Ναυτιλία

IWSA: Το 2024 ήταν αξέχαστη χρονιά για τα αιολικά πλοία

IWSA: Το 2024 ήταν αξέχαστη χρονιά για τα αιολικά πλοία

10.000 καράβια τέτοιου τύπου σε όλο τον κόσμο θα υπάρχουν έως το 2030 και έως 40.000 πλοία μέχρι το 2050

Το 2024 ήταν μια συναρπαστική χρονιά για τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του τμήματος αιολικής πρόωσης πλοίων, έχοντας 54 μεγάλα σε λειτουργία και άλλα 7 χαρακτηρισμένα ως ανεμογεννήτρια.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχουν επίσης 4 κύρια αιολικά πλοία, αποκάλυψε η Διεθνής Ένωση Windship (IWSA) τον Ιανουάριο του 2025.

Επιπλέον, το βιβλίο παραγγελιών αιολικών πλοίων περιλαμβάνει 80 καράβια με άλλα 30-40 στα σκαριά για το 2026 και το 2027, πρόσθεσε η ένωση.

Η πρόωση αιολικών πλοίων γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής στη ναυτιλία λόγω του γεγονότος ότι είναι η μόνη «δωρεάν πηγή ενέργειας».

Επιπλέον, οι δυνατότητες της καινοτόμου αιολικής πρόωσης λέγεται ότι είναι τεράστιες για την πράσινη ναυτιλία λόγω των ελεύθερα διαθέσιμων ποσοτήτων ανέμου σε πολλές ναυτιλιακές περιοχές και των σχετικών δυνατοτήτων εξοικονόμησης.

Σύμφωνα με την πρόβλεψη της IWSA, θα υπάρχουν περίπου 10.000 πλοία σε όλο τον κόσμο με εγκατεστημένη αιολική (βοηθητική) πρόωση έως το 2030 και έως 40.000 πλοία μέχρι το 2050.

Ακόμη η αιολική ενέργεια θα πλήρωνε πλήρως την απαλλαγή από τον άνθρακα μέχρι το 2050 και θα κάλυπτε αποτελεσματικά το κόστος των εναλλακτικών καυσίμων.

Γίνεται κατανοητό ότι, με τα συστήματα αιολικής πρόωσης, η αιολική ενέργεια αξιοποιείται άμεσα για τη δημιουργία ώθησης χωρίς πρόσθετους μεσάζοντες. Υπάρχουν δύο τρόποι χρήσης της αιολικής πρόωσης στα πλοία.

Σύμφωνα με τον Bureau Veritas (Γαλλικός Νηογνώμονας), ο άνεμος μπορεί να θεωρηθεί η κύρια πρόωση εάν περισσότερο από το 50% της προωθητικής ενέργειας του πλοίου για ένα ολόκληρο έτος λειτουργίας προέρχεται από αυτήν την πηγή ενέργειας.

Με βάση τη διαίρεση μεταξύ βοηθητικής και κύριας πρόωσης, η Offshore Energy έκανε μια επιλογή ειδών που σχετίζονται με την αιολική πρόωση που όρισαν το 2024.


Πρόβλεψη για το 2025

Όσον αφορά στο ρυθμιστικό τοπίο, το 2025 υπόσχεται να είναι έτος ευημερίας και ανάπτυξης του τμήματος πρόωσης αιολικών πλοίων.

Συγκεκριμένα, ένα πλοίο με εγκατεστημένες τεχνολογίες πρόωσης με υποβοήθηση ανέμου, όπως χαρταετοί, άκαμπτα πανιά, πανιά αναρρόφησης ή ρότορα, μπορεί να επωφεληθεί από έναν παράγοντα ανταμοιβής που βελτιώνει αποτελεσματικά την ετήσια μέση ένταση GHG της ενέργειας που χρησιμοποιείται επί του πλοίου.

Αυτή η βελτίωση μπορεί να φτάσει έως και 5%, ανάλογα με την αναλογία μεταξύ της ενεργού αιολικής ισχύος και της εγκατεστημένης ισχύος πρόωσης του πλοίου.

Σύμφωνα με την Επιτροπή της ΕΕ, η εγκατάσταση συστημάτων αιολικής πρόωσης (WAP) μπορεί να συμβάλει στη συμμόρφωση με το FuelEU μέσω της αποτελεσματικής μείωσης της υπολογιζόμενης ετήσιας έντασης GHG της ενέργειας που χρησιμοποιείται στο πλοίο.


IMO: Ισχυρή αναθεώρηση του δείκτη άνθρακα (CII)

Μεταβαίνοντας σε ένα παγκόσμιο ρυθμιστικό τοπίο, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) κλήθηκε το 2024 να συμφωνήσει σε μια ισχυρή αναθεώρηση του δείκτη άνθρακα (CII), ενός παγκόσμιου προτύπου καυσίμου που επιτρέπει την απορρόφηση της πρόωσης αιολικών πλοίων και ένα φιλόδοξο εισφορά για να διασφαλιστεί ότι ο ναυτιλιακός κλάδος επιτυγχάνει τους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.


IWSA: Τα αιολικά στα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη στρατηγική του ΙΜΟ

Στην Επιτροπή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) 82, η IWSA υπέβαλε έγγραφο που ορίζει ότι η αιολική ενέργεια μπορεί να ενσωματωθεί στα μεσοπρόθεσμα μέτρα που αναπτύχθηκαν για την εφαρμογή της Στρατηγικής του ΙΜΟ του 2023 για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία.

Το έγγραφο προτείνει έναν τροποποιημένο τύπο που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον υπολογισμό της επιτευχθείσας έντασης καυσίμου αερίων θερμοκηπίου (GFI) που παρέχει μια συγκεκριμένη απεικόνιση της τεχνικής πρότασης έτσι ώστε η αιολική ενέργεια να υπολογίζεται δίκαια στο ισοζύγιο έντασης εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το πλοίο.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης