Ναυτιλία

Το πρώτο στον κόσμο εμπορικής χρήσης ρυμουλκό με αμμωνία επιτυγχάνει μείωση εκπομπών κατά 95% (Offshore Energy)

Το πρώτο στον κόσμο εμπορικής χρήσης ρυμουλκό με αμμωνία επιτυγχάνει μείωση εκπομπών κατά 95% (Offshore Energy)
Η μείωση των εκπομπών καταγράφηκε κατά τη διάρκεια του τρίμηνου ταξιδιού επίδειξης που ξεκίνησε μετά τη μετατροπή του ρυμουλκού από LNG σε πλοίο με αμμωνία τον Αύγουστο του 2024

Το ρυμουλκό Sakigake, γνωστό και ως το πρώτο σκάφος εμπορικής χρήσης στον κόσμο που τροφοδοτείται με αμμωνία, ολοκλήρωσε το ταξίδι επίδειξης του, επιτυγχάνοντας μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) έως και περίπου 95%, ανέφερε η εταιρεία εκμετάλλευσης του πλοίου NYK Line.

To νέο έργο αμμωνίας

Η μείωση των εκπομπών καταγράφηκε κατά τη διάρκεια του τρίμηνου ταξιδιού επίδειξης που ξεκίνησε μετά τη μετατροπή του ρυμουλκού από LNG σε πλοίο με αμμωνία τον Αύγουστο του 2024.

Το έργο μετατροπής ολοκληρώθηκε από τη NYK και την IHI Power Systems (IPS) σε συνεργασία με την ClassNK ως μέρος ενός έργου Green Innovation Fund υπό τον Οργανισμό Ανάπτυξης Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας της Ιαπωνίας (NEDO).

Κατά τη διάρκεια της περιόδου επίδειξης, το Sakigake πραγματοποίησε επιχειρήσεις ρυμουλκών στον κόλπο του Τόκιο. Η NYK και η IPS ανέλυσαν τους ρυθμούς ταυτόχρονης καύσης αμμωνίας και μείωσης GHG κατά τη διάρκεια των εργασιών του σκάφους και επιβεβαίωσαν ότι υπερβαίνουν σταθερά το 90% και ανέρχονται σε περίπου 95% σε καθεμία από τις κύριες περιοχές φορτίου κινητήρα.

Οι δοκιμές επίδειξης του ρυμουλκού σηματοδότησαν «την πρώτη δοκιμή στον κόσμο, επιβεβαιώνοντας ότι η αμμωνία είναι μια από τις πιο βιώσιμες και πολλά υποσχόμενες επιλογές ως καύσιμο επόμενης γενιάς για πλοία», ανέφερε η NYK.

Τα επόμενα βήματα

Ως το επόμενο βήμα, η εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το σκάφος για δραστηριότητες ρυμουλκών στον κόλπο του Τόκιο συγκεντρώνοντας ταυτόχρονα γνώσεις σχετικά με την ανάπτυξη και τη λειτουργία πλοίων που τροφοδοτούνται με αμμωνία.

Επιπλέον, η NYK, η Japan Engine Corporation, η IPS και η Nippon Shipyard εργάζονται από κοινού για την ανάπτυξη ενός φορέα αερίου αμμωνίας με αμμωνία, ο οποίος έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2026, επίσης ως μέρος του NEDO's Green Innovation Project. «Ανάπτυξη σκαφών εξοπλισμένων με κινητήρες εγχώριας παραγωγής με αμμωνία».

Ο αερομεταφορέας αμμωνίας με αμμωνία τύπου 40.000 κυβικών μέτρων θα κατασκευαστεί στο Ναυπηγείο Ariake της Japan Marine United Corporation (JMU).

Μετά την ολοκλήρωση του πλοίου, η κοινοπραξία θα συνεχίσει να λειτουργεί το σκάφος για σκοπούς επίδειξης για να επιβεβαιώσει την απόδοση του σκάφους, συμπεριλαμβανομένης της φιλικότητας προς το περιβάλλον και της πρακτικότητας του εγχειριδίου λειτουργίας, και να παρέχει σχόλια από τους χρήστες σε ναυπηγούς και κατασκευαστές εξοπλισμού πλοίων για περαιτέρω βελτιώσεις.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης