Ναυτιλία

Παγκόσμιοι πρωταθλητές στη ναυπήγηση πλοίων LNG Μαρινάκης, Αγγελικούση - Στα δεξαμενόπλοια και φορτηγά μετατίθεται η ζήτηση

Παγκόσμιοι πρωταθλητές στη ναυπήγηση πλοίων LNG Μαρινάκης, Αγγελικούση - Στα δεξαμενόπλοια και φορτηγά μετατίθεται η ζήτηση
Αν και η αγορά δεξαμενόπλοιων μοιάζει το 2024 να έχει έναν σταθερό ρυθμό, από το 2025 αυτός αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω - Oilprice.com

Οι παγκόσμιες αγορές LNG, είναι έτοιμες για περαιτέρω ανάπτυξη, μιας και η ζήτηση αυξάνεται και οι Έλληνες εφοπλιστές εξαπλώνονται. Σύμφωνα με τις πηγές των ναυτιλιακών ενημερώσεων Veson Nautical και VesselsValue, οι Έλληνες πλοιοκτήτες φαίνεται να έχουν επενδύσει περίπου 13,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε 59 νέα LNG σκάφη μόνο για το έτος 2021.

Έχουν, επιπλέον, επενδύσει περίπου 18 δις δολάρια σε νέα σκάφη με φυσικό αέριο, διευρύνοντας έτσι τους στόλους τους με νέα δεξαμενόπλοια και φορτηγά εμπορευματοκιβωτίων. Φαίνεται, επίσης, να έχουν γίνει επενδύσεις ύψους 4 δις σε 41 σκάφη LPG, μια από τις πιο υποτιμημένες κατηγορίες πλοίων στον κόσμο. Το LPG, βέβαια, συνεχίζει να αποτελεί μια από τις βασικές πηγές καυσίμων στον αναπτυσσόμενο κόσμο.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει ακόμα 12,2 δις δολάρια σε 167 δεξαμενόπλοια, 4,1 δις σε 109 φορτηγά πλοία και 3,1 δις σε 39 πλοία εμπορευματοκιβωτίων. Η ελληνική ναυτιλία μοιάζει να έχει κάνει ένα μεγάλο άνοιγμα που θα μπορούσε να την καταστήσει ξανά κυρίαρχη στο μέλλον στο παγκόσμιο εμπόριο.

Η Capital Ship Management με έδρα τον Πειραιά του Βαγγέλη Μαρινάκη, είναι ο μεγαλύτερος, αυτή τη στιγμή, επενδυτής, με 15 μεγάλα πλοία LNG, δύο μεγάλα πλοία αμμωνίας (VLAC), οκτώ μεσαίου μεγέθους αερομεταφορείς αερίου (MGC) και τέσσερα διοξείδιο του άνθρακα (CO2), με δαπάνη περίπου 4,7 δις δολαρίων.

Δεύτερη έρχεται η Maran Gas Maritime του ομίλου Αγγελικούση, με έδρα την Αθήνα, δαπανώντας περίπου 3,3 δις δολάρια, με 15 μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG.

Τρίτη είναι η Evalend Shipping με έδρα την Αθήνα, που δαπανά 3 δις δολάρια και έχει 12 πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου (VLGC), δύο MGC, δύο VLAC και έξι μεγάλα πλοία LNG.

Αλλαγές στις αγορά

Οι τιμές ναυπήγησης νέων σκαφών, σύμφωνα με την VesselsValue, έχουν αρχίσει να ανεβαίνουν σημαντικά σε σχέση με το 2021, φτάνοντας ύψη που είχαν να δουν οι αγορές από την οικονομική κρίση του 2008. Η αύξηση, όμως, των παραγγελιών νέων σκαφών παγκοσμίως, έχει επιφέρει μεγάλη πίεση στις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες.

Στην πρόβλεψη που εξέδωσε η VesselValue, για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, αναφέρει ότι υπάρχουν μεικτές προοπτικές για τους διάφορους τύπους σκαφών, ως το 2027.

Υποδεικνύει μια παγκόσμια άνοδο των παραγγελιών σε δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία, ενώ η ζήτηση για τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων και τα σκάφη LNG/LPG αναμένεται να μειωθεί. Σε αυτή την πρόβλεψη συμβάλλουν οι διάφοροι γεωπολιτικοί κίνδυνοι στην περιοχη της Μέσης και Ανατολικής Ασίας που όμως, μπορούν να ιδωθούν και σαν πλεονέκτημα για την ναυτιλία.

Αν και ακόμα το τοπίο δεν είναι ξεκάθαρο σχετικά με την ανασυγκρότηση της κινεζικής οικονομίας, που παίζει σημαντικό ρόλο στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, εντούτοις διατηρεί σε ικανοποιητικά επίπεδα τους ρυθμούς ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ.

Πέρα από όλα αυτά, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά φαίνεται να αναδιατάσσεται. Αν και η αγορά δεξαμενόπλοιων μοιάζει το 2024 να έχει έναν σταθερό ρυθμό, από το 2025 αυτός αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω (12% αύξηση είχε σημειώσει την περίοδο 2023-2024).

Οι κίνδυνοι ανάφλεξης στην Μέση Ανατολή δεν φαίνεται, για την ώρα, να επηρεάζουν σημαντικά την ναυτιλιακή αγορά, αφού τα επενδυτικά πλάνα σε λιμάνια και ναυπηγεία στις Αραβικές χώρες, προβλέπουν ένα λαμπρό μέλλον.

Η προοπτική νέων επενδύσεων για επέκταση των ναυπηγείων σε Σαουδική Αραβία, Αίγυπτο και στη Βόρεια Θάλασσα, μπορεί να μειώσει τον χρόνο παραγωγής, να ανατρέψει τα δημιουργούμενα «καρτέλ» των ασιατικών χωρών και να αυξήσει την διαθεσιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας τονώνοντας και την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης