
Οριακά κέρδη σχεδόν σε κάθε διαδρομή συναλλαγών Ανατολής-Δύσης για τον Παγκόσμιο Δείκτη WCI
Σχετικά ισχυροί παρέμειναν οι ναύλοι άμεσης μεταφοράς αυτή την εβδομάδα, παρά την τεράστια αβεβαιότητα που έχουν επιφέρει οι δασμοί των ΗΠΑ στις αλυσίδες εφοδιασμού εμπορευματοκιβωτίων και τη δυνητικά «σχιζοφρενική» επίδρασή τους στη ζήτηση.
Παρά τις εκτεταμένες αναφορές για ακυρώσεις κρατήσεων και αναστολές συναλλαγών στις ΗΠΑ, ο Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων (WCI) του Drewry ο οποίος καταγράφει τις τιμές που πληρώθηκαν την περασμένη εβδομάδα, σημείωσε οριακά κέρδη σχεδόν σε κάθε διαδρομή συναλλαγών Ανατολής-Δύσης.
Ο σημερινός δείκτης μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης (SCFI) που καταγράφει τα ποσοστά που αναφέρθηκαν την περασμένη εβδομάδα, υποδηλώνει ότι την επόμενη εβδομάδα θα σημειωθούν συνεχείς ελαφρές αυξήσεις στις συναλλαγές Ασίας-Ευρώπης και μειώσεις στις τιμές του Ειρηνικού.
Οι επιδόσεις με γνώμονα τη Σαγκάη
Το σκέλος Σαγκάη-Λος Άντζελες του WCI σημείωσε άνοδο 3% κάθε εβδομάδα, για να τερματίσει στα 2.815 $ ανά 40 πόδια, ενώ το σκέλος Σαγκάη-Νέα Υόρκη αυξήθηκε κατά 2% την προηγούμενη εβδομάδα, για να τελειώσει στα 3.976 $ ανά 40 πόδια.
Ωστόσο, ο σημερινός δείκτης SCFI καταγράφει πτώση 5% από εβδομάδα σε εβδομάδα στη διαδρομή του λιμένα βάσης της δυτικής ακτής Σαγκάη-ΗΠΑ και πτώση 2,5% στη γραμμή λιμένα βάσης της ανατολικής ακτής Σαγκάη-ΗΠΑ.
Επαναξιολόγηση κάνουν πολλοί BCO
Ιστορικά, οι τιμές spot στον υπερειρηνικό ωκεανό διαδραματίζουν πολύ μικρότερο ρόλο από ό,τι σε άλλες εμπορικές συναλλαγές, ειδικά στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης, με πολύ περισσότερα φορτία που παραδοσιακά διακινούνται με μακροπρόθεσμα συμβόλαια.
«Ωστόσο, το πρόσφατο χάος των τιμολογίων αναγκάζει πολλούς ευεργετικούς ιδιοκτήτες φορτίου (BCO) να επαναξιολογήσουν αυτή την προσέγγιση.
Ορισμένοι από τους BCO λένε ότι πρόκειται να διαθέσουν πολύ περισσότερο φορτίο στην αγορά spot FAK φέτος από ό,τι προηγούμενα χρόνια (όπου συνήθως μπορεί να αφήσουν το 10% έως 20% των όγκων τους στην αγορά spot με το υπόλοιπο υπό σύμβαση), φέτος το τμήμα spot είναι πιθανό να είναι 40%-50%», δήλωσε στο The Loadstar αυτή την εβδομάδα ο Michael Starr (Αντιπρόεδρος ανάπτυξης και επέκτασης της εταιρείας μεταφοράς εμπορευμάτων Zencargo).
Όσον αφορά στις διαπραγματεύσεις για το μακροπρόθεσμο συμβόλαιο, ο κ. Starr είπε ότι το σημείο εκκίνησης για τους αερομεταφορείς μέχρι στιγμής ήταν 2.000 $ ανά 40 πόδια για τη δυτική ακτή Ασίας-ΗΠΑ, αλλά «φαίνεται ότι οι πελάτες μας, οι οποίοι είναι μεσαίου μεγέθους BCO, κυρίως στον κλάδο λιανικής και υψηλής αξίας, έρχονται ελαφρώς κάτω από αυτό, περίπου 40,00 $ ανά $1. αύξηση 20% έως 30% σε σχέση με το 2024».
Δύσκολη εβδομάδα για τις μεταφορές στην Κίνα
Ωστόσο, οι μεταφορείς στην Κίνα ανέφεραν μια δύσκολη εβδομάδα από πλευράς ζήτησης, καθώς διαφορετικοί αποστολείς αντέδρασαν με διάφορους τρόπους στις ανακοινώσεις τιμολογίων flip-flopping.
«Κάποιο φορτίο που δεν έχει κλείσει ακόμη ακυρώνεται ή αναστέλλεται.
Κάποιο φορτίο, μετά την τελωνειακή είσοδό του, ζητήθηκε να αποσυρθεί από το τελωνείο.
Ακούσαμε κάποιες εξαιρετικές περιπτώσεις όπου φορτίο ήδη στο νερό εγκαταλείφθηκε από πελάτες, αφού κανείς δεν απορροφούσε το πρόσθετο τιμολόγιο.
Άλλα φορτία δεν επηρεάστηκαν αφού ο αποστολέας έλαβε επιβεβαίωση από τον πελάτη τους στις ΗΠΑ και εξακολουθούσε να κινείται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Οι περισσότεροι αποστολείς και παραλήπτες μιλούσαν για πιθανές εναλλακτικές επιλογές και λύσεις», είπε στο Loadstar ένας μεταφορέας με έδρα τη Σαγκάη.
Συναλλαγές Ασίας-Ευρώπης
Στις συναλλαγές Ασίας-Ευρώπης, οι αποσύρσεις δυναμικότητας των αερομεταφορέων φαίνεται να έχουν σταθεροποιήσει την αδυναμία των επιτοκίων του τρέχοντος έτους, με το σκέλος Σαγκάη-Ρότερνταμ του WCI να ολοκληρώνει την εβδομάδα κατά 4% ανοδικά, στα 2.392 $ ανά 40 πόδια, και το σκέλος Σαγκάη-Γένοβα να αυξάνεται κατά 1%, στα 3.071 $ ανά 40 πόδια.
Το βασικό λιμενικό στοιχείο Σαγκάη-Βόρεια Ευρώπη του SCFI σημείωσε άνοδο 1,5% αυτήν την εβδομάδα, στα 2.712 $ ανά 40 πόδια, και το λιμάνι βάσης Σαγκάη-Μεσόγειο ανέβηκε σχεδόν 6%, κάθε εβδομάδα.
Οι μεταφορείς στη διαδρομή αναφέρουν ότι η τιμολόγηση μεταξύ των μεταφορέων παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστική, ωστόσο, με τη Maersk, για παράδειγμα, να αναφέρει 1.600 $ ανά 40 πόδια σε προπληρωμένη βάση, από το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου, προς ευρωπαϊκούς προορισμούς.
«Πολλοί Ευρωπαίοι αερομεταφορείς προσπαθούν να μείνουν σταθερά σε ένα επιτόκιο 2.000 δολαρίων στην Ασία-Ευρώπη, ενώ οι αερομεταφορείς της Ασίας είναι πιο πρόθυμοι να διαπραγματευτούν», είπε ένας μεταφορέας.
www.worldenergynews.gr