
Οι ψηφιακές πρωτοβουλίες που προωθήθηκαν στην 49η σύνοδο που διεξήχθη από 10 έως 14 Μαρτίου στο Λονδίνο
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) έχει βάλει στόχο να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την ψηφιοποίηση της θάλασσας που θα αξιοποιήσει τις αναδυόμενες τεχνολογίες για την προώθηση της αποτελεσματικότητας, της ασφάλειας και της βιωσιμότητας.
Για το σκοπό αυτό, η Επιτροπή Διευκόλυνσης του ΙΜΟ (FAL) περιέγραψε ένα σχέδιο εργασίας για την ανάπτυξη της Στρατηγικής του Οργανισμού για την Ψηφιοποίηση της Θάλασσας κατά την 49η σύνοδό της που πραγματοποιήθηκε από τις 10 έως τις 14 Μαρτίου στο Λονδίνο.
Το offshore-energy.biz υποστηρίζει ότι η στρατηγική ψηφιοποίησης βασίζεται σε προηγούμενα ορόσημα, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής υποχρεωτικών κανονισμών Maritime Single Window (/MSW) πέρυσι, οι οποίοι απαιτούν από τα πλοία και τα λιμάνια να χρησιμοποιούν μια ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα για την ανταλλαγή πληροφοριών και τον εξορθολογισμό των διαδικασιών κλήσης λιμένων, εξήγησε ο IMO.
Αυτή η στρατηγική αναμένεται να υιοθετηθεί από το ανώτατο διοικητικό όργανο του οργανισμού, τη Συνέλευση του ΙΜΟ, έως τα τέλη του 2027.
«Η οριζόντια στρατηγική θα καλύπτει διαφορετικούς τομείς του έργου του ΙΜΟ, προωθώντας έναν πλήρως διασυνδεδεμένο, εναρμονισμένο και αυτοματοποιημένο παγκόσμιο ναυτιλιακό τομέα», ανέφερε ο οργανισμός.
Τα καθήκοντα της «Ομάδας Αλληλογραφίας»
Όπως ειπώθηκε, η Επιτροπή Διευκόλυνσης δημιούργησε μια «Ομάδα Αλληλογραφίας» για να καθορίσει το πεδίο εφαρμογής, τους βασικούς στόχους και το πλαίσιο εφαρμογής της στρατηγικής.
Η ομάδα είχε επιφορτιστεί με τον εντοπισμό των υπαρχουσών και αναδυόμενων τεχνολογιών, προτύπων και μεθοδολογιών που μπορούν να υποστηρίξουν την θαλάσσια ψηφιοποίηση, διασφαλίζοντας παράλληλα την ευθυγράμμιση μεταξύ των διαφόρων επιτροπών του ΙΜΟ.
Η Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) και η Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) προσκλήθηκαν να ενθαρρύνουν τα κράτη - μέλη και τους διεθνείς οργανισμούς να συμμετάσχουν στην Ομάδα Αλληλογραφίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η έγκαιρη συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων.
Η «Ομάδα Αλληλογραφίας» θα υποβάλει έκθεση στην επόμενη σύνοδο της Επιτροπής Διευκόλυνσης (FAL 50) το 2026, προτού υποβάλει τελική υποβολή στη συνεδρίαση της Συνέλευσης που έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του 2027.
Ο Αρσένιο Ντομίνγκες (Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ) δήλωσε:
«Η Στρατηγική Ναυτιλιακής Ψηφιοποίησης του ΙΜΟ είναι μια προσπάθεια που αλλάζει το παιχνίδι για να γίνει πραγματικότητα η ομαλή, απρόσκοπτη, έξυπνη ναυτιλία.
Θα βοηθήσει στην ενοποίηση πλοίων και λιμένων, στη βελτίωση της επιμελητείας και στη βελτιστοποίηση των διαδρομών, ενώ θα μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Ψηφιακές πρωτοβουλίες της 49ης συνόδου της Επιτροπής Διευκόλυνσης
Η 49η σύνοδος της Επιτροπής Διευκόλυνσης προώθησε άλλες βασικές ψηφιακές πρωτοβουλίες, όπως:
1) Ενημερωμένη Σύνοψη του ΙΜΟ για τη Διευκόλυνση και τις Ηλεκτρονικές Επιχειρήσεις: Εγκρίθηκε μια νέα έκδοση, η οποία περιλαμβάνει πρόσθετα σύνολα δεδομένων για τη βελτίωση της τυποποίησης και της διαλειτουργικότητας στα ναυτιλιακά συστήματα πληροφορικής.
2) Οδηγίες Enhanced Maritime Single Window (MSW): Εγκρίθηκαν τροποποιήσεις στις κατευθυντήριες γραμμές για τη δημιουργία ενός ναυτιλιακού ενιαίου παραθύρου για την εισαγωγή λειτουργιών επαλήθευσης, τη μείωση του χειροκίνητου διοικητικού φόρτου και την εξάλειψη των περιττών ελέγχων από διαφορετικές αρχές.
3) Cybersecurity for Maritime Single Window: Εισήχθη ένα νέο αποτέλεσμα για την ανάπτυξη μέτρων κυβερνοασφάλειας για την προστασία των ΑΣΑ και την προστασία των ψηφιακών ναυτιλιακών επιχειρήσεων από επιθέσεις.
4) Οδηγίες ηλεκτρονικών πιστοποιητικών: Κοινές κατευθυντήριες γραμμές FAL-LEG-MEPC-MSC για ηλεκτρονικά πιστοποιητικά εγκρίθηκαν και προωθήθηκαν για ταυτόχρονη έγκριση από τις Επιτροπές Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, Ναυτιλιακής Ασφάλειας και Νομικών Επιτροπών του ΙΜΟ.
www.worldenergynews.gr