Η Καλιφόρνια θα έχει μέχρι το 2035 μόνο επιβατικά τρένα υδρογόνου

Η Καλιφόρνια θα έχει μέχρι το 2035 μόνο επιβατικά τρένα υδρογόνου

Πίστη ότι θα ανοίξει το δρόμο για αντίστοιχα ΜΜΜ που θα κινούνται σε τροχιά εκατοντάδων μιλίων (Guardian)

Το Υπουργείο Μεταφορών της Καλιφόρνια σχεδιάζει να μετατρέψει τον πλήρη στόλο των υπεραστικών ατμομηχανών σε τεχνολογία μηδενικών εκπομπών ή ZE έως το 2035.

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, τα τρένα που θα λειτουργούν από τοπικούς φορείς μεταφορών θα τροφοδοτούνται με υδρογόνο το οποίο θεωρείται μια βιώσιμη, λιγότερο ρυπογόνος και δυνητικά αποδοτική εναλλακτική λύση έναντι των ορυκτών καυσίμων και άλλων πηγών ενέργειας.

Η ενέργεια υδρογόνου θα φέρει τον στόλο των επιβατικών τρένων της Καλιφόρνια στην ταχύτερη τροχιά προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών, όπως αναφέρει ο οργανισμός.

Σύμφωνα με την Guardian, ένα νέο τρένο που θα τροφοδοτείται από κυψέλη καυσίμου υδρογόνου θα ξεκινήσει να λειτουργεί μεταξύ των πόλεων Redlands και San Bernardino, κοντά στο Λος Άντζελες, στις αρχές του 2025.

Προς το παρόν πραγματοποιούνται δοκιμαστικές δοκιμές.

Το τρένο πολλαπλών μονάδων μηδενικών εκπομπών 20 εκατομμυρίων δολαρίων (γνωστό ως Zemu), χρησιμοποιεί ένα σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου και μπαταρίας για να τροφοδοτήσει τους ηλεκτρικούς κινητήρες έλξης και να λειτουργήσει τα ηλεκτρικά συστήματα.

 

1ο τρένο που κινείται με υδρογόνο στις ΗΠΑ

Η νέα τεχνολογία θα κάνει το Zemu, το πρώτο επιβατικό τρένο με υδρογόνο και μηδενικές εκπομπές ρύπων στη Βόρεια Αμερική που πληροί τις απαιτήσεις της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Σιδηροδρόμων (FRA) όταν τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του επόμενου έτους.

Η διαδρομή μεταξύ των δύο πόλεων (γνωστή ως ο διάδρομος του βέλους) έχει μήκος μόλις 9 μίλια.

Οι διαχειριστές του ελπίζουν ότι το Zemu θα ανοίξει το δρόμο για τρένα (ίσως και για άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς) μηδενικών εκπομπών που θα κινούνται σε τροχιά εκατοντάδων μιλίων στη νότια Καλιφόρνια και σε ολόκληρη τη χώρα στο εγγύς μέλλον.

Αυτό θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την έναρξη ενός σιδηροδρομικού κινήματος καθαρής ενέργειας στις ΗΠΑ οι οποίες παραδοσιακά υστερούν σε μέρη όπως η Ευρώπη όσον αφορά τόσο την επιβατική κίνηση των τρένων όσο και την καινοτομία.

Για δεκαετίες, το San Bernardino υποφέρει από την κακή ποιότητα του αέρα που προκαλείται από την υψηλή συγκέντρωση αυτοκινητοδρόμων, ναυπηγείων σιδηροδρόμων, βιομηχανικών εγκαταστάσεων και εμπορευματικών τερματικών σταθμών.

Συνέπεια ήταν οι αξιωματούχοι της SBCTA (Αρχή Μεταφορών της Κομητείας San Bernardino) να ξεκινήσουν πριν από μια δεκαετία να βρουν καθαρές εναλλακτικές λύσεις στα υπάρχοντα τρένα ντίζελ.

Στράφηκαν στο υδρογονοκίνητο Zemu και το 2019 συμφώνησαν με τον Ελβετό κατασκευαστή σιδηροδρόμων (Stadler) για την κατασκευή του.

 

Τι ακριβώς κάνει η κυψέλη καυσίμου υδρογόνου

Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου συνδυάζουν μόρια υδρογόνου και οξυγόνου για να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια και να παράγουν υδρατμούς ως υποπροϊόν.

Στην πράξη, η κυψέλη καυσίμου λειτουργεί ως ενσωματωμένη γεννήτρια που φορτίζει τις μπαταρίες που περιστρέφουν τους τροχούς του τρένου.

 

Οδήγηση πιο ήσυχη και πιο ενεργειακή…

Για τους επιβάτες, η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου σημαίνει πιο ήσυχη οδήγηση.

Τα ελαφρύτερα τρένα είναι ενεργειακά πιο αποδοτικά.

Η ανάπτυξη ενός ελαφρού πλαισίου που πληροί τα πρότυπα FRA είναι ένα πολλά υποσχόμενο επίτευγμα επειδή παρέχει μια εναλλακτική λύση μηδενικών εκπομπών στην ακριβή εναέρια ηλεκτροδότηση που είναι κοινή στην Ευρώπη, αλλά απαγορεύεται στις εμπορευματικές γραμμές στις ΗΠΑ.

Εντολή για μεγαλύτερες εκδόσεις υδρογονοκίνητων τρένων

Αφού είδε την πρόωρη επιτυχία του έργου Zemu πέρυσι, το Υπουργείο Μεταφορών της Καλιφόρνια ανέθεσε στην Stadler να κατασκευάσει μεγαλύτερες εκδόσεις υδρογονοκίνητων τρένων που θα εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Merced και Sacramento στην Κεντρική Κοιλάδα σε μια νέα σιδηροδρομική γραμμή.

Προκειμένου αυτά τα μικρά αλλά πολλά υποσχόμενα βήματα να είναι οικονομικά βιώσιμα μακροπρόθεσμα, απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές υδρογόνου.

«Πρέπει να πουλάτε τουλάχιστον εκατοντάδες τρένα για να αρχίσετε να αποκτάτε κάποιες οικονομίες κλίμακας και να μειώσετε αυτά τα κόστη», είπε ο Lewis Fulton (Διευθυντής του Energy Futures Program στο Ινστιτούτο Μεταφορικών Μελετών του UC Davis).

Ανεξάρτητα από τις προκλήσεις, οι αξιωματούχοι της Καλιφόρνια προωθούν τη μεταφορά κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης