Τελευταία Νέα

Από τον Μάιο του 2025 τα νεότερα για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας

Από τον Μάιο του 2025 τα νεότερα για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας

Παράταση ως και για 12 μήνες σε τέσσερις συμβάσεις συμβούλων

 

Από παράταση σε παράταση πάει εδώ και 12 χρόνια το πολυσυζητημένο έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης της Σαλαμίνας με το Πέραμα. Το νέο τράτο ως τον Μάιο του 2025, σε μια σειρά συμβάσεων συμβούλων, δείχνει ότι το έργο εκτιμώμενου προϋπολογισμού 400-450 εκατ. ευρώ, όχι μόνο δεν είναι εντός προτεραιοτήτων, αλλά έχει ουσιαστικά παγώσει.

Τις τελευταίες ημέρες, μετά την πρόσφατη ακύρωση της σύμβασης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τον νομικό σύμβουλο για τον διαγωνισμό παραχώρησης, πήραν παράταση ως και για 12 μήνες τέσσερις συμβάσεις συμβούλων. Ειδικότερα, παράταση ως τον Μάιο του 2025, έλαβαν με ευθύνη που δεν αφορά στον ανάδοχο οι συμβάσεις συμβούλων για θέματα συγκοινωνιακής και υδραυλικής υποδομής, θέματα τεχνικής υποδομής και θέματα ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων για τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.

Όσο για τη σύμβαση υποβοήθησης της αναθέτουσας αρχής στην κτηματογράφηση της ζώνης διέλευσης της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαμίνας, αυτή παρατάθηκε για ένα εξάμηνο ως τα τέλη Νοεμβρίου 2024.
Το ήδη ταλαιπωρημένο έργο, που προκηρύχθηκε το 2012, παραμένει παγωμένο και χωρίς περιβαλλοντική αδειοδότηση, αν και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει υποβληθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος από τον Μάρτιο του 2021. Παρότι επισήμως πολλές πλευρές έχουν ρίξει το φταίξιμο για αυτή την καθυστέρηση, στην επιλογή της μεθόδου του ανταγωνιστικού διαλόγου, δεν είναι λίγοι εκείνοι που βλέπουν πίσω από την απροθυμία τις αντιδράσεις των πορθμείων που εκτελούν τα δρομολόγια της γραμμής «Παλούκια – Πέραμα».

Η ιστορία του έργου

Παρά τη μοίρα του έργου, όλες οι πλευρές αναγνωρίζουν τη αξία του για τη Δυτική Αττική, καθώς, εφόσον υλοποιηθεί, θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά το Πέραμα, ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Επίσης, θα ανοίξει νέες αναπτυξιακές προοπτικές για τη Σαλαμίνα, κάνοντας πιο εύκολες και οικονομικές τις μετακινήσεις. Τα εμπόδια, όμως, ήταν εξαρχής πολλά, με την έλλειψη μελετητικής και διαγωνιστικής ωριμότητας να το ναρκοθετούν εξαρχής. Στο επίκεντρο των τοπικών αντιδράσεων βρέθηκε τόσο το σημείο στο οποίο η σήραγγα θα «εκβάλει» στο Πέραμα, όσο και περιβαλλοντικά ζητήματα.
Έντονες αντιρρήσεις έχει εκφράσει ο δήμος Σαλαμίνας, ζητώντας να μην προχωρήσει το έργο προτού ολοκληρωθεί ο πολεοδομικός σχεδιασμός του νησιού και η κατασκευή βασικών έργων υποδομής.

Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα ο πρώτος διαγωνισμός στη χώρα που προκηρύχθηκε με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου να έχει εξελιχθεί σε παράδειγμα προς αποφυγή. Σε αυτή τη μέθοδο, το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο της σύμβασης συνδιαμορφώνεται και οριστικοποιείται από τους συμμετέχοντες και τις αρμόδιες υπηρεσίες κατά τη β’ φάση του διαγωνισμού.

Ενδιαφέρον για το έργο εκδήλωσαν το μακρινό πια 2016 -μετά από έξι παρατάσεις- οι: ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ, VINCI Concessions - VINCI Highways -ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Στο δεύτερο στάδιο κάθε συμμετέχων κατέθεσε την πρότασή του για τη χάραξη της υποθαλάσσιας ζεύξης και η αρμόδια επιτροπή κατέληξε σε πρόταση σύνθεσης των τριών λύσεων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης