Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

Το Ιράν εκσυγχρονίζει τον εμπορικό του στόλο με παραγγελίες νέων πλοίων στη Νότια Κορέα

Το Ιράν εκσυγχρονίζει τον εμπορικό του στόλο με παραγγελίες νέων πλοίων στη Νότια Κορέα
Μέχρι να εκσυγχρονιστεί ο στόλος, οι ιρανικές εταιρείες μισθώνουν πλοία κυρίως από Έλληνες εφοπλιστές
Σε προχωρημένες συνομιλίες με την ναυπηγοεπισκευαστική εταιρεία της Νότιας Κορέας Hyundai Heavy Industries Co. βρίσκεται το Ιράν, προκειμένου να φθάσουν σε συμφωνία για την κατασκευή από την Νοτιοκορεάτικη εταιρεία δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ύψους περίπου 650 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμφωνα με πηγές τις οποίες επικαλείται η Wall Street Journal, η συμφωνία μπορεί να ανακοινωθεί ακόμη και αυτή την εβδομάδα και είναι μέρος ενός συνολικού σχεδίου της Τεχεράνης ύψους 2,5 δισ. δολαρίων, να εκσυγχρονίσει τους στόλους των κρατικών ναυτιλιακών εταιρειών Iran Shipping Lines και Iran Offshore Oil Co., που αποτελεί θυγατρική της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας National Iranian Oil Co..
Εκπρόσωπος της Hyundai Heavy Industries Co. Δήλωσε, ότι η Iran Shipping Lines βρίσκεται σε συνομιλίες με το ναυπηγείο για την κατασκευή 10 πλοίων, χωρίς να δώσει άλλες λεπτομέρειες.
Σύμφωνα πάντως με την WSJ, η Iran Shipping Lines θέλει να παραγγείλει τέσσερα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 14.000 containers το καθένα και έξι δεξαμενόπλοια, με τις πρώτες παραδόσεις πλοίων να αναμένονται το 2018.
Οι κρατικές ναυτιλιακές εταιρείες του Ιράν έχουν να εκσυγχρονίσουν τους στόλους τους από το 2006, όταν επιβλήθηκαν στην Τεχεράνη αυστηρές κυρώσεις από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ για το πρόγραμμά της εμπλουτισμού ουρανίου.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι ενώ η Iran Shipping Lines διαθέτει περίπου 115 δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πολλά απ’ αυτά είναι παλιά, έχουν κριθεί ανασφαλή και δεν ασφαλίζονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Σύμφωνα με την WSJ, οι δύο ιρανικές εταιρείες αντιμετωπίζουν λόγω κάποιων τραπεζικών κυρώσεων, οι οποίες δεν έχουν ακόμη αρθεί, πρόβλημα χρηματοδότησης και για το λόγο αυτό έχουν στραφεί για δανειοδότηση σε τράπεζες της Κίνας, προσφέροντας πετρέλαιο αντί εγγυήσεων.
Μέχρι να εκσυγχρονιστεί ο εμπορικός στόλος του Ιράν, η χώρα του Περσικού Κόλπου ναυλώνει πλοία για τις ανάγκες της, με μεγάλους κερδισμένους όπως αναφέρει η Wall Street Journal τους Έλληνες εφοπλιστές.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το μεγαλύτερο μερίδιο ναύλωσης πλοίων από τις δύο κρατικές ιρανικές εταιρείες παίρνουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες, ακολουθούμενοι από Γαλλικές, Δανικές και Γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης