Η Ελλάδα εξετάζει τον αντίκτυπο της ένταξης της COSCO στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ
Δείτε εδώ αναλυτικά το δημοσίευμα:
https://www.worldenergynews.gr/index.php?id=563451
Τούτου δοθέντος έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει στο κυβερνητικό επιτελείο η επιβολή κυρώσεων στην κινεζική COSCO, στης οποίας τα χέρια, ως γνωστόν, είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνει δημοσίευμα του Reuters, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, ο Πειραιάς, ναι μεν λειτουργεί κανονικά παρά την ένταξη της ιδιοκτήτριάς του COSCO στη μαύρη λίστα των Ηνωμένων Πολιτειών, ωστόσο στην ελληνική κυβέρνηση σήμανε συναγερμό και εύλογα οι αρμόδιοι εξετάζουν τον πιθανό αντίκτυπο αυτής της κίνησης …
Το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι πρόσθεσε την COSCO Shipping σε μια λίστα εταιρειών που, όπως ανέφερε, συνεργάζονται με τον στρατό της Κίνας, μια κίνηση που η ναυτιλιακή βιομηχανία θεωρεί ως αποτροπή των αμερικανικών εταιρειών από το να συνεργάζονται με την κινεζική εταιρεία.
Η COSCO, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, δήλωσε την Τετάρτη ότι καμία από τις θυγατρικές της δεν είναι στρατιωτική εταιρεία, ότι οι παγκόσμιες δραστηριότητές της συνεχίζονται χωρίς διακοπή και ότι θα διευκρινίσει το ζήτημα με τις αμερικανικές αρχές.
Η ένταξη της COSCO στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ δεν φέρει το βάρος νομικών κυρώσεων για τον εμπορικό τομέα, αλλά έχει προκαλέσει ανησυχία στην Ελλάδα, όπου ο Πειραιάς, ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου από άποψη διακίνησης εμπορευμάτων, έχει ήδη βιώσει μείωση στο εμπόριο λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, με τους Houthis της Υεμένης να επιτίθενται συνεχώς σε εμπορικά πλοία
Αντίκτυπος
«Δεν βλέπω άμεσο αντίκτυπο στον Πειραιά, αλλά είναι ακόμα νωρίς» δήλωσε Έλληνας αξιωματούχος με γνώση του θέματος.
Η Ελλάδα παρακολουθεί την κατάσταση και έχει συζητήσει το ζήτημα με άλλους Ευρωπαίους εταίρους, δήλωσε δεύτερος Έλληνας αξιωματούχος.
Θυγατρική της COSCO διαχειρίζεται επίσης τερματικούς σταθμούς στην Ισπανία και την Ιταλία.
«Υπάρχει πιθανότητα “αυτοκυρώσεων” από την πλευρά των συμμετεχόντων στην αγορά, από φόβο μήπως έρθουν σε σύγκρουση με την πολιτική των ΗΠΑ» ανέφερε ο αναλυτής της Jefferies, Omar Nokta.
Ο Ulf Bergman, ανώτερος οικονομολόγος της πλατφόρμας μεταφορών Shipfix, δήλωσε ότι, αν και η ένταξη στη μαύρη λίστα δεν περιλαμβάνει νομικές κυρώσεις, μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για πολλούς εισαγωγείς.
Έλληνας εφοπλιστής, που μίλησε υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας, δήλωσε ότι η ένταξη στη μαύρη λίστα αποτελεί κίνηση σε ένα παιχνίδι ισχύος μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, και όχι κάποιο καθοριστικό σημείο αλλαγής.
Η δανέζικη ναυτιλιακή NORDEN δήλωσε στο Reuters ότι η απόφαση δεν έχει επηρεάσει μέχρι στιγμής τις δραστηριότητές της.
«Παρακολουθούμε συνεχώς τις εξελίξεις και θα προσαρμοστούμε ανάλογα», ανέφερε.
Το 2019, οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν κυρώσεις σε δύο θυγατρικές της COSCO, γεγονός που οδήγησε τις ναυτιλιακές εταιρείες να αναστείλουν προσωρινά τις ναυλώσεις των πλοίων τους μέχρι να αρθούν οι κυρώσεις.
www.worldenergynews.gr