Ναυτιλία

Κατακόρυφη πτώση στους ναύλους μεταφοράς LNG λόγω ασθενούς ζήτησης και μεγάλης προσφοράς

Κατακόρυφη πτώση στους ναύλους μεταφοράς LNG λόγω ασθενούς ζήτησης και μεγάλης προσφοράς

Ελλειψη ευκαιριών αρμπιτράζ

 

Οι ναύλοι LNG έχουν υποχωρήσει σε πολυετή χαμηλά την εβδομάδα που έληξε στις 18 Οκτωβρίου, πλησιάζοντας τα όρια λειτουργικών εξόδων και προκαλώντας ανησυχία στην αγορά σύμφωνα με το spglobal.com

Η απουσία ευκαιριών arbitrage και contango και οι ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια επιδεινώνουν την κατάσταση.

Τα υψηλά επίπεδα αποθήκευσης φυσικού αερίου στην Ευρώπη και την Ασία, και οι υποτονικές απαιτήσεις φορτίου σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά πλοίων, συνέβαλαν στο περιβάλλον με δυσμενείς ρυθμούς. Οι συμμετέχοντες στην αγορά εκφράζουν απαισιοδοξία για τα επόμενα δύο χρόνια, υποδεικνύοντας ότι τα επιτόκια είναι απίθανο να ανακάμψουν στα υψηλά που παρατηρήθηκαν το 2022 σύντομα. Αυτό το έτος αποκλίνει σημαντικά από τις ιστορικές τάσεις, όπου τα ποσοστά συνήθως αυξάνονταν κατά τη διάρκεια αυτής της σεζόν.

LNG_1.JPG


Από τις 18 Οκτωβρίου, στον Ατλαντικό οι ημερήσιες τιμές για τα πλοία TFDE μειώθηκαν στα 18.500 $/ημέρα, από 130.000 $/ημέρα την ίδια περίοδο.
Στη λεκάνη του Ειρηνικού, οι τιμές των πλοίων TFDE μειώθηκαν στα 29.000 $/ημέρα από 130.000 $/ημέρα ένα χρόνο νωρίτερα. Οι μέσες τιμές για τα πλοία TFDE για τον Οκτώβριο ήταν οι χαμηλότερες από το 2019.

Από τις 18 Οκτωβρίου, στη λεκάνη του Ατλαντικού, τα δίχρονα πλοία ήταν 28.500 $/ημέρα σε σύγκριση με 155.000 $/ημέρα ένα χρόνο νωρίτερα.
Εν τω μεταξύ, στη λεκάνη του Ειρηνικού, τα δίχρονα πλοία μειώθηκαν σε 40.000 $/ημέρα από 170.000 $/ημέρα ένα χρόνο νωρίτερα. Τα ποσοστά ήταν τα χαμηλότερα από τον Νοέμβριο του 2022.

Πρόσφατα ανέφεραν τιμές μεταξύ 20.000 $/ημέρα και 30.000$/ημέρα, με τη δραστηριότητα ιδιαίτερα υποτονική στην Ανατολή. Ο Ατλαντικός δείχνει ελαφρώς μεγαλύτερη εμπλοκή, ενώ ο Ειρηνικός παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανενεργός. Ένας συμμετέχων στην αγορά ανέφερε ότι η έλλειψη διαγωνισμών φορτίου από την πλευρά του FOB υποδηλώνει έναν δύσκολο μήνα μπροστά, με προσδοκίες για συνεχιζόμενη αδυναμία το επόμενο έτος.

Η υπερβολική χωρητικότητα πλοίων σε συνδυασμό με την καθυστέρηση σε έργα LNG ασκεί πρόσθετη πίεση στους ναύλους. Ένας συμμετέχων στην αγορά παρατήρησε, «Δεν περίμενα τόσο χαμηλά επιτόκια – νόμιζα ότι ήμασταν ήδη στο κάτω μέρος – αλλά προφανώς όχι».

LNG2_1.JPG

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης