Ναυτιλία

Τα επενδυτικά σχέδια της Cosco σε ναυπηγεία - κρουαζιέρα

Τα επενδυτικά σχέδια της Cosco σε ναυπηγεία - κρουαζιέρα
Συνολικά θα επενδύσει 600 εκατομμύρια ευρώ
Μεγάλα σχέδια για την ναυπηγοεπισκευή στην Αττική, αλλά και την κρουαζιέρα, δρομολογεί η Cosco δια των επενδύσεων που δεσμεύεται να κάνει με την απόκτηση του 67% του ΟΛΠ.
Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η δαπάνη που προβλέπεται για την ναυπηγοεπισκευή και ειδικότερα την αγορά και τοποθέτηση μεγάλης πλωτής δεξαμενής ικανής να διαχειρίζεται τα περισσότερα από τα μεγαλύτερα μεγέθη ποντοπόρων πλοίων διεθνώς.
Συνολικά θα επενδύσει 600 εκατομμύρια ευρώ, τα 500 εκ των οποίων κατά την πρώτη πενταετία όπως πληροφόρησε και τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα κατά την επίσκεψή του στο Πεκίνο ο επικεφαλής του κινεζικού ομίλου.
Τα 600 εκατ. περιλαμβάνουν και τις δεσμευτικές επενδύσεις που συνομολόγησε με το δημόσιο να υλοποιήσει η Cosco στα πλαίσια της εξαγοράς του 67% του ΟΛΠ.
Η Cosco έχει δεσμευτεί να προχωρήσει σε επενδύσεις 350 εκατομμυρίων ευρώ για να επισκευάσει τον προβλήτα Ι που δεν έλεγχε, να αναπτύξει την ναυπηγοεπισκευή, να αναπτύξει την κρουαζιέρα, να αναβαθμίσει το επιβατηγό λιμάνι που χρησιμοποιεί η ακτοπλοΐα και να μεγεθύνει την δραστηριότητα του car terminal.
Παράλληλα αναμένεται να προχωρήσει στην ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου που θα φιλοξενήσει πέραν από τις ήδη παρούσες Hewlett Packard, ZTE, Huawei και BAT και άλλες πολυεθνικές που θα επιλέξουν τον Πειραιά ως πύλη για την Ευρώπη.
Ως χώρος εγκατάστασης έχει προσδιοριστεί το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο αλλά όχι μόνον τα 600 στρέμματα που παραχωρεί η ΓΑΙΑΟΣΕ αλλά το σύνολο των 2000 στρεμμάτων που περιλαμβάνουν και την γειτονική ιδιοκτησία ΟΣΕ.
Οι σχετικές πληροφορίες αναφέρουν πως υπάρχει δέσμευση της Cosco για συμβάσεις ναυπηγοεπισκευής μεγάλων ποντοπόρων πλοίων της στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ, εξέλιξη που θα αναζωογονήσει την χειμαζόμενη αυτή βαριά βιομηχανία της χώρας.
Μάλιστα ο Α. Τσίπρας κάλεσε την Cosco να συζητήσουν και την προοπτική απόκτησης του Σκαραμαγκά εφόσον λυθεί το θέμα με τις κρατικές επιδοτήσεις και της διαιτησίας στην οποία έχει προσφύγει o βασικός τους μέτοχος, το Αμπού Ντάμπι.
Παράλληλα η Cosco επιδιώκει ενεργά την περίληψη του Πειραιά στα πλάνα όλων των μεγάλων ξένων ομίλων κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται στην περιοχή αλλά και την χρήση του ως λιμάνι αφετηρίας (home port).
Στόχος η άμεση ανάπτυξη των μεγάλων δυνατοτήτων της ελληνικής αγοράς και η ανάδειξη του Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια κρουαζιέρας της Μεσογείου.
Για τον σκοπό αυτό θα ξεκινήσει αμέσως μετά την ανάληψη της διαχείρισης του ΟΛΠ επενδύσεις που σταδιακά θα φτάσουν τα 200 εκατομμύρια ευρώ στις υποδομές.
Έχει μάλιστα ξεκινήσει διαβούλευση, με ομίλους όπως οι Carnival Corporation, Royal Caribbean Cruises, MSC Cruises, Celestyal Cruises και άλλες εταιρείες.
 Οι Κινέζοι εμφανίζονται έτοιμοι επίσης να εγκαταστήσουν στην Ελλάδα γραμμές συναρμολόγησης που θα μπορούν να λαμβάνουν μάλιστα την σήμανση assembled in the EU.
Θα εισάγονται δηλαδή εξαρτήματα ή συναρμολόγημα μέρη εδώ και θα γίνεται πλέον στην Ελλάδα η ολοκλήρωση της διαμόρφωσης του προϊόντος.
Το μοντέλο αυτό ενδέχεται να ακολουθήσουν και άλλες ξένες εταιρείες μεταξύ των οποίων και η Hewlett Packard.
Ο Xu Lirong, Πρόεδρος της China COSCO Shipping είναι ξεκάθαρος για το όραμά του για τον Πειραιά:
«Η China COSCO Shipping υλοποιεί επενδύσεις υψηλής ποιότητας στο λιμάνι από το 2009. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών η China COSCO Shipping έχει ενισχύσει με επιτυχία την ανταγωνιστικότητα και τη σημασία του Πειραιά στη διεθνή αγορά ναυτιλίας, και έχει συμβάλει ενεργά στην τοπική οικονομική ανάπτυξη».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης