Ναυτιλία

Η Maersk ανανεώνει το στόλο της με 60 νέα πλοία διπλού καυσίμου

Η Maersk ανανεώνει το στόλο της με 60 νέα πλοία διπλού καυσίμου

Στόχος του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού είναι να ανταποκρίνεται στους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές

Ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller Maersk, αποκάλυψε ότι βρίσκεται στη διαδικασία υπογραφής παραγγελιών νέας κατασκευής και συμβάσεων χρονοναύλωσης για πλοία διπλού καυσίμου, ώστε να ανταποκρίνεται στον προγραμματισμένο ρυθμό ανανέωσης περίπου 160.000 TEU ετησίως.

Όπως αποκαλύφθηκε, οι παραγγελίες αντιπροσωπεύουν τη συνέχεια του προγράμματος ανανέωσης του στόλου της που ξεκίνησε το 2021.

Οι παραγγελίες θα περιλαμβάνουν συνολικά 50-60 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα συνδυάζουν ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία διπλού καυσίμου που αντιστοιχούν σε 800.000 TEU.

Περίπου 300.000 TEU θα είναι ιδιόκτητη χωρητικότητα, ενώ τα υπόλοιπα 500.000 TEU σχεδιάζονται μέσω συμφωνιών χρονοναύλωσης, σημείωσε η εταιρεία.

 

Πτώση των κερδών κατά 52% για το β΄ τρίμηνο του 2024

Η ανακοίνωση ήρθε μετά τις εκθέσεις της Maersk για τα οικονομικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους.

Ο πλοιοκτήτης ανέφερε ότι τα κέρδη του ήταν 623 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια που κέρδισε την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η πτώση των κερδών κατά 52% προήλθε ως αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, όπως οι μακροοικονομικές συνθήκες, οι τιμές των καυσίμων, οι ναύλοι και οι διαταραχές της Ερυθράς Θάλασσας.

«Τα αποτελέσματά μας αυτό το τρίμηνο επιβεβαιώνουν ότι οι επιδόσεις σε όλες τις επιχειρήσεις μας κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Η ζήτηση της αγοράς ήταν ισχυρή και, όπως όλοι είδαμε, η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα παραμένει εδραιωμένη, γεγονός που οδηγεί σε συνεχιζόμενη πίεση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Αυτές οι συνθήκες αναμένεται τώρα να συνεχιστούν για το υπόλοιπο του έτους», σχολίασε ο Vincent Clerc (Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk).

 

Θα λειτουργούν με καύσιμα χαμηλών εκπομπών

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τη δέσμευσή της για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, η Maersk αποκάλυψε ότι όλες οι νέες μονάδες θα είναι διπλού καυσίμου με την πρόθεση να λειτουργούν με καύσιμα χαμηλών εκπομπών.

Για να διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα του στόλου και την ικανότητά του να ανταποκρίνεται στους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, η εκ Δανίας ναυτιλιακή εταιρεία επέλεξε ένα μείγμα συστημάτων πρόωσης μεθανόλης και υγροποιημένου αερίου διπλού καυσίμου.

Το 2021, η Maersk παρήγγειλε το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με δυνατότητα μεθανόλης στον κόσμο, ακολουθώντας τη δέσμευση για την αρχή της παραγγελίας μόνο νεότευκτων πλοίων που μπορούν να πλεύσουν με πράσινα καύσιμα.

Η μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία υποστηρίζει ότι  όταν λειτουργεί με μεθανόλη στη θάλασσα, ο τροφοδότης εξοικονομεί έως και 100 τόνους CO2 ημερησίως σε σύγκριση με τη λειτουργία του σκάφους με συμβατικά καύσιμα, και όταν εξετάζετε την επίδραση των αερίων θερμοκηπίου, το καύσιμο που χρησιμοποιείται παρέχει μείωση περίπου 65% σε σύγκριση με συμβατικά καύσιμα,.

Το δυναμικό μπορεί να φτάσει έως και 95% ανάλογα με τον τρόπο παραγωγής της μεθανόλης.

 

Περιβαλλοντικοί στόχοι της Maersk ενόψει 2040 και 2030

Η Maersk έχει θέσει έναν καθαρό στόχο μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου για το 2040 σε ολόκληρη την επιχείρηση και έχει θέσει επίσης απτές και φιλόδοξους βραχυπρόθεσμους στόχους για το 2030.

Για να διασφαλίσει την επίτευξη των στόχων της, ο πλοιοκτήτης παρήγγειλε 24 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες διπλού καυσίμου και θα μπορούν να λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη.

Ενώ η πράσινη μεθανόλη είναι πιθανό να γίνει η πιο ανταγωνιστική και επεκτάσιμη οδός απαλλαγής από τον άνθρακα βραχυπρόθεσμα, ο Δανός πλοιοκτήτης προβλέπει επίσης ένα μέλλον πολλαπλών καυσίμων για τη βιομηχανία που περιλαμβάνει υγροποιημένο βιομεθάνιο (βιο-LNG).

Νωρίτερα, η ναυτιλιακή εταιρεία ξεκίνησε τις εργασίες για την εξασφάλιση συμφωνιών απορρόφησης υγροποιημένου βιομεθανίου για να διασφαλίσει ότι τα νέα πλοία αερίου διπλού καυσίμου παρέχουν μειώσεις των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας.

Μόλις παραδοθούν τα πλοία, περίπου το 25% του στόλου της Maersk θα είναι εξοπλισμένο με κινητήρες διπλού καυσίμου.

Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η Maersk ανακοίνωσε ότι περισσότερα από 660.000 TEU μεταφέρθηκαν το 2023, εξοικονομώντας πάνω από 683.000 τόνους αερίων θερμοκηπίου από την εκπομπή στην ατμόσφαιρα.

 

Δηλώσεις επιτελικών στελεχών της Maersk

«Το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας είναι θεμελιώδες για τη διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στις ωκεανικές δραστηριότητές μας και αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές των δραστηριοτήτων μας.

Καθώς τα βιβλία παραγγελιών του ναυπηγείου γεμίζουν γρήγορα και ο χρόνος παράδοσης των πλοίων έχει αυξηθεί σημαντικά, αποφασίσαμε να υποβάλουμε παραγγελίες και συμβάσεις ναύλωσης πλοίων διπλού καυσίμου χωρητικότητας 800.000 TEU (ισοδύναμο είκοσι ποδιών), που διασφαλίζει μια σταθερή ροή της απαιτούμενης χωρητικότητας για το δίκτυό μας για τα έτη 2026-2030 δημιουργώντας παράλληλα μια ανταγωνιστική εργαλειοθήκη», σχολίασε ο Rabab Boulos (Chief Operating Officer της Maersk).

«Αυτές οι παραγγελίες δεν θα προσθέσουν τη συνολική χωρητικότητα και με την πάροδο του χρόνου κάθε πλοίο που έρχεται θα αντικαθιστά ένα σκάφος που έχει φτάσει στο τέλος της ζωής του, διασφαλίζοντας ότι διατηρούμε το μέγεθος του στόλου μας περίπου στα 4,3 εκατομμύρια TEU.

Με τη διαφοροποίηση του στόλου μας και των επιλογών καυσίμων, αποκτούμε την ευελιξία, τη γνώση και την εμπειρία για να καλύψουμε ένα μέλλον με πολλαπλές διαδρομές καυσίμων.

Ευχαριστούμε τους εταίρους μας που συνεργάστηκαν μαζί μας για να προωθήσουμε τη βιομηχανία περαιτέρω προς τη δυνατότητα ενός μέλλοντος με θαλάσσιες μεταφορές χωρίς άνθρακα», πρόσθεσε ο Ahmed Hassan (Επικεφαλής Στρατηγικής Περιουσιακών Στοιχείων & Στρατηγικών Συνεργασιών στη Maersk).

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης