
Οι ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας είναι έτοιμες να επενδύσουν σε νέα πλοία - Τι ειπώθηκε σε σύνοδο κορυφής στην Κοπεγχάγη
Η Danish Shipping (σύγχρονη ομάδα συμφερόντων που εκπροσωπεί τα συμφέροντα των ναυτιλιακών εταιρειών της Δανίας σε διάφορες διαπραγματεύσεις, σύμβουλος των αντιπροσωπειών της κυβέρνησης και συνεργάτης διαφόρων διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών στην ΕΕ και παγκοσμίως) έχει δρομολογήσει τις συστάσεις της για την επιτάχυνση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων.
Οι συστάσεις παρουσιάστηκαν μετά από μια σύνοδο κορυφής στην Κοπεγχάγη στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιρειών, παραγωγών καυσίμων, Αρχών, του Υπουργού Βιομηχανίας, Επιχειρήσεων και Οικονομικών Υποθέσεων και άλλων.
Το συμπέρασμα που βγήκε είναι ότι η κοινή προσπάθεια και η πολιτική εστίαση είναι ουσιαστικής σημασίας για να διασφαλιστεί η επίτευξη των φιλόδοξων κλιματικών στόχων της βιομηχανίας. Ένα σημαντικό μέρος της λύσης πρέπει να βρεθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας είναι έτοιμες να επενδύσουν σε νέα πλοία και πράσινα καύσιμα, ωστόσο αναμένουν ότι θα δραστηριοποιούνται κυρίως με πράσινα καύσιμα μόνο μετά το 2035.
Αυτό τονίστηκε από τις μεγαλύτερες δανέζικες ναυτιλιακές εταιρείες σε πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η Danish Shipping.
Ο λόγος για αυτό είναι η έλλειψη πράσινων καυσίμων.
Απαιτήσεις
Απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας (από παραγωγούς ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και πράσινων καυσίμων μέχρι ναυτιλιακές εταιρείες) που επί του παρόντος δεν διαθέτει τα απαραίτητα πράσινα καύσιμα για την τροφοδοσία των σκαφών.
Επιπλέον, απαιτούνται διεθνείς κλιματικοί κανονισμοί για τη ναυτιλία για να δημιουργηθούν ισχυρότερα κίνητρα για πράσινες δραστηριότητες σε ολόκληρη τη βιομηχανία.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Danish Shipping συγκάλεσε πρόσφατα τον Υπουργό Βιομηχανίας, Επιχειρήσεων και Οικονομικών Υποθέσεων και βασικούς εκπροσώπους από ολόκληρη την αλυσίδα αξίας για να συζητήσουν την επείγουσα κατάσταση.
Ταυτόχρονα, η Danish Shipping προέτρεψε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, (ιδιαίτερα τη δανέζικη κυβέρνηση), να δώσουν προτεραιότητα σε αυτήν την ατζέντα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και να φέρουν το θέμα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων στην ΕΕ.
Μεταξύ των συστάσεων είναι μια διπλωματική ώθηση για φιλόδοξους παγκόσμιους κανονισμούς, προγράμματα οικονομικής στήριξης τόσο στη Δανία όσο και στην ΕΕ για την πράσινη μετάβαση του ναυτιλιακού τομέα, την ανάγκη για στρατηγικές συνεργασίες στην παραγωγή πράσινων καυσίμων και την κρίσιμη επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Συνοπτικά οι συστάσεις της Danish Shipping στην κυβέρνηση της Δανίας:
1) να δίνει προτεραιότητα σε μια διπλωματική επίθεση για φιλόδοξη παγκόσμια ρύθμιση της ναυτιλίας εντός του ΙΜΟ·
2) να εστιάζει σε μια κλιμάκωση της παραγωγής πράσινων καυσίμων για τη ναυτιλία·
3) να διαθέτει μεγαλύτερο μερίδιο των εσόδων από το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ (EU ETS) για τη στήριξη της πράσινης μετάβασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ο πρωταρχικός στόχος αυτών των κεφαλαίων πρέπει να είναι η επιτάχυνση της παραγωγής πράσινων καυσίμων.
4) να θεσπίζει προγράμματα στήριξης για να εξασφαλίσει οικονομική στήριξη για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένης της κλιμάκωσης της παραγωγής πράσινων καυσίμων·
5) πρόσθετα ειδικά κεφάλαια υποστήριξης για τη ναυτιλία μέσω της Τράπεζας Υδρογόνου της ΕΕ·
6) να εργάζεται για τη δέσμευση της Δανίας σε μια σειρά στρατηγικών συνεργασιών με επιλεγμένες χώρες για την παραγωγή πράσινων καυσίμων·
7) να κάνει ιεράρχηση στην πράσινη ναυτιλιακή συνεργασία στη Βόρεια και τη Βαλτική Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένων συγκεκριμένων πράσινων διαδρομών·
8) να αναπτύσσει μια στρατηγική PtX για τη ναυτιλία, όπως περιγράφεται στη στρατηγική PtX του 2021, για να αποσαφηνίσει τις δυνατότητες και τις φιλοδοξίες·
9) να εκπληρώνει τις φιλοδοξίες της για την ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας υλοποιώντας τουλάχιστον την πολιτική συμφωνία «Danmark kan mere
10) με βάση τις συστάσεις του δανικού Havnepartnerskab (Σύμπραξη λιμένων), να διασφαλίζει τη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής στα σχετικά λιμάνια για την κάλυψη της εθνικής και περιφερειακής ζήτησης για μελλοντικές λιμενικές υπηρεσίες.
Η επίτευξη αυτών των στόχων απαιτεί τεράστιες επενδύσεις σε όλη την αλυσίδα αξίας και συνεργασία μεταξύ βιομηχανιών και αρχών τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Δηλώσεις
«Αντιμετωπίζουμε μια κρίσιμη κατάσταση με την ελπίδα να πετύχουμε την πράσινη φιλοδοξία μας για κλιματικά ουδέτερη ναυτιλία έως το 2050.
Απλώς δεν έχουμε την πολυτέλεια να περιμένουμε πολύ περισσότερο για πιο προσιτές και προσβάσιμες εναλλακτικές λύσεις στα ορυκτά καύσιμα.
Χρειαζόμαστε επειγόντως πολύ μεγαλύτερους όγκους πράσινων καυσίμων για να τροφοδοτήσουμε τα πλοία μας.
Βρείτε τρόπους να διασφαλίσετε ότι οι καλές προθέσεις μεταφράζονται σε πραγματική δράση», επεσήμανε η Anne H. Steffensen (Διευθύνουσα Σύμβουλος της Danish Shipping).
www.worldenergynews.gr