Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) ενέκρινε την από κοινού εξαγορά της France LNG Shipping (FLS) από μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει την ιαπωνική ναυτιλιακή κολοσσιαία NYK, τη γαλλική Geogas Maritime, τη διαχειρίστρια κεφαλαίων υποδομών DIF Management και την εταιρεία κεφαλαιαγοράς Marigold η οποία είναι θυγατρική του Access Capital Partners με έδρα το Λουξεμβούργο.
Όπως αποκαλύφθηκε από το offshore-energy.biz, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία έλαβε την κοινοποίηση της προτεινόμενης μετατροπής στις 21 Αυγούστου 2024, ανακοίνωσε μετά από «ενδελεχή» επανεξέταση ότι η συναλλαγή δεν θα διαταράξει τον ανταγωνισμό στην ευρωπαϊκή αγορά για τη ναυτιλία υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ανοίγοντας το δρόμο για να προχωρήσει η συμφωνία στο πλαίσιο του απλοποιημένου πλαισίου ελέγχου των συγχωνεύσεων της ΕΕ (συνήθως εφαρμόζεται όταν δεν αναμένεται ουσιαστική κυριαρχία στην αγορά).
Τα εμπλεκόμενα μέρη θα μοιράζονται πλέον τον έλεγχο της FLS η οποία, σύμφωνα με τις εταιρείες, θα ενίσχυε περαιτέρω τις θέσεις τους στη ναυτιλιακή αγορά LNG.
Σύμφωνα με τον Οργανισμό Συνεργασίας των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας της ΕΕ (ACER), το LNG έχει διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, ιδίως καθώς η ήπειρος απομακρύνεται από πηγές υψηλών εκπομπών. Με την αυξανόμενη ζήτηση για αξιόπιστες εναλλακτικές λύσεις με χαμηλές εκπομπές άνθρακα, το LNG έχει γίνει, επομένως, σημαντικό στοιχείο των στρατηγικών διαφοροποίησης της ενέργειας.
Ο ίδιος ο στόλος της FLS λέγεται ότι παρέχει «ουσιώδη» υποδομή, διασφαλίζοντας την αδιάλειπτη ροή καυσίμου σε όλη την Ευρώπη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ενοποίηση της ιδιοκτησίας υπό τις NYK, Geogas, DIF και Marigold αναμένεται να διευκολύνει περαιτέρω επενδύσεις σε καθαρότερες τεχνολογίες και να επεκτείνει την εμβέλεια του LNG στις αγορές ενέργειας.
Συνεργασία από το 2019
Η εξυγίανση, ωστόσο, δεν είναι η αρχή της συνεργασίας των ναυτιλιακών βαρέων βαρών.
Η NYK και η Geogas Maritime χτίζουν εδώ και καιρό μια «πλατφόρμα» ναυτιλίας LNG, με χρηματική υποστήριξη από τις DIF και Marigold.
Επιπλέον, τα μέρη της κοινοπραξίας και συγκεκριμένα οι DIF Management, Geogas Maritime και Access Capital Partners έχουν επανειλημμένα επενδύσει στην αγορά LNG μέσω «στρατηγικών» εξαγορών και συνεργασιών.
Το 2019 η DIF μέσω του DIF Core Infrastructure Fund I, Geogas Maritime and Access Capital, υπέγραψε αγορά μεριδίου 50% σε γαλλική εταιρεία που θα κατείχε και θα εκμεταλλευόταν στόλο 5 πλοίων μεταφοράς LNG.
Το υπόλοιπο μισό επρόκειτο να κρατήσει η Νέα Υόρκη.
Εκείνη την εποχή, οι εταιρείες ενημέρωσαν ότι τα σκάφη των 174.000 cbm θα κατασκευαστούν σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και θα εξοπλιστούν με τεχνολογία πρόωσης με καύσιμο LNG, που αναμένεται να οδηγήσει σε βελτιωμένες περιβαλλοντικές επιδόσεις.
Σύμφωνα με τη δήλωση των εταιρειών από το 2019, τα 5 πλοία επρόκειτο να ναυλωθούν σε γαλλική και ευρωπαϊκή εταιρεία κοινής ωφελείας με μακροπρόθεσμα συμβόλαια.
www.worldenergynews.gr