Ο δείκτης για σκάφη capesize, panamax, supramax και handysize, αυξήθηκε 29 μονάδες στις 4.304, το υψηλότερο επίπεδο από τις 24 Νοεμβρίου 2009.
Ο δείκτης για σκάφη capesize, panamax, supramax και handysize, αυξήθηκε 29 μονάδες στις 4.304, το υψηλότερο επίπεδο από τις 24 Νοεμβρίου 2009.
Σύμφωνα με το gcaptain.com οι αναλυτές απέδωσαν το πρόσφατο ράλι στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου σε παγκόσμιους περιορισμούς στη ναυτιλία και σε μια συνολική ανάκαμψη της ζήτησης βασικών προϊόντων.
«Τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου περνούν πολύ περισσότερο χρόνο περιμένοντας έξω από τα λιμάνια, τόσο επειδή υπάρχουν τόσα πολλά πλοία όσο και λόγω των νέων μέτρων καραντίνας (υπό την πανδημία) σε όλο τον κόσμο», δήλωσε η Emily Stausboll, αναλύτρια στο BIMCO, εκτιμώντας ότι η προσθήκη διαφόρων μέτρων οικονομικής τόνωσης βοηθά επίσης την ζήτηση.
Οι παράγοντες που οδήγησαν την αγορά «δεν θα εξαφανιστούν εν μία νυκτί», και (εποχιακά) η αγορά χύδην τείνει να αποδίδει καλύτερα στο τέλος του έτους» πριν χαλαρώσει στις αρχές του επόμενου έτους, πρόσθεσε η Stausboll.
Ο δείκτης capesize αυξήθηκε 67 μονάδες, ή 1%, στις 6.487, το υψηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2009.
Τα μέσα ημερήσια κέρδη για capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, αυξήθηκαν 555 $ σε 53,795 $.
Στα μικρότερα σκάφη, ο δείκτης supramax αυξήθηκε για έκτη συνεχόμενη συνεδρίαση, προσθέτοντας 12 μονάδες στις 3.319, το υψηλότερο επίπεδο σε διάστημα δύο εβδομάδων.
Ο δείκτης panamax αυξήθηκε για όγδοη συνεχόμενη συνεδρίαση, προσθέτοντας 12 μονάδες, ή 0,3%, στις 3.916, το υψηλότερο σε διάστημα δύο μηνών.
Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα panamaxes, που φέρουν φορτία άνθρακα ή σιτηρών 60.000-70.000 τόνων, αυξήθηκαν κατά 102 $ σε 35.240 $.
www.worldenergynews.gr