Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

Π.Παππάς: O Trump μπλοφάρει για τους δασμούς – Το παρασκήνιο εφοπλιστών με IMO

Π.Παππάς: O Trump μπλοφάρει για τους δασμούς – Το παρασκήνιο εφοπλιστών με IMO

Οι εφοπλιστές βρήκαν ευκαιρία να εκδηλώσουν τις αντιδράσεις τους απέναντι στον Κορεάτη πρόεδρο του IMO Κitak Lim

Ο πρόεδρος Trump είναι επιχειρηματίας και μπλοφάρει με τον προστατευτισμό, στο τέλος θα επιτύχει μια πολύ καλή συμφωνία με την Κίνα.

Με αυτήν την άποψη ο γνωστός εφοπλιστής Πέτρος Παππάς ξεκαθάρισε το τοπίο του διεθνούς εμπορίου, όταν ρωτήθηκε για την δική του εκτίμηση στο πάνελ της Capital Link στα πλαίσια του Investor Day για τα Ποσειδώνια.
Ο Πέτρος Παππάς διαμέσου απορροφήσεων-συγχωνεύσεων ανεβάζει τον στόλο του στα 108 πλοία με στόχο η κεφαλαιοποίηση της Star Bulk να ανέλθει στο 1 δις δολάρια και να τα ξεπεράσει.
Ο ίδιος εμφανίστηκε αισιόδοξος τόσο για το δεύτερο εξάμηνο του 2018 όσο και για τον χρονικό ορίζοντα του 2020.
Εκτίμησε ότι η ζήτηση των Κινέζων για καθαρότερο άνθρακα που θα προέλθει από την Αυστραλία και την Νότιο Αφρική αλλά και σιδηρομετάλλευμα υψηλότερης ποιότητας που θα προέλθει από την Βραζιλία θα αυξήσει το μήκος των διαδρομών και την σχέση τόνων ( μεταφερομένων) ανά μίλια, γνωστό ως ton/miles προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρών.
Ο κ. Παππάς αναφέρθηκε επίσης στις χρηματοδοτήσεις που επιδίδονται οι Κινέζοι με βάση την ταχύτητα και τους όγκους, αναφέροντας ότι μέσα σε ένα μήνα εξασφάλισε 160 εκατ δολάρια.  Οι 5 κινέζικές τράπεζες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία με portfolio της τάξης των 10 δις δολαρίων έχουν αλλάξει την στρατηγική τους από 80-90%  των projects με επιτόκια επιβάρυνσης 500 μονάδων βάσης στο 50-60% με πολύ χαμηλότερα spreads.
Παραδέχθηκε ότι ο ναυτιλιακός κλάδος είναι ένας νέος κλάδος στις αγορές, στον οποίο έχουν χαθεί επενδυτικά κεφάλαια και θα πρέπει να χτίσει την αξιοπιστία του, ώστε να κερδίσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών και οι μετοχές να μπορούν να διαπραγματεύονται υψηλότερα από το Book Value.


Οι διαμαρτυρίες με παρόντα τον πρόεδρο του IMO

 

Αρνητικός πάντως όσον αφορά νέες παραγγελίες εμφανίστηκε ο κ. Νίκος Τσάκος (Ιntertanko, TEN) καθώς επέκρινε και την λύση των scrubbers για τις προδιαγραφές της ρύπανσης που έχει επιβάλλει το IMO.
Στο ίδιο μήκος κύματος  κατηγορηματικός για έλλειψη πολιτικής στην Ευρώπη για τον τομέα της ναυτιλίας εμφανίστηκε και ο Πάνος Λασκαρίδης (Lavinia)  πρόεδρος της European Community Shipowners Association, o oποίος μεταξύ αστείου και σοβαρού συνέστησε την πώληση του στόλου σε μια καλή συγκυρία, ως την ενδεικνυόμενη επενδυτική κίνηση!
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επέκριναν σφόδρα τον τρόπο εφαρμογής μέτρων με στόχο την μείωση του CO2 στο 50% το 2050 όταν τον λόγο πήρε και ο κ. Γιώργος Προκοπίου, ο έμπειρος ιδιοκτήτης της Dyanagas, σημειώνοντας ότι « εμείς είμαστε οι παγκόσμιοι ταξιτζήδες του εμπορίου, οι οποίοι προσφέρουμε άριστες υπηρεσίες για τα εμπορευόμενα και μεταφερόμενα αγαθά, αλλά δεν έχουμε καμία προστασία και δεν θα πρέπει να είναι οι πλοιοκτήτες εκείνοι που θα σηκώσουν όλο το βάρος της προσαρμογής στο καθαρό περιβάλλον, αλλά όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.»
Οι διαμαρτυρίες των εφοπλιστών με κόσμιο τρόπο διατυπώθηκαν διότι παρών ήταν και ο γενικός γραμματέας του IMO κ. Kitak Lim.
O κ. Λασκαρίδης ολοκληρώνοντας τον συλλογισμό του τόνισε ότι οι στόχοι για την προστασία του περιβάλλοντος είναι αναξιόπιστοι και θα πρέπει να αποφασιστούν λειτουργικά μέτρα.
Μέχρι τώρα έχουν προταθεί τρεις τρόποι, τα περίφημα scrubbers που θα τοποθετούνται στα πλοία για να λειτουργούν σαν περιβαλλοντολογικοί καταλύτες, η μειωμένη ταχύτητα και η χρήση καθαρών καυσίμων, που βλέπει με θετικό μάτι ο κ. Λασκαρίδης.
Οι πλοιοκτήτες επίσης εξέφρασαν την άποψη ότι τα διυλιστήρια δεν θα είναι έτοιμα μέχρι το 2020 από πλευράς επενδύσεων για να προσφέρουν καθαρότερα καύσιμα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης