590 καράβια υγροποιημένου φυσικού αερίου πλέουν παγκοσμίως σήμερα, ενώ το 2010 ήταν 21 - Αναμένεται να φτάσουν τα 1.154 μέχρι το τέλος του 2028
Ο βιομηχανικός συνασπισμός SEA-LNG αποκάλυψε ότι πάνω από 2.000 από τα 60.000 μεγαλύτερα πλοία του κόσμου θα τροφοδοτούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στο εγγύς μέλλον, καθώς τα πλοία με αυτό το καύσιμο συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιό τους στον παγκόσμιο στόλο.
Μόνο από αυτό στο στοιχείο φαίνεται ότι το LNG έχει (πλέον) την εύνοια πολλών πλοιοκτητών.
Επιπλέον αυτά τα καράβια αναμένεται να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως και 80% σε σύγκριση με αντίστοιχα που καίνε πετρέλαιο ντίζελ.
Σύμφωνα με τον SEA-LNG (πολυτομεακός βιομηχανικός συνασπισμός που ιδρύθηκε για να επιδείξει τα οφέλη του LNG ως βιώσιμο καύσιμο πλοίων), τα ενεργά πλοία με καύσιμα LNG αντιπροσωπεύουν πλέον πάνω από το 2% του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου.
Όταν συνυπολογίζονται σε πλοία κατόπιν παραγγελίας, το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 4% κατά αριθμό και 6% σε χωρητικότητα νεκρού βάρους (DWT). Σχεδόν καθημερινά, οι ιδιοκτήτες στόλων ανακοινώνουν νέες επενδύσεις σε πλοία που κινούνται με LNG.
Ανοδικές τάσεις στον αριθμό πλοίων LNG
Ο αριθμός των πλοίων με καύσιμα LNG έχει αυξηθεί από μόλις 21 σε λειτουργία το 2010 (κυρίως μικρότερα πλοία περιφερειακής λειτουργίας) σε 590 παγκοσμίως σήμερα, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, τα οποία είναι τώρα διπλάσια από αυτά που έπλεαν πριν από μια δεκαετία.
Με επιπλέον 564 πλοία σε παραγγελία, το σύνολο αναμένεται να φτάσει τα 1.154 μέχρι το τέλος του 2028.
Επιπλέον, υπάρχουν επί του παρόντος 772 πλοία μεταφοράς LNG σε λειτουργία, με άλλα 341 να έχουν παραγγελθεί στα τέλη του 2023, ανεβάζοντας το σύνολο των πλοίων που κινούνται με LNG μεταξύ των 60.000 μεγαλύτερων στον κόσμο σε πάνω από 2.000, σύμφωνα με το SEA-LNG.
Σύμφωνα με την DNV (Det Norske Veritas, πρώην DNV GL η οποία είναι μια διεθνής διαπιστευμένη εταιρεία καταχώρισης και νηογνώμονας με έδρα το Høvik της Νορβηγίας), τα πλοία LNG διπλού καυσίμου αποτελούν επίσης το 1/3 του νέου βιβλίου παραγγελιών κατασκευής.
Όσον αφορά στη χωρητικότητα νεκρού βάρους (DWT), ο συνδυασμένος στόλος που κινείται με LNG σε λειτουργία και παραγγελία (ανέρχεται συνολικά σε 142,5 εκατομμύρια DWT), αντιπροσωπεύει το 6% του συνολικού παγκόσμιου συνόλου των 2.224 εκατομμυρίων DWT.
«Είναι ευχάριστο το γεγονός ότι το LNG κερδίζει επιτέλους την εύνοια τόσο πολλών πλοιοκτητών.
Το LNG είναι το μόνο πρακτικό και ρεαλιστικό εναλλακτικό μονοπάτι καυσίμου που διατίθεται σήμερα, ακόμα και για εκείνους τους πλοιοκτήτες που μπορεί επίσης να σκέφτονται άλλες τέτοιες διαδρομές. Ενώ πάντα λέγαμε ότι θα απαιτηθεί ένα καλάθι καυσίμων για τη ναυτιλία για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών του 2050, η λογική για τη διαδρομή LNG παραμένει αμετάβλητη», δήλωσε ο Peter Keller (Πρόεδρος SEA-LNG).
Επεσήμανε επίσης ότι η οδός LNG που χρησιμοποιεί υγροποιημένο βιομεθάνιο και τελικά υδρογόνο e-μεθάνιο παρέχει επί του παρόντος τη μόνη βιώσιμη επιλογή για να σημειωθεί πρόοδος προς το 2050, ξεκινώντας με άμεσες μειώσεις άνθρακα τώρα.
Λέγεται ότι το LNG έχει ουσιαστικά μηδενικές εκπομπές SOx και σωματιδίων. Συγκεκριμένα έως και 95% μείωση των εκπομπών NOx και έως και 23% μείωση των εκπομπών GHG.
Ο στόλος των πλοίων ανεφοδιασμού έχει αυξηθεί από ένα μόνο σκάφος το 2010 σε 60 σήμερα, με άλλα 13 κατόπιν παραγγελίας και σημαντικό ενδιαφέρον στη ναυτιλιακή κοινότητα να συνεχίσει να επενδύει σε αυτά τα απαραίτητα περιουσιακά στοιχεία.
Πλοία που αναμένεται να μειώσουν τις εκπομπές αερίων
Η SEA LNG δήλωσε περαιτέρω ότι αυτή η επεκτεινόμενη υποδομή είναι άμεσα έτοιμη για υγροποιημένο βιομεθάνιο (bio-LNG), παρέχοντας στους πλοιοκτήτες και τη σιγουριά ότι τα πλοία που παρήγγειλαν σήμερα είναι ασφαλή για το 2050 και μετά.
Επιπλέον, η χρήση υγροποιημένου βιομεθανίου ως καυσίμου πλοίων αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως και 80% σε σύγκριση με το πετρέλαιο ντίζελ πλοίων σε πλήρη κατάσταση.
Η αναγνώριση της οδού LNG και η ανάπτυξη στη βάση περιουσιακών στοιχείων καθιστούν το LNG να διαδραματίσει σημαντικό και μακροπρόθεσμο ρόλο στη θαλάσσια απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, κατέληξε ο βιομηχανικός συνασπισμός.
www.worldenergynews.gr