Ο κ. Κουρουμπλής κάλεσε τους Έλληνες εφοπλιστές να «δώσουν» την ελληνική σημαία σε περισσότερα πλοία
Την ανάγκη οι Έλληνες εφοπλιστές να στηρίξουν περισσότερο την ελληνική οικονομία, «δίνοντας» σε πιο πολλά πλοία τη σημαία της χώρας, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Π. Κουρουμπλής, μιλώντας κατά την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, στο πλωτό μουσείο Hellas Liberty.
«Πιστεύουμε ότι τώρα ήρθε η ώρα και οι Έλληνες εφοπλιστές να κάνουν κάτι περισσότερο για τη στήριξη της χώρας. Προσδοκούμε να αποκτήσει η ελληνική σημαία περισσότερα πλοία και καλούμε τους Έλληνες εφοπλιστές, τουλάχιστον ένα ποσοστό των πλοίων τους να έρθει στην ελληνική σημαία», τόνισε ο κ. Κουρουμπλής.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στη μεγάλη στήριξη που παρείχε το υπουργείο στην ποντοπόρο ναυτιλία απέναντι στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ μίλησε για συνεχή αύξηση της ελληνικής ναυτιλίας, παρά την κρίση στις ναυλαγορές.
Σημείωσε ότι διευκολύνεται η απόκτηση και υπαγωγή πλοίων στην ελληνική σημαία με τη διαδικασία του leasing.
Αναφέρθηκε στις "τιτάνιες προσπάθειες" του υπουργείου για τον εκσυγχρονισμό της ναυτικής εκπαίδευσης σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ΕΕΕ και το Ναυτικό Επιμελήτηριο Ελλάδος ΝΕΕ, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Ο κ. Κουρουμπλής μίλησε για τις "σημαντικές παρεμβάσεις" που έγιναν τα 3 τελευταία χρόνια στην ακτοπλοΐα και στην αναβάθμιση της σύνδεσης των νησιών με το κέντρο, ενώ αναφερόμενος στην πολύ πρόσφατη εξαγγελία του πρωθυπουργού, είπε ότι «τόλμησε να μιλήσει γι αυτό που ξεχνούσαν μέχρι τώρα όλοι, για το μεταφορικό ισοδύναμο».
Αναφέρθηκε στο μέτωπο πίεσης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου και με τη συνδρομή της Κύπρου και της Μάλτας, ώστε να χρηματοδοτηθεί για πρώτη φορά η πολιτική εδαφικής συνοχής της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ευρώπη.
Ο κ. Κουρουμπλής μίλησε για αλματώδη άνοδο του λιμένα Πειραιά, ο οποίος σκαρφάλωσε από την 90η θέση στην 38η παγκοσμίως σε διάστημα 4 ετών, ενώ αναφέρθηκε στα σχέδια του υπουργείου, να γίνει ο Πειραιάς ένα πολύ μεγάλο και υπερσύγχρονο ναυτιλιακό κέντρο.
Σημείωσε ότι χρειάζεται η στήριξη των εφοπλιστών για να αποκτήσει το λιμάνι τόσο μεγάλη υποδομή. Αναφέρθηκε στις ενέργειες του υπουργείου για την αξιοποίηση όλων των λιμανιών της χώρας, μετά την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΠ ΑΕ και της ΟΛΘ ΑΕ.
Συμπλήρωσε ακόμα, ότι με συντονισμένες προσπάθειες του ΥΝΑΝΠ και του υπουργείου Τουρισμού, περιορίστηκε μόλις στο 11% η μείωση των επιβατών κρουαζιέρας, μετά τον αποκλεισμό της Αιγύπτου και της Τουρκίας από τους προορισμούς των μεγάλων εταιριών.
Μίλησε για το νέο θεσμικό πλαίσιο που θέσπισε το υπουργείο Ναυτιλίας απαντώντας σε χρονίζοντα ζητήματα, (μεταξύ των οποίων και ζητήματα στο χώρο των σκαφών αναψυχής), για το οποίο είπε ότι δρομολογούνται και πρόσθετες ρυθμίσεις για να απελευθερωθεί και αυτός ο χώρος, ώστε να έρχονται και στην Ελλάδα τα μεγάλα σκάφη αναψυχής, αλλά «σε πλαίσιο νομιμότητας, χωρίς παράνομες ναυλώσεις και με αδειοδοτήσεις, για να έχει όφελος η χώρα».
Για τη διαχείριση του θαλάσσιου έρματος, είπε ότι ήδη η κυβέρνηση έχει απευθυνθεί στους εφοπλιστές ζητώντας να χρησιμοποιήσουν ελληνικά εξαρτήματα σε πλοία τους που κατασκευάζονται στο εξωτερικό.
Υπάρχει ελληνική πατέντα σχετικά με τη διαχείριση του έρματος, είπε ο κ. Κουρουμπλής και το υπουργείο εξετάζει την περίπτωση, σε συνεννόηση με το Ναυτικό Επιμελητήριο και την Ε.Ε.Ε., να ζητήσει από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο να ιδρυθεί στην Ελλάδα μονάδα εμπειρογνωμόνων που θα αξιολογεί τα συστήματα, για να μην υπόκεινται σε περιττές δαπάνες οι πλοιοκτήτες και να προστατεύεται τελικά με αποτελεσματικό τρόπο το περιβάλλον.
Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε ότι την τελευταία τριετία έχουν εγκατασταθεί στη χώρα περισσότερες από 290 εταιρίες ναυτιλιακές και ναυλομεσιτικές, καθώς και ότι στο εννεάμηνο του 2017 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα αυξήθηκε κατά 18,3%, δηλαδή περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
www.worldenergynews.gr
«Πιστεύουμε ότι τώρα ήρθε η ώρα και οι Έλληνες εφοπλιστές να κάνουν κάτι περισσότερο για τη στήριξη της χώρας. Προσδοκούμε να αποκτήσει η ελληνική σημαία περισσότερα πλοία και καλούμε τους Έλληνες εφοπλιστές, τουλάχιστον ένα ποσοστό των πλοίων τους να έρθει στην ελληνική σημαία», τόνισε ο κ. Κουρουμπλής.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στη μεγάλη στήριξη που παρείχε το υπουργείο στην ποντοπόρο ναυτιλία απέναντι στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ μίλησε για συνεχή αύξηση της ελληνικής ναυτιλίας, παρά την κρίση στις ναυλαγορές.
Σημείωσε ότι διευκολύνεται η απόκτηση και υπαγωγή πλοίων στην ελληνική σημαία με τη διαδικασία του leasing.
Αναφέρθηκε στις "τιτάνιες προσπάθειες" του υπουργείου για τον εκσυγχρονισμό της ναυτικής εκπαίδευσης σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ΕΕΕ και το Ναυτικό Επιμελήτηριο Ελλάδος ΝΕΕ, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Ο κ. Κουρουμπλής μίλησε για τις "σημαντικές παρεμβάσεις" που έγιναν τα 3 τελευταία χρόνια στην ακτοπλοΐα και στην αναβάθμιση της σύνδεσης των νησιών με το κέντρο, ενώ αναφερόμενος στην πολύ πρόσφατη εξαγγελία του πρωθυπουργού, είπε ότι «τόλμησε να μιλήσει γι αυτό που ξεχνούσαν μέχρι τώρα όλοι, για το μεταφορικό ισοδύναμο».
Αναφέρθηκε στο μέτωπο πίεσης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου και με τη συνδρομή της Κύπρου και της Μάλτας, ώστε να χρηματοδοτηθεί για πρώτη φορά η πολιτική εδαφικής συνοχής της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ευρώπη.
Ο κ. Κουρουμπλής μίλησε για αλματώδη άνοδο του λιμένα Πειραιά, ο οποίος σκαρφάλωσε από την 90η θέση στην 38η παγκοσμίως σε διάστημα 4 ετών, ενώ αναφέρθηκε στα σχέδια του υπουργείου, να γίνει ο Πειραιάς ένα πολύ μεγάλο και υπερσύγχρονο ναυτιλιακό κέντρο.
Σημείωσε ότι χρειάζεται η στήριξη των εφοπλιστών για να αποκτήσει το λιμάνι τόσο μεγάλη υποδομή. Αναφέρθηκε στις ενέργειες του υπουργείου για την αξιοποίηση όλων των λιμανιών της χώρας, μετά την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΠ ΑΕ και της ΟΛΘ ΑΕ.
Συμπλήρωσε ακόμα, ότι με συντονισμένες προσπάθειες του ΥΝΑΝΠ και του υπουργείου Τουρισμού, περιορίστηκε μόλις στο 11% η μείωση των επιβατών κρουαζιέρας, μετά τον αποκλεισμό της Αιγύπτου και της Τουρκίας από τους προορισμούς των μεγάλων εταιριών.
Μίλησε για το νέο θεσμικό πλαίσιο που θέσπισε το υπουργείο Ναυτιλίας απαντώντας σε χρονίζοντα ζητήματα, (μεταξύ των οποίων και ζητήματα στο χώρο των σκαφών αναψυχής), για το οποίο είπε ότι δρομολογούνται και πρόσθετες ρυθμίσεις για να απελευθερωθεί και αυτός ο χώρος, ώστε να έρχονται και στην Ελλάδα τα μεγάλα σκάφη αναψυχής, αλλά «σε πλαίσιο νομιμότητας, χωρίς παράνομες ναυλώσεις και με αδειοδοτήσεις, για να έχει όφελος η χώρα».
Για τη διαχείριση του θαλάσσιου έρματος, είπε ότι ήδη η κυβέρνηση έχει απευθυνθεί στους εφοπλιστές ζητώντας να χρησιμοποιήσουν ελληνικά εξαρτήματα σε πλοία τους που κατασκευάζονται στο εξωτερικό.
Υπάρχει ελληνική πατέντα σχετικά με τη διαχείριση του έρματος, είπε ο κ. Κουρουμπλής και το υπουργείο εξετάζει την περίπτωση, σε συνεννόηση με το Ναυτικό Επιμελητήριο και την Ε.Ε.Ε., να ζητήσει από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο να ιδρυθεί στην Ελλάδα μονάδα εμπειρογνωμόνων που θα αξιολογεί τα συστήματα, για να μην υπόκεινται σε περιττές δαπάνες οι πλοιοκτήτες και να προστατεύεται τελικά με αποτελεσματικό τρόπο το περιβάλλον.
Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε ότι την τελευταία τριετία έχουν εγκατασταθεί στη χώρα περισσότερες από 290 εταιρίες ναυτιλιακές και ναυλομεσιτικές, καθώς και ότι στο εννεάμηνο του 2017 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα αυξήθηκε κατά 18,3%, δηλαδή περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
www.worldenergynews.gr