Ναυτιλία

Η κλιματική αλλαγή απειλεί την Διώρυγα του Παναμά - Έργο 1,6 δισ. δολ. για να διασφαλισθούν οι διελεύσεις πλοίων

Η κλιματική αλλαγή απειλεί την Διώρυγα του Παναμά - Έργο 1,6 δισ. δολ. για να διασφαλισθούν οι διελεύσεις πλοίων

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά στοχεύει να δημιουργήσει ένα τεράστιο φράγμα μήκους 840 μέτρων και ύψους 80,5 μέτρων.

 

Μια τεράστια δεξαμενή η οποία υα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα της Διώρυγας του Παναμά ενόψει του μεταβαλλόμενου κλίματος σχεδιάζεται να κατασκευασθεί στις κοιλάδες του ποταμού El Zaino y La Arenosa στο δυτικό Παναμά σύμφωνα με το gcaptain.com.

Το Tres Hermanas,είναι μια από τις δεκάδες πόλεις που θα εξαφανιστούν τα επόμενα έξι χρόνια εάν το φιλόδοξο έργο ύψους 1,6 δισ. δολ. της κρατικής Διώρυγας του Παναμά προχωρήσει . Οι κάτοικοι διχάζονται: ορισμένοι δεν θέλουν να φύγουν, ενώ άλλοι επικεντρώνονται στο να λάβουν δίκαιη αποζημίωση εάν αναγκαστούν να μετακινηθούν κάτι το οποίο θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο ολόκληρο το έργο.

Ενώ το έργο του φράγματος Rio Indio προτάθηκε για πρώτη φορά πριν από δύο δεκαετίες, πιο ακραία καιρικά φαινόμενα την τελευταία δεκαετία, συμπεριλαμβανομένης μιας σοβαρής ξηρασίας το περασμένο έτος που περιόρισε την κυκλοφορία των πλοίων στο κανάλι, έδωσε επείγουσα ανάγκη στην πρόταση.

Το κανάλι αντιπροσωπεύει το 3,1% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της χώρας της Κεντρικής Αμερικής. Η πλωτή οδός, η οποία επιτρέπει τη διέλευση έως και 14.000 πλοίων ετησίως, αντιπροσωπεύει το 2,5% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου και είναι κρίσιμης σημασίας για τις Η.Π.Α. εισαγωγές αυτοκινήτων και εμπορικών αγαθών με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία και για τις εξαγωγές εμπορευμάτων των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
«Το έργο του ταμιευτήρα Rio Indio θα ήταν η πιο ολοκληρωμένη λύση (σε πιο συχνές ξηρασίες) σε έναν ορίζοντα 50 ετών», δήλωσε ο αναπληρωτής διαχειριστής του καναλιού, Ilya Espino de Marotta, σε συνέντευξή του στο Reuters τον Οκτώβριο.

Εν αναμονή εγκρίσεων

Το έργο πρέπει ακόμη να περάσει μια μακρά διαδικασία έγκρισης, συμπεριλαμβανομένης μιας δημόσιας διαβούλευσης, συζήτησης από το υπουργικό συμβούλιο και το τελικό πράσινο φως της Εθνοσυνέλευσης.

Ο Πρόεδρος του Παναμά Jose Mulino είπε ότι η συζήτηση θα ολοκληρωθεί το επόμενο έτος, αλλά η ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί με ανησυχία μετά από καθυστερήσεις και αναστολές μεγάλων έργων τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένου ενός αμφιλεγόμενου συμβολαίου εξόρυξης με την First Quantum Minerals FM.TO του Καναδά. Μετά από ευρεία αντίθεση του κοινού, το Ανώτατο Δικαστήριο πέρυσι κήρυξε τη σύμβαση αντισυνταγματική και η κυβέρνηση διέταξε το κλείσιμο του ορυχείου.
Αν και ο αριθμός των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν μετεγκατάσταση για το φράγμα είναι σχετικά μικρός, υποστηρίζονται από μια ομάδα ακτιβιστών που ονομάζεται Countrymen Coordinator for Life, η οποία συνέβαλε καθοριστικά στο μπλοκάρισμα της σύμβασης εξόρυξης της First Quantum.

Ο Cesar Petit, ανώτερος οικονομολόγος στην BancTrust & Co, μια επενδυτική τράπεζα που ειδικεύεται στις αναδυόμενες αγορές, είπε ότι υπήρχε πολιτική συναίνεση στον Παναμά για το έργο του φράγματος, αλλά η κυβέρνηση θα πρέπει να καταρτίσει ένα αξιόπιστο σχέδιο για την αποζημίωση των ανθρώπων που θα εκτοπιστούν και θα επηρεαστούν σε κοντινή απόσταση.

15 επιπλέον διελεύσεις

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά στοχεύει να δημιουργήσει ένα τεράστιο φράγμα μήκους 840 μέτρων και ύψους 80,5 μέτρων. Λέει ότι τα 1,25 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού της δεξαμενής θα επιτρέψουν έως και 15 πρόσθετες διελεύσεις πλοίων την ημέρα κατά τη διάρκεια της ξηρής περιόδου και θα βοηθήσουν στην παροχή πόσιμου νερού στον αυξανόμενο πληθυσμό των 4,5 εκατομμυρίων του Παναμά.

Σε αντίθεση με τη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία δεν έχει locks, η Διώρυγα του Παναμά βασίζεται σε γλυκό νερό για τη λειτουργία τριών σετ που επιτρέπουν στα πλοία να διασχίζουν μεταξύ του Ειρηνικού και του Ατλαντικού ωκεανού μέσω μιας τεχνητής πλωτής οδού μήκους 50 μιλίων.

Εάν κερδίσει την έγκριση, το φράγμα αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2030 ή το 2031. Οι μετεωρολόγοι προβλέπουν ότι ο Παναμάς θα αντιμετωπίσει πιο έντονες ξηρασίες και ταχύτερη εξάτμιση του νερού λόγω υψηλότερων θερμοκρασιών στο μέλλον.

Μια απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου τον Ιούλιο επέστρεψε στην αρχή του καναλιού μια γεωγραφική περιοχή που σχεδόν διπλασιάζει την επικράτειά της. Τώρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επέκταση των επιχειρήσεων και την εξασφάλιση πηγών νερού, συμπεριλαμβανομένου του φράγματος.

Σύμφωνα με μια αρχική έρευνα από το κανάλι, το έργο θα απαιτούσε τη μετεγκατάσταση περίπου 2.260 ατόμων και θα επηρεάσει τουλάχιστον εν μέρει επιπλέον 2.000 άτομα στη ζώνη της δεξαμενής.

Μια απογραφή για τον ακριβέστερο υπολογισμό του αριθμού των ανθρώπων που θα επηρεαστούν αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο, ενώ ορισμένα έργα υποδομής σχεδιάζονται από την κυβέρνηση του Παναμά, συμπεριλαμβανομένης μιας γέφυρας που θα μπορούσε να φιλοξενήσει βαρύ εξοπλισμό, στην περιοχή Tres Hermanas.

Το Υπουργείο Δημοσίων Έργων του Παναμά ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι η γέφυρα προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για αυτοκίνητα και ανθρώπους να διασχίζουν το Rio Indio.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης