Η Ελλάδα με 151 ψήφους επί συνόλου 160 κατέλαβε την 5η θέση, μετά την Κίνα, Ιαπωνία, Ιταλία και Παναμά
Στις εκλογές για το Συμβούλιο του ΙΜΟ, που διεξήχθησαν στο Λονδίνο στο πλαίσιο της 30ής Συνόδου του Οργανισμού, η Ελλάδα εξελέγη μεταξύ των 5 πρώτων χωρών στην Κατηγορία Α.
Τα κράτη που απαρτίζουν το Συμβούλιο, που λειτουργεί ως εκτελεστικό όργανο του Οργανισμού για την επόμενη διετία, εκλέγονται από τα 172 μέλη του ΙΜΟ.
Σύμφωαν με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας η φετινή εκλογή είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, διότι στην Κατηγορία Α -στην οποία εκπροσωπούνται τα κράτη με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών- εδώ και σχεδόν μια δεκαετία η εκλογή γινόταν διά βοής, χωρίς ψηφοφορία.
Στη φετινή ψηφοφορία, κατόπιν συντονισμένων ενεργειών των Υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η Ελλάδα συγκέντρωσε 151 ψήφους επί συνόλου 160 έγκυρων ψηφοδελτίων.
Κατέλαβε έτσι η Ελλάδα την 5η θέση, πίσω από Κίνα, Ιαπωνία, Ιταλία και Παναμά και μπροστά από τις Ν. Κορέα, Ρωσία, Ην. Βασίλειο, Νορβηγία και ΗΠΑ.
Με αφορμή την εκλογή της Ελλάδας στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του ΙΜΟ, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής δήλωσε: «Η επανεκλογή της Ελλάδας στην Κατηγορία «Α» έρχεται ως επιστέγασμα της δυναμικής της παρουσίας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα και επιβεβαιώνει την αναγνώριση της ναυτιλιακής κοινότητας στην ασφαλή και ποιοτική εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών του θαλάσσιου εμπορίου από τον ελληνικό στόλο. Κατά την επόμενη διετία προσβλέπουμε στην εποικοδομητική συνεργασία με τα λοιπά Κράτη μέλη του Συμβουλίου του ΙΜΟ με στόχο την επίτευξη των στρατηγικών προτεραιοτήτων του Οργανισμού».
Στο πλαίσιο της 30ης Συνόδου της Συνέλευσης του IMO κεντρικός ομιλητής ήταν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής. Στην ομιλία του, ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε στην πολιτική της Ελλάδας σχετικά με τον ΙΜΟ. Ιδιαιτέρως τόνισε τον ανθρωπιστικό ρόλο και το κοινωνικό πρόσωπο που οφείλει να έχει η Ναυτιλία διεθνώς. Μεταξύ άλλων ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε:
«Μέγα το της θαλάσσης κράτος. Με αυτή τη ρήση ο δημιουργός του Παρθενώνα, ο Περικλής το 430, προσδιόρισε τη δύναμη που προέρχεται από τη σχέση του ανθρώπου με τη θάλασσα.
Κύριοι Υπουργοί, κύριε Πρόεδρε, κύριε Γενικέ Γραμματέα του ΙΜΟ, εκλεκτά μέλη της τριακοστής συνέλευσης του ΙΜΟ.
Η ελληνική ναυτιλία κατέχει σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια κατάταξη. Διαθέτει τα μικρότερης ηλικίας σχεδόν πλοία, κατασκευάζει 600 περίπου καινούριας, νέας τεχνολογίας πλοία, που θα συμβάλουν και αυτά στον περιορισμό των επιπτώσεων στο περιβάλλον. Ο Πειραιάς κερδίζει συνεχώς στην παγκόσμια κατάταξη, αφού μετατρέπεται σε ένα παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο που συνδέει τα δίκτυα της Ευρώπης με την βόρεια Αφρική, τη Μαύρη θάλασσα, τη Μέση Ανατολή και τις αγορές της Ασίας. Ένα λιμάνι που διαθέτει τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία, υψηλό σε τεχνογνωσία προσωπικό και μία ναυτιλιακή διοίκηση που συγκεντρώνει όλες τις αρμοδιότητες για την επίλυση των προβλημάτων της ναυτιλίας.
Η ελληνική Κυβέρνηση στηρίζει και υποστηρίζει τον παγκόσμιο ρυθμιστικό ρόλο του ΙΜΟ. Στηρίζουμε τις πολιτικές του Γενικού Γραμματέα.
Η Ελλάδα κυρίες και κύριοι είναι στην πρώτη ταχύτητα κύρωσης των συμβάσεων του ΙΜΟ. Στηρίζουμε τη στρατηγική της επόμενης πενταετίας και το διετές πρόγραμμα του προϋπολογισμού. Μολονότι γνωρίζουμε ότι η ναυτιλία έχει λιγότερη συμβολή από άλλες πηγές της βιομηχανίας στην επίπτωση του περιβάλλοντος, οφείλουμε να συνεργαστούμε όλοι μαζί προκειμένου να περιορίσουμε και δια μέσου της ναυτιλίας τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Γι αυτό πρέπει καλοπροαίρετα, να εξετάσουμε νέες δυνατότητες, όπως είναι η μείωση της ταχύτητας των πλοίων, που μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση του περιβάλλοντος, και χρησιμοποίηση των νέων τεχνολογιών, των νέων καινοτομιών της ψηφιοποίησης στα πλοία.
Επιπλέον πρέπει να μπορέσουμε πραγματικά να αντιμετωπίσουμε ζητήματα που έχουν να κάνουν με την βελτίωση της υποδομής και της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων. Η Ελλάδα υποστηρίζει την ποιότητα ζωής πάνω στα πλοία και συμβάλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης, της ναυτικής εκπαίδευσης, ώστε η παγκόσμια ναυτιλία να μπορέσει να απαντήσει στις απαιτήσεις που θα υπάρξουν σε νέα στελέχη, την επόμενη δεκαετία.
Υποστηρίζουμε με κάθε τρόπο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Πιστεύουμε ότι με αυτό τον τρόπο μπορούμε όλοι μαζί να συνεργαστούμε για να πετύχουμε θετικά αποτελέσματα στην παγκόσμια οικονομία. Ωστόσο θα πρέπει η ναυτιλία να διατηρήσει και τον ανθρωπιστικό της χαρακτήρα. Δεν πρέπει να επιτρέπουμε να πνιγούν άνθρωποι, όταν μπορούμε να τους σώσουμε από τη θάλασσα, όποιοι κι αν είναι αυτοί, είτε είναι ναυτικοί, είτε είναι μετανάστες. Διότι την αιτία της μετανάστευσης είναι που πρέπει να αντιμετωπίσουν πρωτίστως οι λαοί και έτσι θα αντιμετωπίσουν και το μεταναστευτικό πρόβλημα.
ΗΕλληνική Ακτοπλοΐα και η Ελληνική Ακτοφυλακή διέσωσαν 150.000 ανθρώπους, από τη θάλασσα. Το ίδιο έκαναν η Ακτοπλοΐα και η Ακτοφυλακή της Ιταλίας, της Μάλτας και της Κύπρου. Πρόσφυγες και μετανάστες πεσμένους στη θάλασσα, ιδιαίτερα παιδιά, ηλικιωμένους και γυναίκες. Η ναυτιλία λοιπόν πρέπει να διατηρήσει αυτό τον ανθρωπιστικό της χαρακτήρα.
Όλοι μαζί πρέπει να συνεργαστούμε και να εργαστούμε ώστε η συμβολή της ναυτιλίας στην παγκόσμια ανάπτυξη, το χαμόγελο αυτής της ανάπτυξης, να αγγίξει τα χείλη όλων των ανθρώπων, ώστε μέσα από μια τέτοια συνεργασία να συμβάλουμε στη μείωση της φτώχειας, στη μείωση των ανισοτήτων, των οικονομικών και κοινωνικών και στην εμπέδωση της ειρήνης. Μόνο έτσι πραγματικά θα έχουμε μια κοινωνία αλληλεγγύης, μια κοινωνία ανθρώπων.»
www.worldenergynews.gr
Τα κράτη που απαρτίζουν το Συμβούλιο, που λειτουργεί ως εκτελεστικό όργανο του Οργανισμού για την επόμενη διετία, εκλέγονται από τα 172 μέλη του ΙΜΟ.
Σύμφωαν με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας η φετινή εκλογή είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, διότι στην Κατηγορία Α -στην οποία εκπροσωπούνται τα κράτη με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών- εδώ και σχεδόν μια δεκαετία η εκλογή γινόταν διά βοής, χωρίς ψηφοφορία.
Στη φετινή ψηφοφορία, κατόπιν συντονισμένων ενεργειών των Υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η Ελλάδα συγκέντρωσε 151 ψήφους επί συνόλου 160 έγκυρων ψηφοδελτίων.
Κατέλαβε έτσι η Ελλάδα την 5η θέση, πίσω από Κίνα, Ιαπωνία, Ιταλία και Παναμά και μπροστά από τις Ν. Κορέα, Ρωσία, Ην. Βασίλειο, Νορβηγία και ΗΠΑ.
Με αφορμή την εκλογή της Ελλάδας στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του ΙΜΟ, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής δήλωσε: «Η επανεκλογή της Ελλάδας στην Κατηγορία «Α» έρχεται ως επιστέγασμα της δυναμικής της παρουσίας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα και επιβεβαιώνει την αναγνώριση της ναυτιλιακής κοινότητας στην ασφαλή και ποιοτική εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών του θαλάσσιου εμπορίου από τον ελληνικό στόλο. Κατά την επόμενη διετία προσβλέπουμε στην εποικοδομητική συνεργασία με τα λοιπά Κράτη μέλη του Συμβουλίου του ΙΜΟ με στόχο την επίτευξη των στρατηγικών προτεραιοτήτων του Οργανισμού».
Στο πλαίσιο της 30ης Συνόδου της Συνέλευσης του IMO κεντρικός ομιλητής ήταν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής. Στην ομιλία του, ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε στην πολιτική της Ελλάδας σχετικά με τον ΙΜΟ. Ιδιαιτέρως τόνισε τον ανθρωπιστικό ρόλο και το κοινωνικό πρόσωπο που οφείλει να έχει η Ναυτιλία διεθνώς. Μεταξύ άλλων ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε:
«Μέγα το της θαλάσσης κράτος. Με αυτή τη ρήση ο δημιουργός του Παρθενώνα, ο Περικλής το 430, προσδιόρισε τη δύναμη που προέρχεται από τη σχέση του ανθρώπου με τη θάλασσα.
Κύριοι Υπουργοί, κύριε Πρόεδρε, κύριε Γενικέ Γραμματέα του ΙΜΟ, εκλεκτά μέλη της τριακοστής συνέλευσης του ΙΜΟ.
Η ελληνική ναυτιλία κατέχει σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια κατάταξη. Διαθέτει τα μικρότερης ηλικίας σχεδόν πλοία, κατασκευάζει 600 περίπου καινούριας, νέας τεχνολογίας πλοία, που θα συμβάλουν και αυτά στον περιορισμό των επιπτώσεων στο περιβάλλον. Ο Πειραιάς κερδίζει συνεχώς στην παγκόσμια κατάταξη, αφού μετατρέπεται σε ένα παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο που συνδέει τα δίκτυα της Ευρώπης με την βόρεια Αφρική, τη Μαύρη θάλασσα, τη Μέση Ανατολή και τις αγορές της Ασίας. Ένα λιμάνι που διαθέτει τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία, υψηλό σε τεχνογνωσία προσωπικό και μία ναυτιλιακή διοίκηση που συγκεντρώνει όλες τις αρμοδιότητες για την επίλυση των προβλημάτων της ναυτιλίας.
Η ελληνική Κυβέρνηση στηρίζει και υποστηρίζει τον παγκόσμιο ρυθμιστικό ρόλο του ΙΜΟ. Στηρίζουμε τις πολιτικές του Γενικού Γραμματέα.
Η Ελλάδα κυρίες και κύριοι είναι στην πρώτη ταχύτητα κύρωσης των συμβάσεων του ΙΜΟ. Στηρίζουμε τη στρατηγική της επόμενης πενταετίας και το διετές πρόγραμμα του προϋπολογισμού. Μολονότι γνωρίζουμε ότι η ναυτιλία έχει λιγότερη συμβολή από άλλες πηγές της βιομηχανίας στην επίπτωση του περιβάλλοντος, οφείλουμε να συνεργαστούμε όλοι μαζί προκειμένου να περιορίσουμε και δια μέσου της ναυτιλίας τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Γι αυτό πρέπει καλοπροαίρετα, να εξετάσουμε νέες δυνατότητες, όπως είναι η μείωση της ταχύτητας των πλοίων, που μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση του περιβάλλοντος, και χρησιμοποίηση των νέων τεχνολογιών, των νέων καινοτομιών της ψηφιοποίησης στα πλοία.
Επιπλέον πρέπει να μπορέσουμε πραγματικά να αντιμετωπίσουμε ζητήματα που έχουν να κάνουν με την βελτίωση της υποδομής και της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων. Η Ελλάδα υποστηρίζει την ποιότητα ζωής πάνω στα πλοία και συμβάλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης, της ναυτικής εκπαίδευσης, ώστε η παγκόσμια ναυτιλία να μπορέσει να απαντήσει στις απαιτήσεις που θα υπάρξουν σε νέα στελέχη, την επόμενη δεκαετία.
Υποστηρίζουμε με κάθε τρόπο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Πιστεύουμε ότι με αυτό τον τρόπο μπορούμε όλοι μαζί να συνεργαστούμε για να πετύχουμε θετικά αποτελέσματα στην παγκόσμια οικονομία. Ωστόσο θα πρέπει η ναυτιλία να διατηρήσει και τον ανθρωπιστικό της χαρακτήρα. Δεν πρέπει να επιτρέπουμε να πνιγούν άνθρωποι, όταν μπορούμε να τους σώσουμε από τη θάλασσα, όποιοι κι αν είναι αυτοί, είτε είναι ναυτικοί, είτε είναι μετανάστες. Διότι την αιτία της μετανάστευσης είναι που πρέπει να αντιμετωπίσουν πρωτίστως οι λαοί και έτσι θα αντιμετωπίσουν και το μεταναστευτικό πρόβλημα.
ΗΕλληνική Ακτοπλοΐα και η Ελληνική Ακτοφυλακή διέσωσαν 150.000 ανθρώπους, από τη θάλασσα. Το ίδιο έκαναν η Ακτοπλοΐα και η Ακτοφυλακή της Ιταλίας, της Μάλτας και της Κύπρου. Πρόσφυγες και μετανάστες πεσμένους στη θάλασσα, ιδιαίτερα παιδιά, ηλικιωμένους και γυναίκες. Η ναυτιλία λοιπόν πρέπει να διατηρήσει αυτό τον ανθρωπιστικό της χαρακτήρα.
Όλοι μαζί πρέπει να συνεργαστούμε και να εργαστούμε ώστε η συμβολή της ναυτιλίας στην παγκόσμια ανάπτυξη, το χαμόγελο αυτής της ανάπτυξης, να αγγίξει τα χείλη όλων των ανθρώπων, ώστε μέσα από μια τέτοια συνεργασία να συμβάλουμε στη μείωση της φτώχειας, στη μείωση των ανισοτήτων, των οικονομικών και κοινωνικών και στην εμπέδωση της ειρήνης. Μόνο έτσι πραγματικά θα έχουμε μια κοινωνία αλληλεγγύης, μια κοινωνία ανθρώπων.»
www.worldenergynews.gr