Η αργή αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων για τη Hyundai και τη θυγατρική της Kia στην Ινδία και οι αυξημένες πωλήσεις SUV με βενζινοκινητήρα υπονομεύουν τις προσπάθειές τους για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, δήλωσε την Τρίτη η Greenpeace East Asia.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Η Hyundai και η Kia, σύμφωνα με το Reuters, είδαν τις εκπομπές ρύπων της εξάτμισης ανά όχημα να αυξάνονται σε τουλάχιστον επτά άλλες περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, της τρίτης μεγαλύτερης αγοράς αυτοκινήτων στον κόσμο, κατά την ίδια περίοδο, σύμφωνα με έκθεση της περιβαλλοντικής οργάνωσης.
Οι δύο εταιρείες μαζί κατέχουν τη δεύτερη θέση στην Ινδία, την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά τους. Η Hyundai, η οποία πέρυσι εισήγαγε εκεί την τοπική της μονάδα, πραγματοποιεί μεγάλες επενδύσεις στη χώρα και ένα νέο εργοστάσιο πρόκειται να λειτουργήσει από τον Σεπτέμβριο.
Η Greenpeace τόνισε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν κάνει «ελάχιστες προσπάθειες ηλεκτροκίνησης» και αύξησαν τις πωλήσεις μεγαλύτερων οχημάτων, όπως τα SUV.
Οι πωλήσεις SUV
Η Hyundai πουλά έξι SUV στην Ινδία, ένα από αυτά ηλεκτρικό. Ο αριθμός των SUV της είναι ισοδύναμος με τον ηγέτη της αγοράς Maruti Suzuki, αλλά τα SUV αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των πωλήσεων της Hyundai στην Ινδία, περισσότερα από τα δύο πέμπτα της Maruti.
Η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων στην Ινδία παραμένει πρόκληση για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως λόγω του υψηλού αρχικού κόστους, της περιορισμένης υποδομής φόρτισης και του άγχους της αυτονομίας.
Η Hyundai και η Kia προσφέρουν μαζί δύο εισαγόμενα EV στην Ινδία, τα οποία τα πηγαίνουν καλύτερα από ανταγωνιστές της, τη VW, τη Renault και την Toyota που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει πωλήσεις EV.
Νέα λανσαρίσματα
Η Hyundai σχεδιάζει να αποκαλύψει το πρώτο τοπικά κατασκευασμένο ηλεκτρικό SUV με την ονομασία Creta την Παρασκευή και να λανσάρει άλλα τέσσερα EV έως το 2030. Η Kia σχεδιάζει να λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο τοπικής παραγωγής φέτος.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν περίπου το 2% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ινδία, ύψους 4 εκατομμυρίων. Η κυβέρνηση θέλει να αυξήσει αυτό το ποσοστό στο 30% έως το 2030.
www.worldenergynews.gr