Ναυτιλία

Οι γεωπολιτικές επιπτώσεις στην ασφάλεια της ναυτιλίας από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα (oilprice)

Οι γεωπολιτικές επιπτώσεις στην ασφάλεια της ναυτιλίας από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα  (oilprice)

Ο ρόλος των ασφαλιστικών εταιρειών στην αντιμετώπιση της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα λόγω των επιθέσεων των Χούθι στα πλοία

Η συνεχιζόμενη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει φέρει τη θαλάσσια ασφάλεια στο παγκόσμιο προσκήνιο, εκθέτοντας τρωτά σημεία στους διεθνείς ναυτιλιακούς δρόμους και απειλώντας τη σταθερότητα του παγκόσμιου εμπορίου.

Από τον Νοέμβριο του 2023, οι δυνάμεις των Χούθι στην Υεμένη έχουν πραγματοποιήσει περισσότερες από 100 επιθέσεις εναντίον εμπορικών και πολεμικών πλοίων, δημιουργώντας μια άνευ προηγουμένου πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Αυτή η κλιμάκωση όχι μόνο έχει διαταράξει ζωτικής σημασίας εμπορικούς δρόμους, αλλά έχει προκαλέσει επίσης προβλήματα στην παγκόσμια οικονομία, επηρεάζοντας τα πάντα, από το κόστος αποστολής έως τις τιμές καταναλωτή.

Το oilprice.com θεωρεί ότι οι ιδιωτικές εταιρείες ναυτιλιακής ασφάλειας, τα ασφαλιστικά κίνητρα και η τεχνολογική καινοτομία αποτελούν βασικά στοιχεία της νέας προσέγγισης για τη διαφύλαξη των παγκόσμιων ναυτιλιακών λωρίδων.

Το μέγεθος αυτής της κρίσης είναι σημαντικό. Η διέλευση μέσω της διώρυγας του Σουέζ που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο Θάλασσα, έχει πέσει κατακόρυφα πάνω από 50% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Αυτό προκάλεσε μείωση των εσόδων του καναλιού κατά 60%, δίνοντας μια σκοτεινή εικόνα των επιπτώσεων της κρίσης στο παγκόσμιο εμπόριο.

 

Οι συνέπειες της αλλαγής δρομολογίου λόγω των Χούθι

Οι οικονομικές επιπτώσεις είναι εξίσου σοβαρές. Καθώς τα πλοία αναγκάζονται να πλέουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, οι αποστάσεις ταξιδιού αυξάνονται, οι χρόνοι διέλευσης επιμηκύνονται και η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται.

Συγκεκριμένα, αυτή η παράκαμψη προσθέτει περίπου 4.000 μίλια στα ναυτιλιακά ταξίδια, με αποτέλεσμα 30% μεγαλύτερους χρόνους διέλευσης και επιπλέον χρόνους παράδοσης έως και 2 εβδομάδων για αποστολές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.


Επιθέσεις_Χούθι.jpg

Τα προβλήματα γίνονται αισθητά σε όλους τους κλάδους, ιδιαίτερα σε αυτούς που βασίζονται σε συστήματα παράδοσης έγκαιρα.


Οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να δώσουν λύση

Ο ιδιωτικός τομέας θα μπορούσε να προσφέρει λύσεις που είναι πιο αποτελεσματικές και οικονομικά βιώσιμες μακροπρόθεσμα.

Μια πιθανή οδός… είναι η επέκταση των Ιδιωτικών Εταιρειών Ασφάλειας στη Ναυτιλία (PMSC).

Αυτές οι οντότητες έχουν ήδη αποδείξει την αξία τους στην καταπολέμηση της πειρατείας, έχοντας απασχοληθεί σε πολλές ναυτιλιακές εταιρείες. Δημιουργώντας μια ανταγωνιστική αγορά για υπηρεσίες θαλάσσιας ασφάλειας, θα μπορούσαμε να προωθήσουμε την καινοτομία στον εντοπισμό και την αποτροπή απειλών, ενώ δυνητικά θα μειώσουμε το κόστος μέσω της αποτελεσματικότητας της αγοράς.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο σε αυτήν την προσέγγιση που βασίζεται στην αγορά.

Προσφέροντας μειωμένα ασφάλιστρα σε πλοία που εφαρμόζουν ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα οικονομικό κίνητρο για τα πλοία να επενδύσουν στη δική τους προστασία.

Αυτή η προσέγγιση ευθυγραμμίζει τα συμφέροντα ασφαλείας με τα οικονομικά, ελπίζουμε να οδηγήσει σε ευρύτερη υιοθέτηση μέτρων ασφαλείας.

ΠΛΟΙΑ_-_ΣΟΥΕΖ_1.jpg

Η τεχνολογική καινοτομία, υποκινούμενη από τη ζήτηση της αγοράς, θα μπορούσε επίσης να φέρει επανάσταση στη θαλάσσια ασφάλεια.

Η αγορά θαλάσσιας ασφάλειας (αξίας 32,67 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023), προβλέπεται να αυξηθεί στα 49,49 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2032.

Αυτή η δυνατότητα ανάπτυξης θα μπορούσε να προσελκύσει σημαντικές επενδύσεις στην ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών για τον εντοπισμό και την απόκριση απειλών.

Η συνεργασία μεταξύ της BlackSky Technology και της Spire Global για τη δημιουργία μιας υπηρεσίας θαλάσσιας παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο, ικανή να παρακολουθεί περισσότερα από 270.000 πλοία σε όλο τον κόσμο, είναι ένα τέλειο παράδειγμα της δυνατότητας του ιδιωτικού τομέα να βρει καινοτόμες λύσεις στη θαλάσσια ασφάλεια.

Ορισμένοι επικριτές υποστήριξαν ότι μια λύση του ιδιωτικού τομέα στην Κρίση της Ερυθράς Θάλασσας μπορεί να οδηγήσει σε μια κατακερματισμένη προσέγγιση για την ασφάλεια στη θάλασσα.

Ωστόσο, αυτή η ανησυχία μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω κατάλληλης ρύθμισης και διεθνούς συνεργασίας.

Αυτή η προσέγγιση δεν αφορά την πλήρη ιδιωτικοποίηση της θαλάσσιας ασφάλειας, αλλά μάλλον τη χρήση των δυνατοτήτων τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα.

Η κυβερνητική εποπτεία και η διεθνής συνεργασία παραμένουν ζωτικής σημασίας, αλλά πρέπει να συμπληρωθούν από πολιτικές που ενθαρρύνουν και διευκολύνουν τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στη θαλάσσια ασφάλεια.

 

Οι απαιτήσεις για τους χαράκτες… πολιτικής

Οι προκλήσεις είναι σημαντικές, αλλά και οι πιθανές ανταμοιβές.

Οι επιπτώσεις γύρω από την κρίση της Ερυθράς Θάλασσας έχουν δείξει ότι ένας ασφαλής θαλάσσιος τομέας είναι απαραίτητος για την παγκόσμια ευημερία και αξιοποιώντας τη δύναμη της αγοράς, μπορούμε να εργαστούμε για την επίτευξη αυτού του στόχου. Είναι καιρός οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι ηγέτες του κλάδου να ενωθούν και να χαράξουν μια νέα πορεία για την ασφάλεια στη θάλασσα που αγκαλιάζει τον ιδιωτικό τομέα, διατηρώντας παράλληλα την απαραίτητη εποπτεία και συντονισμό των κυβερνητικών φορέων.

Η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας είναι μια κλήση αφύπνισης. Ας χρησιμοποιηθεί ως ευκαιρία για να οικοδομήσουμε ένα ισχυρότερο και πιο ασφαλές θαλάσσιο μέλλον για όλους.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης