Επιχειρηματικές Εξελίξεις και Έργα (offshore-energy.biz)
Το 2024 σημαδεύτηκε από πολυάριθμες προόδους στην ανάπτυξη λύσεων και τεχνολογιών εναλλακτικών καυσίμων στην αναζήτηση της θαλάσσιας απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Το offshore-energy.biz κάνει ανασκόπηση των 10 κορυφαίων γεγονότων που άφησαν αποτύπωμα… στη βιομηχανία το 2024.
1) Πρώτη δοκιμή καύσης υδρογόνου στον κόσμο σε θαλάσσιο δίχρονο κινητήρα
Στις αρχές του 2024, η γερμανική κατασκευάστρια κινητήρων MAN Energy Solutions (MAN ES) και ο δικαιοδόχος της Mitsui E&S ολοκλήρωσαν τη λειτουργία καύσης υδρογόνου ενός μεγάλου θαλάσσιου 2χρονου δοκιμαστικού κινητήρα με μέγεθος οπής 50 cm στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου Mitsui E&S Tamano στην Ιαπωνία.
Οι εταίροι ανέφεραν ότι επιτεύχθηκε σταθερή λειτουργία σε διάφορα φορτία και συνθήκες λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης της επιτυχημένης καύσης υδρογόνου έως και 100% φορτίου.
2) Πρώτη συμβουλευτική βιομηχανία για ανεφοδιασμό μεθανόλης
Το Αμερικανικό Γραφείο Ναυτιλίας (ABS), παρέχει καθοδήγηση σχετικά με τις τεχνικές και λειτουργικές προκλήσεις του προμηθευτή στο σκάφος παραλαβής, συμπεριλαμβανομένων κρίσιμων ζητημάτων σχεδιασμού, κανονιστικής συμμόρφωσης, ασφαλών πρακτικών, τομέων επιχειρησιακών διαδικασιών που πρέπει να ληφθούν υπόψη, πτυχών εκπαίδευσης και ασφάλειας.
3) Το πρώτο πράσινο δίκτυο τροφοδοσίας με μεθανόλη στην Ευρώπη
Στις 23 Ιουνίου 2024, ο ανεξάρτητος κοινός φορέας X-Press Feeders με έδρα τη Σιγκαπούρη, παρέλαβε το πρώτο εκ των υστέρων τροφοδοτικό σκάφος διπλού καυσίμου μεθανόλης, το Eco Umande 1.170 TEU, από το ναυπηγείο Zhoushan της PaxOcean στην Κίνα.
Στις 9 Ιουλίου, η ναυτιλιακή εταιρεία ξεκίνησε το πρώτο προγραμματισμένο δίκτυο τροφοδοσίας της Ευρώπης που εξυπηρετείται από πλοία που κινούνται με πράσινη μεθανόλη, ξεκινώντας από το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα Μπριζ μέχρι τη Φινλανδία και τη Βαλτική.
4) Η NYK αποκάλυψε πλοίο με αμμωνία για εμπορική χρήση
Στα τέλη Αυγούστου 2024, ο ιαπωνικός ναυτιλιακός κολοσσός NYK Line αποκάλυψε ότι η μετατροπή του ρυμουλκού Sakigake με καύσιμο LNG σε ρυμουλκό με αμμωνία είχε ολοκληρωθεί, δημιουργώντας το «πρώτο στον κόσμο» αμμωνιοκίνητο πλοίο για εμπορική χρήση.
Το ρυμουλκό που τροφοδοτείται με αμμωνία αποτελεί μέρος ενός έργου Green Innovation Fund που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2021 υπό τον Οργανισμό Ανάπτυξης Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας της Ιαπωνίας (NEDO) για την ανάπτυξη σκαφών εξοπλισμένων με εγχώριους κινητήρες με αμμωνία.
5) Μεταφορά αμμωνίας STS στο αγκυροβόλιο
Μια άλλη «πρώτη στον κόσμο» ανάπτυξη έλαβε χώρα τον Σεπτέμβριο του 2024, όταν η κοινοπραξία υπό την ηγεσία του Global Center for Maritime Decarbonization πραγματοποίησε μεταφορά αμμωνίας από πλοίο σε πλοίο (STS) στα αγκυροβόλια εντός του λιμένα Dampier.
Δύο μεταφορές STS πραγματοποιήθηκαν μεταξύ της Green Pioneer, ενός αερομεταφορέα αμμωνίας 35.000 κυβικών μέτρων (cbm) που ανήκει στην ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines (MOL) και Navigator Global, ένας μεταφορέας αμμωνίας 22.500 cbm που ανήκει στον πλοιοκτήτη και χειριστή Navigator Gas με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η δοκιμή περιελάμβανε μια διπλή μεταφορά 4.000 cbm (περίπου 2.715 τόνους) αμμωνίας, πρώτα από την Green Pioneer στην Navigator Global και στη συνέχεια πίσω στην Green Pioneer.
6) Το παρθενικό ταξίδι σκάφους με αμμωνία της Amogy
Ο πάροχος λύσεων αμμωνίας σε ηλεκτρική ενέργεια με έδρα τις ΗΠΑ (Amogy) αποκάλυψε ένα πετυχημένο παρθενικό ταξίδι του πλοίου της χωρίς άνθρακα, που κινείται με αμμωνία, NH3 Kraken, σηματοδοτώντας ένα «βήμα μπροστά» για τη ναυτιλιακή βιομηχανία καθώς πλέει προς τους καθαρούς μηδενικούς στόχους της.
Το ρυμουλκό έπλευσε σε έναν παραπόταμο του ποταμού Hudson ανάντη από τη Νέα Υόρκη στις 23 Σεπτεμβρίου 2024, παρουσιάζοντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας πυρόλυσης αμμωνίας της Amogy η οποία μετατρέπει την υγρή αμμωνία στα βασικά της στοιχεία υδρογόνου και αζώτου και στη συνέχεια διοχετεύει το υδρογόνο σε κυψέλη καυσίμου.
7) Δοκιμή κινητήρα αμμωνίας διπλού καυσίμου από την HD Hyundai Heavy
Η δυνατότητα της αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων ήταν επίσης το αποκορύφωμα του Οκτωβρίου 2024, όταν η νοτιοκορεάτικη ναυπηγική εταιρεία HD Hyundai Heavy Industries ολοκλήρωσε τη δοκιμή έγκρισης κατηγορίας βάσει μοντέλου για τον κινητήρα αμμωνίας διπλού καυσίμου «HiMSEN» στο Κέντρο Τεχνολογίας Κινητήρα της στο Ulsan.
Περιγραφόμενος ως ο «πρώτος» κινητήρας αμμωνίας στον κόσμο, που εφαρμόζεται με μια μέθοδο άμεσης έγχυσης αμμωνίας υψηλής πίεσης, λέγεται ότι είναι κατάλληλος όχι μόνο για φορείς αμμωνίας αλλά και για θαλάσσια παραγωγή ενέργειας και σκοπούς πρόωσης. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να προμηθεύσει τον κινητήρα σε χερσαίες αγορές παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
8) Πλοίο καίει μεθανόλη διπλού καυσίμου
Η Maersk αφαιρεί από τη λίστα την πρώτη μετατροπή μεθανόλης σε μεγάλα εμπορευματοκιβώτια
Η μετατροπή-ορόσημο του Maersk Halifax (εμπορευματοκιβώτιο 14.000 TEU που ανήκει στον δανικό ναυτιλιακό κολοσσό A.P. Moller–Maersk), σε πλοίο μεθανόλης διπλού καυσίμου έγινε πρωτοσέλιδο τον Νοέμβριο του 2024.
Η Maersk Halifax εισήλθε στο κινεζικό ναυπηγείο τον Ιούλιο του 2024 για την τρίμηνη διαδικασία μετατροπής και αναβάθμισης και αναχώρησε από το αγκυροβόλιο στο ναυπηγείο στις 4 Νοεμβρίου 2024.
Μετά την ολοκλήρωση των θαλάσσιων δοκιμών, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επέστρεψε σε λειτουργία, εξυπηρετώντας το εμπόριο Trans-Pacific.
9) Δοκιμές κινητήρα αμμωνίας πλήρους κλίμακας από την MAN ES
Στα τέλη του 2024, η γερμανική εταιρεία κατασκευής κινητήρων MAN Energy Solutions (MAN ES) προχώρησε σε μια νέα φάση στην ανάπτυξη του κινητήρα της με αμμωνία με την έναρξη των δοκιμών ενός πλήρους κλίμακας, δίχρονου κινητήρα που λειτουργεί με αμμωνία στο ερευνητικό του κέντρο.
Ο Ole Pyndt Hansen (Επικεφαλής Δίχρονου Έρευνας και Ανάπτυξης της MAN ES), είπε ότι η επόμενη φάση θα επικεντρωθεί, μεταξύ άλλων παραμέτρων, στην καύση και τις εκπομπές ρύπων, τον συντονισμό κινητήρα, τη δοκιμή ψεκαστήρα και την επαλήθευση του συστήματος ελέγχου, που θα συνεχιστεί προσωρινά μέχρι τα μέσα του 2025.
10) Η WinGD χρησιμοποιεί κινητήρα X-DF-M με μεθανόλη σε πλήρες φορτίο
Η WinGD (ελβετική ναυτιλιακή εταιρεία παραγωγής ενέργειας) χρησιμοποίησε τον δεκακύλινδρο κινητήρα της 92 οπών 10X92DF-M σε μια κλίνη δοκιμής με πλήρες φορτίο με καύσιμο μεθανόλης άνω του 95% στο CSSC-MES Diesel (CMD) στη Σαγκάη της Κίνας, στα μέσα Δεκεμβρίου.
Ο κινητήρας X-DF-M θα εγκατασταθεί στο 4ο από μια σειρά πλοίων εμπορευματοκιβωτίων 16.000 TEU που κατασκευάζονται για τις ναυτιλιακές γραμμές COSCO στο ναυπηγείο COSCO Shipping Heavy Industry (Yangzhou) στην Κίνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κινητήρες μονού καυσίμου 10X92-B σε προηγούμενα πλοία της σειράς θα μετατραπούν σε μεθανόλη μόλις τεθεί σε λειτουργία ο πρώτος νέας κατασκευής κινητήρας X-DF-M.
www.worldenergynews.gr