Η ανάπτυξη αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και το 2025
Το 2024 το οποίο περιγράφεται ως το «εξαιρετικό νέο έτος κατασκευής» της ναυτιλιακής βιομηχανίας, είχε αριθμό - ρεκόρ παραδόσεων πλοίων με καύσιμα LNG, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα από την πλατφόρμα Alternative Fuels Insights (AFI) της DNV.
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία ενισχύει τη δέσμευσή της για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, το περασμένο έτος χαρακτηρίστηκε από σημαντική αύξηση στις παραγγελίες πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα, με συνολικά 515 τέτοια πλοία κατόπιν παραγγελίας (εξαιρουμένων των μεταφορέων LNG).
Σε ετήσια βάση σημαίνει αύξηση 38% σε σύγκριση με το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της AFI.
Τα τμήματα εμπορευματοκιβωτίων και μεταφορέων αυτοκινήτων κυριάρχησαν στο βιβλίο παραγγελιών, αποτελώντας το 62% όλων των παραγγελιών εναλλακτικών καυσίμων το 2024.
Ενώ η μεθανόλη οδήγησε τις παραγγελίες νεότευκτων για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα στην αρχή του έτους, το LNG ήταν το εναλλακτικό καύσιμο της βιομηχανίας μέχρι το τέλος του χρόνου.
Ο αριθμός των παραγγελιών πλοίων LNG που δόθηκαν το 2024 ήταν 264, διπλάσιος από αυτόν του 2023 (130), ανέφερε η DNV.
Ο αριθμός των πλοίων που κινούνταν με LNG διπλασιάστηκε μεταξύ 2021 και 2024 και αριθμός ρεκόρ παραδόσεων (πιο συγκεκριμένα 169) σημειώθηκε το 2024.
Μέχρι το τέλος του 2024, λειτουργούσαν 641 πλοία με κινητήρα LNG.
Σύμφωνα με το βιβλίο παραγγελιών της AFI, ο αριθμός αυτός αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Λόγω της ωρίμανσης της υποδομής ανεφοδιασμού LNG, ο αριθμός των πλοίων ανεφοδιασμού ΥΦΑ σε λειτουργία αυξήθηκε από 52 σε 64 τον περασμένο χρόνο. Η ανάπτυξη αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και το 2025.
Το σημαντικό χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ανεφοδιασμού LNG αναμένεται να διευρυνθεί τα επόμενα 5 χρόνια με βάση το βιβλίο παραγγελιών AFI.
Η αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης με την ανάπτυξη της κατάλληλης υποδομής για εναλλακτικά καύσιμα (τόσο για πλοία όσο και για ανεφοδιασμό), μπορεί να δημιουργήσει σήματα… ζήτησης για την τόνωση της μακροπρόθεσμης παραγωγής καυσίμου, εξήγησε η DNV προσθέτοντας ότι η διαθεσιμότητα LNG στα λιμάνια αναμένεται να αυξηθεί.
Στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 69% όλων των παραγγελιών αφορούσε πλοία που μπορούν να τροφοδοτούνται με εναλλακτικά καύσιμα και το LNG ήταν η προτιμώμενη επιλογή καυσίμου (67%).
32% οι παραγγελίες μεθανόλης
Στη διάρκεια του 2024 ναυτιλιακοί φορείς επένδυσαν σε πολλαπλά εναλλακτικά καύσιμα, με αποτέλεσμα 166 παραγγελίες μεθανόλης (32% του βιβλίου παραγγελιών AFI), αντανακλώντας το αυξανόμενο ενδιαφέρον της ναυτιλίας για μια ποικιλία καυσίμων καθώς προσπαθεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (GHG).
Οι περισσότερες από αυτές τις παραγγελίες μεθανόλης (85) ήταν στο τμήμα δοχείων.
Ώθηση και στην αμμωνία
Η αμμωνία γνώρισε επίσης «υποσχόμενη δυναμική» τους πρώτους μήνες του έτους και συνέχισε να αυξάνεται καθ' όλη τη διάρκεια του 2024.
Συνολικά έγιναν 27 παραγγελίες για πλοία με αμμωνία. Ο
ι πρώτες παραγγελίες πλοίων που δεν τροφοδοτούνταν με αμμωνία με καύσιμα χωρίς αέριο, δόθηκαν το 2024 (10), κυρίως στον τομέα των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (5). Ενώ είναι ακόμη στα αρχικά του στάδια, αυτό παρέχει περαιτέρω στοιχεία για την εμφάνιση της αμμωνίας στην αγορά εναλλακτικών καυσίμων, δήλωσε η DNV.
Δηλώσεις
Ο Knut Ørbeck-Nilssen (Διευθύνων Σύμβουλος Maritime της DNV), δήλωσε: «Καθώς εργαζόμαστε για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της βιομηχανίας, μας ενθαρρύνει η ανάπτυξη των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων τα τελευταία χρόνια.
Ενώ τα πρόσφατα στοιχεία είναι πολλά υποσχόμενα, πρέπει να συνεχίσουμε να προχωράμε.
Η τεχνολογική μετάβαση βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά η προσφορά εναλλακτικών καυσίμων εξακολουθεί να είναι χαμηλή.
Ως κλάδος πρέπει να συνεργαστούμε με προμηθευτές καυσίμων και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς για να διασφαλίσουμε ότι η ναυτιλία έχει πρόσβαση στο μερίδιό της σε εναλλακτικά καύσιμα στο μέλλον.
Είναι επίσης σημαντικό να διασφαλίζεται η ασφάλεια των ναυτικών καθώς πραγματοποιούμε αυτή τη μετάβαση. Αυτό θα απαιτήσει επενδύσεις στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και την κατάρτιση».
www.worldenergynews.gr