Ναυτιλία

Αισιόδοξες οι εκτιμήσεις για την αγορά των πλοίων LNG

Αισιόδοξες οι εκτιμήσεις για την αγορά των πλοίων LNG
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking σημειώνει ότι το βιβλίο παραγγελιών παραμένει υψηλό, με 349 πλοία να είναι σε παραγγελία

Το τεταμένο γεωπολιτικό κλίμα πέριξ της Ερυθράς Θάλασσας όπως και η μεγάλη ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά έφεραν σημαντικές αλλαγές στις θαλάσσιες μεταφορές και ιδιαίτερα στην μεταφορά του LNG.

Τα πλοία μεταφοράς LNG μεταξύ της περιοχής του Ατλαντικού και του Ειρηνικού συνεχίζουν να προτιμούν τις ασφαλέστερες διαδρομές, περνώντας κάτω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας ή το Ακρωτήριο Χορν, τα οποία αυξάνουν τα ναυτιλιακά κόστη ενώ μειώνουν τη λειτουργική αποδοτικότητα του στόλου των LNG Carriers, αναφέρει σε μία ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking.

Παράλληλα όπως προσθέτει η πτωτική τάση των ναύλων μεταφοράς LNG του πρώτου τριμήνου αντιστράφηκε ουσιαστικά, ιδίως προς το τέλος του δεύτερου τριμήνου, λόγω της αναμενόμενης ανόδου της εποχικής ζήτησης και την πραγματική αύξηση των φορτίων.

Οι ναύλοι στη spot των δίχρονων LNG Carriers αυξήθηκαν κατά 55,6% στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους στα 72.000 δολάρια την ημέρα, ωστόσο εξακολουθούν να υπολείπονται κατά 23,4% σε σχέση με τη μέση τιμή του τρέχοντος έτους και να βρίσκονται 42,3% χαμηλότερα από το μέσο επίπεδο του 2023. Ομοίως, οι ναύλοι στα πλοία τύπου DFDE στη spot αγορά έχουν αυξηθεί κατά 73% στα 60.000 δολ. την ημέρα από την αρχή του δεύτερου τριμήνου.

Παρ’ όλα αυτά, οι ναύλοι βρίσκονται 19,6% χαμηλότερα από την αρχή του έτους και 37,9% χαμηλότερα από τον μέσο όρο του 2023.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking σημειώνει ότι το βιβλίο παραγγελιών παραμένει υψηλό, με 349 πλοία να είναι σε παραγγελία, που αντιστοιχούν στο 59% του σημερινού στόλου.

Ωστόσο, η διάθεση για νέες παραγγελίες έχει μειωθεί λόγω των υψηλών τιμών των νεότευκτων και της περιορισμένης διαθεσιμότητας ναυπηγικών κλινών, ιδίως στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, όπου οι νέες χρονοθυρίδες τώρα εκτείνονται έως το 2028. Οι κίνδυνοι για καθυστερήσεις παράδοσης αυξάνονται, καθώς τα εν λόγω ναυπηγεία, τα οποία παραδίδουν συνήθως κατά μέσο όρο 45 πλοία/έτος κατά την τελευταία πενταετία, πρέπει τώρα να παραδώσουν ένα κατά μέσο όρο 81/έτος από το 2024 έως το 2027. Οι τιμές ναυπήγησης στα LNG Carriers με δίχρονες μηχανές παραμένουν σταθερά σε υψηλά ιστορικά επίπεδα των 265 εκατ. δολαρίων, αντανακλώντας αύξηση 2% σε ετήσια βάση.

Οι προοπτικές της αγοράς LNG παραμένουν συγκρατημένα αισιόδοξες τονίζει ο Allied, καθώς ο διεθνής οργανισμός ενέργειας προβλέπει αύξηση 2,3% στην παγκόσμια ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου το 2024, κυρίως λόγω της επέκτασης κατά 4% στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού η οποία θα αντιπροσωπεύει το 40% αυτής της νέας ζήτησης.

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης