Τα προβλήματα στην παγκόσμια ναυτιλία από τις γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζονται αμείωτα, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και η Ελλάδα ως μια από τις μεγαλύτερες ναυτικές δυνάμεις στον κόσμο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, τον Απρίλιο, το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο είναι το τέταρτο μεγαλύτερο της Ευρώπης ως προς τις αφίξεις containerships, παρουσίασε πτώση κατά 7,6% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Ο διάπλους των containerships γύρω από το Κέρας της Αφρικής έχει αλλάξει τα δεδομένα στις θαλάσσιες οδούς και τους χρόνους παράδοσης, προκαλώντας καθυστερήσεις και υπερσυγκεντρώσεις εμπορευματοκιβωτίων σε πολλά λιμάνια.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι ίσως αυτό που δέχεται τις σημαντικότερες επιπτώσεις την περίοδο αυτή, λόγω της στρατηγικής του θέσης στην Ανατολική Μεσόγειο. Γιατί ένα πλοίο που θα κάνει τον περίπλου της Αφρικής θα πρέπει να διανύσει όλη τη Μεσόγειο, από το Γιβραλτάρ, προκειμένου να πιάσει το πρώτο λιμάνι της χώρας.
To 2023, το λιμάνι του Πειραιά είχε διακινήσει συνολικά 5.100.920 TEUs και από τους τρεις σταθμούς μεταφόρτωσης.
Στο τετράμηνο
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, φέτος τον Απρίλιο διακινήθηκαν συνολικά από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, που διαχειρίζεται ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT), 341 χιλ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 369 χιλ. τον ίδιο μήνα του 2023, ήτοι πτώση κατά 7,6%.
Περίπου στα ίδια επίπεδα διαμορφώθηκε και η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ.
Μεταξύ Ιανουαρίου – Απριλίου η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ υποχώρησε κατά 10,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Συνολικά, στο πρώτο τετράμηνο του 2024 διακινήθηκαν 1,272 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 1,42 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων το ίδιο διάστημα του 2023.
Τον φετινό Μάρτιο η πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους ίδιους προβλήτες άγγιζε το 15,4% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023.
www.worldenergynews.gr