Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Η Volkswagen ακυρώνει τη 30ετή συμφωνία με τους εργαζομένους – Σκηνικό κατάρρευσης για τη γερμανική βιομηχανία

Η Volkswagen ακυρώνει τη 30ετή συμφωνία με τους εργαζομένους – Σκηνικό κατάρρευσης για τη γερμανική βιομηχανία
Με μαζικές απεργίες προειδοποιεί το συνδικάτο IG Metal
Η Volkswagen ενημέρωσε τους εργαζόμενους ότι ακυρώνει την 30ετή συμφωνία που είχε συνάψει με τους εργαζομένους της για την διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους, με τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης να δείχνει μια εικόνα κατάρρευσης στην προσπάθειά της να μειώσει τα κόστη της.

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο γερμανικός κολοσσός ενημέρωσε την Τρίτη (10/9) το συνδικάτο IG Metall, ότι οι προηγούμενες δεσμεύσεις που παρείχαν προστασία των θέσεων εργασίας για όλους τους εργαζόμενους στα γερμανικά εργοστάσιά της θα έχουν λήξει μέχρι τον Ιούλιο του επόμενου έτους.

Το συνδικάτο απάντησε ότι η απόφαση θα μπορούσε να κοστίσει στην εταιρεία σχεδόν 1 δισ. ευρώ, απειλώντας με μαζικές απεργιακές κινητοποιήσεις.

«Αυτή θα είναι μια διαμάχη που η Volkswagen θα προτιμούσε να αποφύγει», δήλωσε ο εκπρόσωπος του συνδικάτου, Thorsten Gröger.

Η Volkswagen διανύει τη χειρότερη περίοδο της ιστορίας της, ακολουθώντας και την πορεία της γερμανικής οικονομίας, η οποία βρίσκεται στο χείλος της ύφεσης.

Η αυτοκινητοβιομηχανία όπως μεταδίδουν οι New York Times, είχε προειδοποιήσει την προηγούμενη εβδομάδα ότι πρέπει να αναδιαρθρώσει το κύριο εμπορικό της σήμα για να παραμείνει ανταγωνιστική απέναντι στη μειωμένη ζήτηση στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο, καθώς και στον αυξημένο ανταγωνισμό από την Κίνα.

Η ρήτρα προστασίας θέσεων εργασίας στη συμφωνία μεταξύ Volkswagen και του συνδικάτου IG Metall, η οποία κάλυπτε εργαζομένους στην αυτοκινητοβιομηχανία και σε άλλους βαρείς κλάδους, ισχύει από το 1994 και προστάτευε τους εργαζομένους από απολύσεις μέχρι το 2029.

Υπό πίεση η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Η κίνηση της VW αποτυπώνει την αυξανόμενη οικονομική πίεση που δέχεται η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αντιμετωπίζει την επώδυνη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα και μια φθίνουσα ζήτηση για τα αυτοκίνητά της σε Ευρώπη και την Κίνα.

Την περασμένη εβδομάδα, η VW προκάλεσε συναγερμό στους συνδικαλιστικούς και πολιτικούς κύκλους σε όλη τη Γερμανία, λέγοντας ότι είναι κοντά στο να κλείσει τα εργοστάσιά της στη χώρα, μια επιλογή που εδώ και καιρό θεωρείται ταμπού.

Η πτώση των περιθωρίων κέρδους, τα οποία υποχώρησαν στο 2,3% το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, οδήγησε τη διοίκηση να ανακοινώσει την περασμένη εβδομάδα ότι θα πρέπει να εξοικονομηθούν πόροι, πράγμα που σημαίνει περικοπές θέσεων εργασίας και πιθανό κλείσιμο εργοστασίων.

Η απόφαση να κλείσει ένα εργοστάσιο στη Γερμανία θα ήταν η πρώτη στην 87χρονη ιστορία της εταιρείας.

Στην αντεπίθεση το συνδικάτο

Η Daniela Cavallo, επικεφαλής του εργατικού συμβουλίου της Volkswagen και μέλος του IG Metall, δεσμεύτηκε να πολεμήσει για την υπεράσπιση της συμφωνίας.

«Θα προβάλουμε σθεναρή αντίσταση σε αυτήν την ιστορική επίθεση στις θέσεις εργασίας μας», δήλωσε η Cavallo.

Επιπλέον, η Volkswagen τερματίζει άλλες συμφωνίες, όπως αυτή που την υποχρέωνε να προσφέρει μόνιμες θέσεις εργασίας σε και μαθητευόμενους στην εταιρεία, καθώς και μια συμφωνία που προσέφερε στους προσωρινούς εργαζόμενους μισθούς πάνω από το πρότυπο της βιομηχανίας.

Σχεδόν οι μισοί από τους 650.000 εργαζόμενους της Volkswagen παγκοσμίως βρίσκονται στη Γερμανία. Η εταιρεία και το συνδικάτο αναμένεται να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις για νέα μισθολογική συμφωνία αυτό το φθινόπωρο, με το συνδικάτο να ζητά αύξηση 7% στους μισθούς και να πιέζει για αποτροπή κλεισίματος εργοστασίων.

Η Volkswagen Group, που κατέχει 10 εμπορικά σήματα, συμπεριλαμβανομένων των Porsche και Audi, ενημέρωσε επίσης την προηγούμενη εβδομάδα τους ηγέτες του συνδικάτου σε εργοστάσιο των Βρυξελλών ότι δεν σκοπεύει να συνεχίσει την παραγωγή του μοντέλου Q8 εκεί μετά το 2025. Εάν δεν βρεθούν νέα μοντέλα, το εργοστάσιο θα κλείσει και θα χαθούν 3.000 θέσεις εργασίας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης