Τα ναύλα VLCC για τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα αυξήθηκαν 39% από την Παρασκευή - Υπερδιπλασιάσθηκε το κόστος αποστολής για το ρωσικό ESPO Blend στην Κίνα σύμφωνα με την S&P Global
Σε υψηλά επίπεδα κινούνται πλέον οι ναύλοι των υπερδεξαμενόπλοιων μετά την επέκταση των αμερικανικών κυρώσεων στη βιομηχανία πετρελαίου της Ρωσίας, οδηγώντας τους traders να σπεύδουν να κάνουν κράτηση πλοίων για να μεταφέρουν προμήθειες από άλλες χώρες στην Κίνα και την Ινδία, δήλωσαν ναυλομεσίτες και traders σύμφωνα με το Reuters.
Τα κινεζικά και ινδικά διυλιστήρια αναζητούν εναλλακτικές προμήθειες καυσίμων καθώς προσαρμόζονται στις αυστηρές νέες αμερικανικές κυρώσεις σε Ρώσους παραγωγούς και δεξαμενόπλοια που έχουν σχεδιαστεί για να περιορίσουν τα έσοδα του Νο. 2 παγκοσμίως εξαγωγέα πετρελαίου λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Πολλά από τα πρόσφατα στοχευμένα πλοία, μέρος του λεγόμενου σκιώδους στόλου που επιδιώκει να αποφύγει τους δυτικούς περιορισμούς, χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά πετρελαίου στην Ινδία και την Κίνα, οι οποίες απέσπασαν φθηνό ρωσικό εφοδιασμό που είχε απαγορευτεί στην Ευρώπη μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία . Μερικά από τα δεξαμενόπλοια έχουν στείλει επίσης πετρέλαιο από το Ιράν, το οποίο επίσης τελεί υπό κυρώσεις.
Σύμφωνα με ανάλυση της Lloyd's List Intelligence, η τελευταία δράση των ΗΠΑ σημαίνει ότι εκτιμάται ότι το 35% των περίπου 669 δεξαμενόπλοιων σκιώδους στόλου που εμπλέκονται στη ναυτιλία ρωσικού, βενεζουέλας και ιρανικού πετρελαίου έχουν πληγεί με κυρώσεις από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία ή την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ναύλωση υπερδεξαμενοπλοίων από την Unipec
Οι ναύλοι για πολύ μεγάλες εταιρείες μεταφοράς αργού (VLCC), που μπορούν να μεταφέρουν 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού σε μεγάλες διαδρομές, αυξήθηκαν καθώς η Unipec, εμπορικός κλάδος του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της Ασίας Sinopec ναύλωσε πολλά supertankers την Παρασκευή, ανέφεραν οι πηγές.
Η Unipec εξαγόρασε επίσης την περασμένη εβδομάδα πολλά φορτία αργού από Ευρώπη και Αφρική, συμπεριλαμβανομένων 2 εκατομμυρίων βαρελιών Νορβηγού Johan Sverdrup, 1 εκατομμυρίου βαρελιών αργού Sangomar της Σενεγάλης, Ten Blend της Γκάνας, Angolan Djeno και άλλων.
Οι δείκτες αναφοράς του αργού στη Μέση Ανατολή σημείωσαν άνοδο για δεύτερη συνεδρίαση την Τρίτη, με τα premiums για το Ντουμπάι, το Ομάν και το Μούρμπαν να αυξάνονται στα 4 δολάρια το βαρέλι έναντι των τιμών του Ντουμπάι, τα υψηλότερα επίπεδα σε περισσότερο από ένα χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία του Reuters.
Από την Παρασκευή, η Unipec έχει κλείσει οκτώ δεξαμενόπλοια για να μεταφέρει πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή, σύμφωνα με στοιχεία κρατήσεων δεξαμενόπλοιων την Τρίτη.
Άλλοι Κινέζοι αγοραστές, η Petrochina και η Rongsheng, κατασκεύασαν ένα τάνκερ για τη μεταφορά αργού στη Μέση Ανατολή, έδειξαν τα στοιχεία.
Σε καθημερινή βάση, δήλωσε ένας ναυλομεσίτης, το ναύλο στη γραμμή της Μέσης Ανατολής προς την Κίνα, γνωστό ως TD3C, έχει αυξηθεί κατά 39% από την Παρασκευή στα 37.800 δολάρια, το υψηλότερο από τον Οκτώβριο.
Οι ναύλοι για τις αποστολές ρωσικού πετρελαίου προς την Κίνα έχουν επίσης αυξηθεί μετά τις κυρώσεις.
Οι ναύλοι για δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax για να μεταφέρουν αργό πετρέλαιο ESPO από το λιμάνι Kozmino της Ρωσίας στον Ειρηνικό στη Βόρεια Κίνα υπερδιπλασιάστηκαν τη Δευτέρα στα 3,5 εκατομμύρια δολάρια καθώς οι πλοιοκτήτες ζήτησαν τεράστια ασφάλιστρα λόγω των περιορισμένων χωρητικών διαθέσιμων ποσοτήτων για αυτή τη διαδρομή, σύμφωνα με στοιχεία του S&P Global Commodity Insights.
Περιορίζεται η διαθεσιμότητα
Επιπλέον, τα δεξαμενόπλοια που υπόκεινται σε κυρώσεις έχουν αποκλειστεί έξω από την ανατολική επαρχία Shandong της Κίνας, χωρίς να μπορούν να εκφορτόσουν μετά από απαγόρευση που επέβαλε η Shandong Port Group πριν από την ανακοίνωση της Ουάσιγκτον την Παρασκευή.
Η εταιρεία ανάλυσης δεξαμενόπλοιων Vortexa εκτίμησε ότι περισσότερο από το 85% των ρωσικών ταξιδιών αργού στη Σαντόνγκ διεξήχθησαν από τα δεξαμενόπλοια στα οποία επιβλήθηκαν κυρώσεις πρόσφατα.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η διαθεσιμότητα δεξαμενόπλοιων θα μπορούσε να ενισχυθεί περαιτέρω καθώς οι traders αναζητούν πλοία χωρίς έγκριση για να μεταφέρουν ρωσικό και ιρανικό αργό.
«Αναμένουμε ότι νέα πλοία θα έλκονται στον σκιώδη στόλο τους επόμενους μήνες, πολλά από τα οποία θα είναι νέα σε αυτό το εμπόριο, καθιστώντας αυστηρότερη την προσφορά στη μη επικυρωμένη αγορά εμπορευμάτων», ανέφεραν σε σημείωμα οι αναλυτές της Kpler.
Το επιτόκιο για τα VLCC από τη Μέση Ανατολή στη Σιγκαπούρη έχει ενισχυθεί περισσότερα καθώς κινήθηκε ανοδικά σε παγκόσμια κλίμακα κατά (WS) 11,15 από την Παρασκευή σε WS61,35, δήλωσε ένας άλλος ναυλομεσίτης. Το Worldscale είναι ένα βιομηχανικό εργαλείο για τον υπολογισμό των ναύλων.
Στη διαδρομή της Μέσης Ανατολής προς την Κίνα, τα εμπορεύματα εκτινάχθηκαν σε 59,70 WS, ενισχυμένα κατά 10,40 WS, ενώ τα ναύλα για τα VLCC που μετέφεραν πετρέλαιο Δυτικής Αφρικής στην Κίνα αυξήθηκαν κατά WS9,55 σε WS61,44, δήλωσε ο δεύτερος ναυλομεσίτης.
Η αποστολή αργού από τον Κόλπο των ΗΠΑ στην Κίνα θα κοστίζει τώρα 6,82 εκατομμύρια δολάρια ανά ταξίδι, 360.000 δολάρια υψηλότερα από την περασμένη εβδομάδα, σημείωσε.
www.worldenergynews.gr