
Για τις επιπτώσεις της οικονομικής πολιτικής του προέδρου των ΗΠΑ και τις πιθανές αντιδράσεις του μεγαλύτερου φορτωτή ξηρού χύδην φορτίου με έδρα την Αμερική, μίλησε στο Bloomberg κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας
Μια άλλη διάσταση στα τέλη πλοίων που επιβάλει ο Ντόναλντ Τραμπ (Πρόεδρος των ΗΠΑ) παρουσιάζει σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg, κορυφαίο στέλεχος του μεγαλύτερου φορτωτή ξηρού χύδην φορτίου με έδρα την Αμερική.
Ο John Wobensmith (Διευθύνων Σύμβουλος της Genco Shipping & Trading Ltd) δήλωσε ότι είναι έτοιμος να μετακυλίσει το κόστος στους εξαγωγείς των ΗΠΑ ή να τοποθετήσει τα πλοία του αλλού, εάν εφαρμοστούν οι προτεινόμενες αμοιβές των ΗΠΑ για τα κινεζικά πλοία.
«Η εταιρεία δεν έχει πλοία ναυπηγημένα στις ΗΠΑ και έχει πολλά καράβια κινεζικής κατασκευής», δήλωσε ο Wobensmith.
Είπε ότι η εταιρεία είναι έτοιμη εάν ο Τραμπ προχωρήσει με τέλη για να αντιμετωπίσει τη θαλάσσια κυριαρχία της Κίνας.
«Αυτό που κάνουμε είναι είτε θα τοποθετήσουμε τα πλοία μας αλλού, υπάρχει άφθονο παγκόσμιο εμπόριο», είπε ο Wobensmith.
Σημείωσε ότι το 10% των εσόδων προέρχεται από τις ΗΠΑ, ενώ το 90% από τον υπόλοιπο κόσμο.
«Ο άλλος τρόπος να το χειριστείς αυτό είναι να περάσει στον τελικό χρήστη.
Η εταιρεία έχει ήδη εισαγάγει ρήτρες στους ναύλους της για να διασφαλίσει ότι ο τελικός χρήστης είναι υπεύθυνος για τυχόν διόδια ή λιμενικά τέλη που ισχύουν. Οι ναύλοι θα αυξηθούν, ό,τι κι αν γίνει» και θα μετακυλιστούν στους ιδιοκτήτες φορτίου και στους καταναλωτές», όπως υποστήριξε.
Σύμφωνα με το επιτελικό στέλεχος της Genco, αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει ιδιαίτερα τους αγρότες σόγιας, οι οποίοι ήδη αντιμετωπίζουν δασμούς στις αποστολές στην Κίνα, αυξημένο ανταγωνισμό από τη Βραζιλία και υψηλότερο κόστος παραγωγής, είπε ο Wobensmith.
«Τα προστιθέμενα λιμενικά τέλη θα καταστήσουν τη σόγια των ΗΠΑ μη ανταγωνιστική στην παγκόσμια αγορά, επομένως οι εξαγωγές τους θα σταματήσουν σχεδόν καθόλου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Wobensmith θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πραγματικά κατάλληλα πλοία αμερικανικής κατασκευής για ξηρά εμπορεύματα χύδην.
Αν και ο Genco είναι «πολύ υπέρ της ναυπήγησης και αναζωογόνησης» της ναυπηγικής στις ΗΠΑ, η αναζωογόνηση των ναυπηγείων και η εύρεση του εργατικού δυναμικού μπορεί να χρειαστούν δεκαετίες, είπε.
Η ενίσχυση της βιομηχανίας «είναι ένας φανταστικός στόχος», είπε ο Wobensmith. «Απλώς δεν πιστεύουμε ότι θα έπρεπε απαραίτητα να είναι παντρεμένη με τα κινεζικά ζητήματα».
www.worldenergynews.gr