Αρκετά πλοία στη Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ ανέφεραν λειτουργικά προβλήματα τους τελευταίους μήνες μετά τη χρήση καυσίμων πλοίων αναμεμειγμένα με υγρό βιοκαύσιμο από κέλυφος κάσιους, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο οργανισμός δοκιμών καυσίμων CTI-Maritec την Πέμπτη.
Η CTI-Maritec, σύμφωνα με το Reuters, είπε ότι δοκίμασε δείγματα από τα πληγέντα πλοία και διαπίστωσε ότι το καύσιμο πλοίων ήταν αναμεμειγμένο με υγρό από κάσιους που προερχόταν από αδήλωτα υλικά πηγής ή διαδικασίες παραγωγής.
Τα πλοία είχαν αναφέρει λειτουργικά προβλήματα, όπως λάσπη καυσίμου, αστοχία μπεκ ψεκασμού, απόφραξη φίλτρου, εναποθέσεις συστήματος και διάβρωση των δακτυλίων ακροφυσίων του στροβιλοσυμπιεστή.
Βιοκαύσιμο από κάσιους
Η CTI-Maritec δεν κατονόμασε τα πλοία ή τις ναυτιλιακές εταιρείες που εμπλέκονται και δεν ήταν αμέσως σαφές πόσα πλοία επηρεάστηκαν, αλλά συμβούλεψε τους πλοιοκτήτες να μην χρησιμοποιούν 100% υγρό από καρύδι κάσιους ως ναυτιλιακό καύσιμο ή ως συστατικό ανάμειξης ή μη εγκατεστημένα βιολογικά προϊόντα σε κινητήρες ντίζελ πλοίων. Η χρήση τους θα ήταν αντίθετη με τις οδηγίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την προμήθεια μαζούτ στα πλοία.
Το υγρό κάσιους είναι ένα βιοκαύσιμο μη FAME (μεθυλεστέρας λιπαρών οξέων), το οποίο είναι υποπροϊόν της βιομηχανίας των καρυδιών ανακαρδιοειδών. Ενώ έχει διαφημιστεί ως εναλλακτικό ανανεώσιμο καύσιμο, έχει επίσης υψηλές τιμές οξέος και είναι διαβρωτικό.
Οι πλοιοκτήτες έχουν εξερευνήσει διάφορα μείγματα θαλάσσιων βιοκαυσίμων ως εναλλακτική λύση στα πιο βρώμικα καύσιμα καυσίμων προκειμένου να μειώσουν τις εκπομπές. Η πιο πρόσφατη έκδοση της προδιαγραφής καυσίμων πλοίων ISO 8217 καθορίζει τη χρήση αποδεκτών βιοκαυσίμων, συμπεριλαμβανομένων των βιοκαυσίμων με βάση το FAME και των φυτικών ελαίων που έχουν υποστεί επεξεργασία με υδρογόνο.
www.worldenergynews.gr