Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Κίνα: Νο2 παγκοσμίως στην παραγωγή λιθίου– Εκτίναξη για τη βιομηχανία της (Oil Price)

Κίνα: Νο2 παγκοσμίως στην παραγωγή λιθίου– Εκτίναξη για τη βιομηχανία της (Oil Price)
Οι ανακαλύψεις κοιτασμάτων λιθίου της Κίνας έρχονται σε μια ιδανική στιγμή, όταν ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων της απογειώνεται
Η Κίνα διαθέτει και επίσημα πλέον, τα δεύτερα μεγαλύτερα αποθέματα λιθίου στον κόσμο, πίσω μόνο από τη Χιλή, κι αυτό, χάρη σε μια σειρά μεγάλων ανακαλύψεων.

Σύμφωνα με το Γεωλογικό Ινστιτούτο της Κίνας, η επανάσταση της ασιατικής χώρας στην εξερεύνηση λιθίου έχει αυξήσει το παγκόσμιο μερίδιό της στα αποθέματα λιθίου από 6% το 2020 σε 16,5% σήμερα, τοποθετώντας την μπροστά από την Αυστραλία, την Αργεντινή και τη Βολιβία.

Με βάση το Oil Price, από το 2021, η χώρα έχει εντείνει τις έρευνες για εύρεση λιθίου, συμβάλλοντας στην ανακάλυψη 30 εκατομμυρίων μετρικών τόνων νέου μεταλλεύματος στις επαρχίες Sichuan, Qinghai και Jiangxi.

Επίσης, η Κίνα έχει εντοπίσει περισσότερους από 14 εκατομμύρια τόνους λιθίου σε αλμυρές λίμνες, γεγονός που την καθιστά τον τρίτο μεγαλύτερο κόμβο στον κόσμο σε πόρους λιθίου σε αλμυρές λίμνες.

Επιπροσθέτως, το Γεωλογικό Ινστιτούτο της Κίνας αναφέρει ότι μια τεχνολογική επανάσταση στην εξόρυξη λιθίου από λεπιδόλιθο θα βοηθήσει να ξεκλειδώσουν οι 10 εκατομμύρια τόνοι νεοανακαλυφθέντων πόρων λιθίου που μπορούν να εξαχθούν με χαμηλότερο κόστος και υψηλότερη αποδοτικότητα.

Ευτυχώς, οι traders δεν θα έχουν πρόβλημα να συμμετάσχουν στην αναπτυσσόμενη αγορά λιθίου της Κίνας: Το 2023, το Guangzhou Futures Exchange της Κίνας εγκαινίασε τα πρώτα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το ανθρακικό λίθιο, καθιστώντας το, το τέταρτο χρηματιστήριο διεθνώς που προσφέρει τέτοια συμβόλαια.

Η εισαγωγή αυτών των futures, αποσκοπεί στη σταθεροποίηση των τιμών των πρώτων υλών για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης της βιομηχανίας EV.

Σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα, ο τομέας ανθρακικού λιθίου στο χρηματιστήριο Guangzhou Futures Exchange απέκτησε μεγαλύτερη δραστηριότητα στην αγορά από τους ανταγωνιστές του, όπως το London Metal Exchange και το Singapore Exchange, χάρη στην κυριαρχία της Κίνας στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού του μετάλλου.

Ίσως αυτό να μην ήταν πολύ περίεργο, δεδομένου ότι η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής λιθίου στον κόσμο.

Ο ανερχόμενος τομέας των EV

Οι ανακαλύψεις κοιτασμάτων λιθίου της Κίνας έρχονται σε μια ιδανική στιγμή, όταν ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων της απογειώνεται, δεδομένου ότι το λίθιο αποτελεί βασικό συστατικό των μπαταριών που τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά οχήματα καθώς και μια πληθώρα ηλεκτρονικών συσκευών.

Να σημειωθεί πως οι Κινέζοι κατασκευαστές EV παρέδωσαν 9,75 εκατομμύρια μονάδες στους αγοραστές της ηπειρωτικής χώρας μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου, που ήταν καλή ποσότητα για μια ισχυρή αύξηση κατά 34% σε ετήσια βάση.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Επιβατηγών Αυτοκινήτων Κίνας (CPCA), Cui Dongshu, προέβλεψε ότι η επανάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας θα συνεχιστεί χωρίς να αποθαρρυνθεί από την παραπαίουσα οικονομία.

Οι πωλήσεις των οχημάτων νέας ενέργειας (NEV) στην Κίνα ξεπέρασαν τις πωλήσεις συμβατικών αυτοκινήτων για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2024 και πλέον αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% του συνόλου των μονάδων που πωλήθηκαν κατά τη διάρκεια του μήνα.

«Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν σε πωλήσεις τα συμβατικά βενζινοκίνητα, περισσότερες εγκαταστάσεις παραγωγής αλλά και εργαζόμενοι θα γίνουν περιττοί.

Η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα θα αποδυναμωθεί τα επόμενα χρόνια», δήλωσε στη South China Morning Post ο Phate Zhang, ιδρυτής του παρόχου δεδομένων για EV με έδρα τη Σαγκάη, CnEVPost.

Τούτου λεχθέντος, η Κίνα προσπαθεί όλο και περισσότερο να προστατεύσει τον ακμάζοντα τομέα EV της. Το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου έχει προτείνει περιορισμούς στις εξαγωγές τεχνολογίας που είναι απαραίτητες για τα εξαρτήματα των μπαταριών και την επεξεργασία κρίσιμων ορυκτών, συμπεριλαμβανομένου του λιθίου και του γαλλίου. Το Πεκίνο ακολουθεί και πάλι αυτόν τον δρόμο σε μια προσπάθεια να προστατεύσει το κυρίαρχο μερίδιο αγοράς του 70% στην επεξεργασία λιθίου για μπαταρίες EV, καθώς και να στηρίξει τους εγχώριους κατασκευαστές της.

Οι προτεινόμενοι περιορισμοί στις τεχνολογίες μπαταριών λιθίου ωστόσο, θα μπορούσαν να εμποδίσουν τα σχέδια επέκτασης στο εξωτερικό των μεγάλων κινεζικών κατασκευαστών μπαταριών, συμπεριλαμβανομένης της CATL.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης