Ενέργεια

Τα ηλεκτρικά λιμάνια θα κυριαρχήσουν τις επόμενες δεκαετίες (cleantechnica)

Τα ηλεκτρικά λιμάνια θα κυριαρχήσουν τις επόμενες δεκαετίες (cleantechnica)

Οι φόροι στα καύσιμα θα αυξηθούν, ενώ οι προσαυξήσεις για την ηλεκτρική ενέργεια θα μειωθούν

Η μεταφορά εμπορευμάτων πρόκειται να αλλάξει τα επόμενα χρόνια και η ηλεκτροκίνηση θα μπει σφήνα... και σε αυτόν τον τομέα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα cleantechnica.com.

Δεν είναι μόνο φιλική προς το κλίμα, αλλά τα λιμάνια που ακολουθούν αυτόν τον δρόμο νωρίτερα παρά αργότερα θα καταλήξουν πιο ανταγωνιστικά καθώς η παγκόσμια ναυτιλία μειώνεται.

Πέρυσι, οργανισμοί όπως ο όμιλος Lantau με έδρα την Ασία, επεσήμαναν την κορύφωση του άνθρακα στην Κίνα για φέτος.

Το 2024, οι μηνιαίοι αριθμοί παραγωγής άνθρακα από έτος σε έτος μειώθηκαν κατά 3,7%.

Η Sinopec ισχυρίστηκε ότι η κορύφωση της βενζίνης στην Κίνα ήταν το 2023, που σημαίνει ότι πιθανότατα η κορύφωση του ντίζελ ήταν και εκείνη τη χρονιά.

Η παραγωγή φυσικού αερίου μειώνεται κατά TWh από το 2023 έως το 2024 επίσης.

Οι συντελεστές παραγωγικής ικανότητας άνθρακα πέφτουν κατακόρυφα, 7% κάτω από πέρυσι.

Αυτό είναι αναμενόμενο όταν η Κίνα κατασκευάζει περισσότερη αιολική, ηλιακή, υδροηλεκτρική, μεταφορά και αποθήκευση από τον υπόλοιπο κόσμο μαζί και εξακολουθεί να επιταχύνει τις αναπτύξεις της.

Η Ευρώπη γνώρισε επίσης σημαντική μείωση στην παραγωγή ορυκτών καυσίμων, με τη σκληρή δουλειά από το 1990 να την τοποθετήσει να μειώσει πολύ γρήγορα τον ρόλο του ρωσικού φυσικού αερίου στην οικονομία της. Η παραγωγή άνθρακα στις ΗΠΑ έχει πέσει κατακόρυφα και οι εξαγωγές, ενώ αυξήθηκαν, δεν ήταν σχεδόν καθόλου κοντά στον βαθμό μείωσης. Το μόνο τμήμα ανάπτυξης για τα ορυκτά καύσιμα είναι τα πετροχημικά, τα οποία δεν πρόκειται να αναπτυχθούν σχεδόν τόσο γρήγορα όσο μειώνεται η ζήτηση ενέργειας από ορυκτά καύσιμα.

 

Θα μειωθούν οι μεταφορές χύδην

Το 40% των θαλάσσιων μεταφορών χύδην είναι χύδην άνθρακα, πετρελαίου και φυσικού αερίου. Αυτό συνήθως φεύγει.

Ομοίως, η χύδην μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος (15% των χύδην φορτίων) και παλιοσιδήρου θα μειωθεί επίσης. Οι λόγοι είναι παρόμοιοι.

Η τεράστια όρεξη… της Κίνας για χάλυβα εισέρχεται σε διαρθρωτική παρακμή, καθώς έχει κατασκευάσει τις περισσότερες από τις υποδομές και τις πόλεις που χρειάζεται.

Οι σύγχρονες τεχνικές παραγωγής σιδήρου, όπως η άμεση αναγωγή υδρογόνου του σιδήρου και η ηλεκτρόλυση τετηγμένου οξειδίου, έρχονται στο δίκτυο για να αντικαταστήσουν τις υψικάμινους, και αυτές οι διεργασίες μπορούν να λειτουργούν με ηλιοφάνεια κοντά σε ορυχεία χωρίς άνθρακα ή αέριο.

Θα υπάρχουν μερικοί επιπλέον όγκοι από πράσινη αμμωνία που θα παρασκευάζονται σε μέρη με πολλή ηλιοφάνεια, νερό και κενό χώρο που θα αποστέλλονται σε φάρμες σε όλο τον κόσμο.

Θα υπάρξουν μερικά πρόσθετα βιοκαύσιμα από πολύ πράσινα μέρη με σχετικά λίγο κόσμο στα αεροδρόμια και τα λιμάνια του κόσμου για αεροπορία και ναυτιλία μεγάλων αποστάσεων. Αλλά αυτές οι αυξήσεις δεν θα αρχίσουν να αντικαθιστούν τους όγκους που φεύγουν.

Οι θύρες LNG δεν πρόκειται να γίνουν θύρες υδρογόνου, αν και κάποιες μπορεί να γίνουν θύρες αμμωνίας στο μέλλον, αλλά αυτό δεν θα προκαλέσει μεγάλο πρόβλημα.

Η συνολική μεταφορά LNG το 2023 ήταν 408 εκατομμύρια τόνοι, ενώ η συνολική παγκόσμια αγορά της αμμωνίας ήταν περίπου 195 εκατομμύρια τόνοι. Αυτός ο αριθμός δεν πρόκειται να αυξηθεί.

ΛΙΜΑΝΙ_La_Coruna__RWE.jpg

Λιμάνια στα οποία θα απευθυνθεί… η ηλεκτροδότηση

Τα λιμάνια που επικεντρώνονται στα εμπορευματοκιβώτια σήμερα θα προσπαθήσουν να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους.

Εδώ έρχεται η ηλεκτροδότηση. Οι λιμενικές λειτουργίες καίνε πολύ ντίζελ αυτή τη στιγμή για να μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια.

Τα περισσότερα από τα μεγάλα λιμάνια έχουν ήδη ηλεκτροδοτήσει τους μεγάλους σταθερούς γερανούς, αλλά ακόμη και εκεί πολλοί χρησιμοποιούν γεννήτριες ντίζελ για να παρέχουν την ηλεκτρική ενέργεια.

Reach-stackers, straddle carriers και τρακτέρ εμπορευματοκιβωτίων λειτουργούν 24/7/365 σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο, κινούνται με σχετικά χαμηλή ταχύτητα αλλά μεταφέρουν μεγάλα φορτία και σηκώνοντας επίσης σημαντικές αποστάσεις.


Η ηλεκτρική ενέργεια θα είναι φθηνότερη

Ενώ πρόσφατες μελέτες δεν έχουν βρει ακόμη σταθερό σήμα για τον αντίκτυπο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας, με τις αυξήσεις των τιμών των ορυκτών καυσίμων, τους φόρους και τις προσαυξήσεις να αποτελούν πολύ περισσότερες αποκλίσεις, μακροπρόθεσμα η συναίνεση είναι ότι η ηλεκτρική ενέργεια θα είναι φθηνότερη.

Επιπλέον, στις περισσότερες δικαιοδοσίες οι φόροι στα καύσιμα θα αυξηθούν, ενώ οι προσαυξήσεις για την ηλεκτρική ενέργεια θα μειωθούν.

Μέχρι πρόσφατα, οι τιμές λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας της Γερμανίας ήταν από τις υψηλότερες στην Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι οι τιμές χονδρικής της ήταν μεταξύ των χαμηλότερων, αλλά τώρα κυκλοφορεί βιομηχανικές τιμές σε χαμηλές τιμές στα 0,06 € ανά kWh, εξαλείφοντας πολιτικές που ευνόησαν την απόδοση έναντι της ηλεκτροκίνησης υπέρ λογικών πολιτικών που ευνοούν την ηλεκτροδότηση των πάντων.

Η Ινδία έχει φόρο επί του ντίζελ, αν και δεν είναι αρκετά υψηλός για το IMF, εξακολουθεί να αποτελεί επιδότηση.

Η τιμή άνθρακα του Καναδά ισχύει για το ντίζελ. Το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ καταργεί ταχέως τα δικαιώματα για τα καύσιμα. Η αντικατάσταση του ορυκτού ντίζελ με συνθετικό ή βιοντίζελ δεν πρόκειται να βοηθήσει. Τα βιοντίζελ είναι 2-3 φορές πιο ακριβά. Τα συνθετικά καύσιμα θα είναι 4-6 φορές πιο ακριβά σύμφωνα με την έκθεση του IEA για τα ηλεκτρονικά καύσιμα για το 2023.

Το ρεύμα θα γίνει φθηνότερο. Οι μπαταρίες ήδη πέφτουν κατακόρυφα στην τιμή. Τα καύσιμα θα είναι ακριβότερα. Κάθε λιμάνι που συνεχίζει να καίει καύσιμα θα καταλήξει να χρεώνει περισσότερα για τις υπηρεσίες του. Αυτό θα γίνει σε έναν πολύ ανταγωνιστικό χώρο όπου τα μεγάλα λιμάνια θα κινδυνεύουν να γίνουν μικρά και τα μικρότερα θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν πολύ μεγαλύτερο μέρος του μεριδίου αγοράς.

 

Οι τιμές άνθρακα

Εκτός από τον προαναφερόμενο λόγο, η τιμολόγηση του άνθρακα θα περιλαμβάνει όλο και περισσότερο τις εκπομπές Πεδίου 3.

Οι εκπομπές Πεδίου 1 είναι άμεσες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από πηγές που ανήκουν ή ελέγχονται από την εταιρεία, όπως η καύση καυσίμου σε εταιρικά οχήματα.

Οι εκπομπές πεδίου 2 είναι έμμεσες εκπομπές από την παραγωγή αγορασμένης ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται από την εταιρεία.

Οι εκπομπές του Πεδίου 3 περιλαμβάνουν όλες τις άλλες έμμεσες εκπομπές που συμβαίνουν στην αλυσίδα αξίας μιας εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων τόσο των ανοδικών όσο και των μεταγενέστερων δραστηριοτήτων, όπως η μεταφορά προϊόντων και η διάθεση απορριμμάτων.

Επί του παρόντος, το πεδίο εφαρμογής 3 εξαιρείται από τις τιμές άνθρακα στα προϊόντα.

Η Ευρώπη είναι η μεγαλύτερη εμπορική οικονομία στον κόσμο. Εξάγει και εισάγει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη αντίστοιχη γεωγραφία ως ποσοστό του ΑΕΠ και ως μέρος της παγκόσμιας οικονομίας. Ο μηχανισμός προσαρμογής των συνόρων του άνθρακα ξεκινά στη γη με δημοσιονομικό αντίκτυπο το 2026 με ένα αυξανόμενο ποσοστό της τιμής ETS να εφαρμόζεται έως το 2032, όταν θα είναι ισοτιμία.

 

Η ηλεκτροκίνηση είναι πιο οικονομική

Η ηλεκτροκίνηση με φορτηγά έχει πλέον χαμηλότερη περιεκτικότητα σε άνθρακα από τις σιδηροδρομικές μεταφορές σε οκτώ κυρίως εύπορες πολιτείες των ΗΠΑ, (συμπεριλαμβανομένης της Καλιφόρνια) και στο 70% του Καναδά.

Διανομείς όπως η Amazon λαμβάνουν υπόψη και λένε στους CEO των σιδηροδρομικών γραμμών Class 1 να καταλάβουν την ηλεκτροδότηση ή να δουν τα κοντέινερ να μετατοπίζονται σε ηλεκτρικά φορτηγά.

Αυτό όταν το 33% της χωρητικότητας των σιδηροδρόμων των ΗΠΑ εξαφανίζεται καθώς ο άνθρακας μειώνεται.

Όπως συμβαίνει με τα ηλεκτρικά φορτηγά και τα ηλεκτρικά φορτηγά, τα ηλεκτρικά λιμενικά οχήματα έχουν μεγάλη ζήτηση από τους εργαζόμενους στο λιμάνι.

Η Sahar Rashidbeigi (επικεφαλής της απανθρακοποίησης για την APM Terminals, που αποτελεί τμήμα του ναυτιλιακού γίγαντα Maersk που έχει την παραχώρηση εμπορευματοκιβωτίων για περίπου το 8% των παγκόσμιων λιμένων) και η ομάδα της έκαναν πέρυσι μια μελέτη συνολικού κόστους ιδιοκτησίας.

Διαπιστώθηκε ότι ακόμη και τότε (προτού πέσει κατακόρυφα το κόστος της μπαταρίας όπως και φέτος), τα ηλεκτρικά οχήματα λιμένων θα ήταν πολύ φθηνότερα στην κατοχή και τη λειτουργία τους από τα οχήματα υδρογόνου.

 

Η ηλεκτροκίνηση είναι προς όφελος της υγείας

Δεν είναι μόνο η προτίμηση για αθόρυβα οχήματα που δεν βρωμάνε ή δονούνται και έχουν όλη τη δύναμη που μπορεί να θέλει ο καθένας, είναι επίσης ζήτημα υγείας. Αυτός ο θόρυβος, οι κραδασμοί και η ρύπανση του ντίζελ έχουν επιπτώσεις στην υγεία.

Αυτά είναι οχήματα που δεν είναι υποχρεωμένα να ελέγχουν τις εκπομπές σχεδόν στο βαθμό που είναι τα οδικά οχήματα. Οι εργαζόμενοι χάνουν εργάσιμες ημέρες από ασθένειες που προκαλούνται από αυτό και έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία που επιμένουν μέχρι τη συνταξιοδότηση και συχνά προκαλούν πρόωρο θάνατο, συμπεριλαμβανομένων των καρδιοπνευμονικών παθήσεων και του καρκίνου.

Ένα άρρωστο εργατικό δυναμικό δεν είναι παραγωγικό εργατικό δυναμικό. Ένα άρρωστο εργατικό δυναμικό δεν είναι ένα για το οποίο είναι εύκολο να κερδίσεις εργάτες. Ένα λιμάνι με υγιές εργατικό δυναμικό που οδηγεί ήσυχα, χωρίς θόρυβο ηλεκτρικά οχήματα είναι ένα λιμάνι με υψηλότερη ικανοποίηση των εργαζομένων, διατήρηση πόρων και λιγότερες ανησυχίες σχετικά με την ιατρική ασφάλιση και τις αγωγές που σχετίζονται με την υγεία. Αυτό συμβάλλει επίσης στην ανταγωνιστικότητα των λιμένων.

Οι συνδικαλιστές αναμένεται να είναι υπέρ της ηλεκτροκίνησης

Ένα ανταγωνιστικό λιμάνι είναι εκείνο που θα αυξήσει τους όγκους τα επόμενα χρόνια, απαιτώντας περισσότερους εργάτες.

Τα συνδικάτα με προοπτική σκέψη θα καλωσορίσουν την ηλεκτροδότηση με ανοιχτές αγκάλες (όχι μόνο για την υγεία και την ευτυχία των μελών τους), αλλά για να βοηθήσουν το λιμάνι να αυξήσει την απόδοσή του και ως εκ τούτου να απαιτήσει περισσότερες ώρες μελών του συνδικάτου κάθε χρόνο.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης