Η κοινοπραξία "βλέπει" δύο μεγάλες φάσεις ανάπτυξης: η πρώτη περιλαμβάνει μικρές επενδύσεις για άμεσες βελτιώσεις και η δεύτερη αφορά την πραγματοποίηση μεγάλων επενδύσεων, ώστε το λιμάνι να υποδέχεται πλοία μεγαλύτερου βυθίσματος και να καταστεί βασικός προορισμός
Τον ιστορικό ρόλο της Θεσσαλονίκης, όχι ως του δεύτερου λιμανιού της Ελλάδας, αλλά ως του κυριότερου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στοχεύει να αποκαταστήσει στα επόμενα χρόνια η κοινοπραξία που αναδείχτηκε προτιμώμενος επενδυτής για το 67% του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ), όπως τόνισε σήμερα 22/6/2017, ο Boris Wenzel, διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link SAS (μέλους του consortium που εισέρχετια στον ΟΛΘ και θυγατρικής του γαλλικού κολοσσού CMA CGM).
Οι δύο εταιρείες- μέτοχοι της Terminal Link (η CMA CGM με 51% και η China Merchants Port Holdings με 49%) υπέγραψαν προ διετίας συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας για τη μετεξέλιξη της θυγατρικής τους σε πλατφόρμα επενδύσεων για έργα λιμένων και εφοδιαστικής αλυσίδας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Μία ζώνη, ένας Δρόμος» (One Belt One Road).
Στον σχεδιασμό αυτό, η ένταξη της Θεσσαλονίκης -ως δέκατου τρίτου λιμένος- στην ομάδα των τερματικών σταθμών, που λειτουργούν υπό τη σκέπη της Terminal Link, έχοντας διακινήσει 11,15 εκατ. TEUs πέρυσι, εκτιμάται ότι μπορεί να ενισχύσει τη δυναμική του ομίλου στην περιοχή.
Η κοινοπραξία "βλέπει" δύο μεγάλες φάσεις ανάπτυξης: η πρώτη περιλαμβάνει μικρές επενδύσεις για άμεσες βελτιώσεις (π.χ., αναβάθμιση εξοπλισμού και υπηρεσιών και βελτίωση τρεχουσών διαδικασιών), "πεδίο στο οποίο σκοπεύουμε να παλέψουμε μαζί με τη διοίκηση του λιμανιού".
Η δεύτερη -που συνιστά και το "βαρύ πυροβολικό" των παρεμβάσεων- αφορά την πραγματοποίηση μεγάλων επενδύσεων, ώστε το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται πλοία μεγαλύτερου βυθίσματος και να καταστεί βασικός προορισμός ("deep sea facility").
"Ελπίζουμε η διαδικασία από εδώ και πέρα (απομένει η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Επιτροπή Ανταγωνισμού και η κύρωση από το κοινοβούλιο) να τελειώσει ταχέως για να αρχίσουμε να δουλεύουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα" είπε ο κ. Wenzel, και πρόσθεσε ότι οι διαδικασίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν "κάποια στιγμή μέχρι το τέλος του 2017".
Την κοινοπραξία που αναδείχτηκε προτιμητέος επενδυτής αποτελούν, εκτός από την Terminal Link SAS, η οποία κατέχει ποσοστό 33%, το γερμανικό fund DIEP GmbH (47%) και η Belterra Investments Ltd του ομίλου Ιβάν Σαββίδη (20%).
www.worldenergynews.gr
Οι δύο εταιρείες- μέτοχοι της Terminal Link (η CMA CGM με 51% και η China Merchants Port Holdings με 49%) υπέγραψαν προ διετίας συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας για τη μετεξέλιξη της θυγατρικής τους σε πλατφόρμα επενδύσεων για έργα λιμένων και εφοδιαστικής αλυσίδας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Μία ζώνη, ένας Δρόμος» (One Belt One Road).
Στον σχεδιασμό αυτό, η ένταξη της Θεσσαλονίκης -ως δέκατου τρίτου λιμένος- στην ομάδα των τερματικών σταθμών, που λειτουργούν υπό τη σκέπη της Terminal Link, έχοντας διακινήσει 11,15 εκατ. TEUs πέρυσι, εκτιμάται ότι μπορεί να ενισχύσει τη δυναμική του ομίλου στην περιοχή.
Η κοινοπραξία "βλέπει" δύο μεγάλες φάσεις ανάπτυξης: η πρώτη περιλαμβάνει μικρές επενδύσεις για άμεσες βελτιώσεις (π.χ., αναβάθμιση εξοπλισμού και υπηρεσιών και βελτίωση τρεχουσών διαδικασιών), "πεδίο στο οποίο σκοπεύουμε να παλέψουμε μαζί με τη διοίκηση του λιμανιού".
Η δεύτερη -που συνιστά και το "βαρύ πυροβολικό" των παρεμβάσεων- αφορά την πραγματοποίηση μεγάλων επενδύσεων, ώστε το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται πλοία μεγαλύτερου βυθίσματος και να καταστεί βασικός προορισμός ("deep sea facility").
"Ελπίζουμε η διαδικασία από εδώ και πέρα (απομένει η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Επιτροπή Ανταγωνισμού και η κύρωση από το κοινοβούλιο) να τελειώσει ταχέως για να αρχίσουμε να δουλεύουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα" είπε ο κ. Wenzel, και πρόσθεσε ότι οι διαδικασίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν "κάποια στιγμή μέχρι το τέλος του 2017".
Την κοινοπραξία που αναδείχτηκε προτιμητέος επενδυτής αποτελούν, εκτός από την Terminal Link SAS, η οποία κατέχει ποσοστό 33%, το γερμανικό fund DIEP GmbH (47%) και η Belterra Investments Ltd του ομίλου Ιβάν Σαββίδη (20%).
www.worldenergynews.gr