To δεξαμενόπλοιο Christophe de Margerie είναι το πρώτο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς φυσικού αερίου και παγοθραυστικό στον κόσμο
Το ρωσικό δεξαμενόπλοιο Christophe de Margerie ολοκλήρωσε το πρώτο εμπορικό ταξίδι του, παραδίδοντας υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μέσω της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας από τη Νορβηγία προς τη Νότια Κορέα.
Η διαδρομή ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ των 6,5 ημερών.
Το δεξαμενόπλοιο είχε μέση ταχύτητα πάνω από 14 κόμβους (περίπου 28 χλμ./ώρα), παρά το γεγονός ότι το σκάφος αναγκάστηκε να περάσει από πάγους πάχους 1,2 μέτρων, αναφέρει το Russia Today.
Το σύνολο του ταξιδιού από το Hammerfest στη Νορβηγία έως το Boryeong στη Νότια Κορέα μέσω της ρωσικής διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας διήρκεσε 22 ημέρες, σχεδόν 30% μικρότερο από την παραδοσιακή νότια διαδρομή μέσω του καναλιού του Σουέζ.
To δεξαμενόπλοιο Christophe de Margerie είναι το πρώτο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς φυσικού αερίου και παγοθραυστικό στον κόσμο.
Το μοναδικό στο είδος του σκάφος κατασκευάστηκε για τον κρατικό όμιλο εταιρειών Sovcomflot για τη μεταφορά LNG από το την εγκατάσταση Yamal στη ρωσική Αρκτική.
Το δεξαμενόπλοιο μπορεί να κάνει αποστολές όλο το χρόνο.
Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας επιτρέπει τη διέλευση από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω της συντομότερης διαδρομής κατά μήκος του ρωσικού τμήματος του Αρκτικού Κύκλου.
Μειώνει τον χρόνο μεταφοράς από την Κίνα στην Ευρώπη κατά τουλάχιστον 12 ημέρες σε σύγκριση με την παραδοσιακή διαδρομή μέσω του καναλιού του Σουέζ.
Την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης, η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας χρησιμοποιήθηκε κυρίως για την παροχή αγαθών για απομονωμένους οικισμούς στην Αρκτική.
Ωστόσο, η διαδικασία της υπερθέρμανσης του πλανήτη, η οποία επιταχύνθηκε στα τέλη του 20ου αιώνα, έδωσε στα σκάφη τη δυνατότητα να πλεύσουν μέσω της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας όλο το χρόνο με τη βοήθεια των παγοθραυστικών.
Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας αποτελεί μέρος του στρατηγικού και οικονομικού σχεδίου της Ρωσίας για την ανάπτυξη της Αρκτικής.
Η Ρωσία διεκδικεί το μεγαλύτερο τμήμα του Αρκτικού Κύκλου μεταξύ των εθνών που συνορεύουν με την περιοχή.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξε ένας αγώνας ταχύτητας για την κυριαρχία της Αρκτικής μεταξύ Ρωσίας, Ηνωμένων Πολιτειών, Καναδά, Νορβηγίας και Δανίας.
Η ναυτιλιακή διαδρομή είναι κρίσιμη, διότι κάτω από τον πάγο η περιοχή λέγεται ότι περιέχει τεράστια αποθέματα αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Επίσης θα έδινε επίσης στη Ρωσία τον έλεγχο μιας σημαντικής εμπορικής οδού για τα εμπορεύματα που μεταφέρονται μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Η διαδρομή ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ των 6,5 ημερών.
Το δεξαμενόπλοιο είχε μέση ταχύτητα πάνω από 14 κόμβους (περίπου 28 χλμ./ώρα), παρά το γεγονός ότι το σκάφος αναγκάστηκε να περάσει από πάγους πάχους 1,2 μέτρων, αναφέρει το Russia Today.
Το σύνολο του ταξιδιού από το Hammerfest στη Νορβηγία έως το Boryeong στη Νότια Κορέα μέσω της ρωσικής διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας διήρκεσε 22 ημέρες, σχεδόν 30% μικρότερο από την παραδοσιακή νότια διαδρομή μέσω του καναλιού του Σουέζ.
To δεξαμενόπλοιο Christophe de Margerie είναι το πρώτο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς φυσικού αερίου και παγοθραυστικό στον κόσμο.
Το μοναδικό στο είδος του σκάφος κατασκευάστηκε για τον κρατικό όμιλο εταιρειών Sovcomflot για τη μεταφορά LNG από το την εγκατάσταση Yamal στη ρωσική Αρκτική.
Το δεξαμενόπλοιο μπορεί να κάνει αποστολές όλο το χρόνο.
Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας επιτρέπει τη διέλευση από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω της συντομότερης διαδρομής κατά μήκος του ρωσικού τμήματος του Αρκτικού Κύκλου.
Μειώνει τον χρόνο μεταφοράς από την Κίνα στην Ευρώπη κατά τουλάχιστον 12 ημέρες σε σύγκριση με την παραδοσιακή διαδρομή μέσω του καναλιού του Σουέζ.
Την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης, η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας χρησιμοποιήθηκε κυρίως για την παροχή αγαθών για απομονωμένους οικισμούς στην Αρκτική.
Ωστόσο, η διαδικασία της υπερθέρμανσης του πλανήτη, η οποία επιταχύνθηκε στα τέλη του 20ου αιώνα, έδωσε στα σκάφη τη δυνατότητα να πλεύσουν μέσω της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας όλο το χρόνο με τη βοήθεια των παγοθραυστικών.
Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας αποτελεί μέρος του στρατηγικού και οικονομικού σχεδίου της Ρωσίας για την ανάπτυξη της Αρκτικής.
Η Ρωσία διεκδικεί το μεγαλύτερο τμήμα του Αρκτικού Κύκλου μεταξύ των εθνών που συνορεύουν με την περιοχή.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξε ένας αγώνας ταχύτητας για την κυριαρχία της Αρκτικής μεταξύ Ρωσίας, Ηνωμένων Πολιτειών, Καναδά, Νορβηγίας και Δανίας.
Η ναυτιλιακή διαδρομή είναι κρίσιμη, διότι κάτω από τον πάγο η περιοχή λέγεται ότι περιέχει τεράστια αποθέματα αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Επίσης θα έδινε επίσης στη Ρωσία τον έλεγχο μιας σημαντικής εμπορικής οδού για τα εμπορεύματα που μεταφέρονται μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr