Τελευταία Νέα
Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Το λιμάνι του Ρότερνταμ εισάγει τεχνολογία για τον περιορισμό των εκπομπών CO2

Το λιμάνι του Ρότερνταμ εισάγει τεχνολογία για τον περιορισμό των εκπομπών CO2

Σημαντικά οφέλη για τις οικολογικές συνέπειες και τα λειτουργικά έξοδα της εσωτερικής ναυτιλίας

Σχετικά Άρθρα

Το λιμάνι του Ρότερνταμ αποφάσισε να εισαγάγει ένα νέο σύστημα geofence (αποτελεί μέρος της πρώτης φάσης του ιστιοπλοϊκού έργου Just-in-Time) με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της κίνησης των πλοίων.

Από τα μέσα Οκτωβρίου, οι σχεδιαστές τερματικών σταθμών και οι πράκτορες ναυτιλίας λαμβάνουν μια ειδοποίηση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μόλις ένα σκάφος διασχίσει μια φανταστική γραμμή (το λεγόμενο γεωγραφικό φράγμα) και εισέλθει στην Περιοχή Σχεδιασμού Διέλευσης Λιμένα (PPA).

Το geofence είναι τοποθετημένο σε απόσταση 240 ναυτικών μιλίων γύρω από τη σημαδούρα Maascenter.

Κατά τη διέλευση αυτής της γραμμής, το σκάφος λαμβάνει μια πραγματική ώρα άφιξης (ATA) στην PPA η οποία παρέχει πιο ακριβή προγραμματισμό των ωρών άφιξης και μείωση του χρόνου αναμονής, σύμφωνα με το λιμάνι.

Η εφαρμογή του συστήματος geofence είναι μια κοινή προσπάθεια από διάφορους ενδιαφερόμενους φορείς εντός του λιμένα (συμπεριλαμβανομένων των χειριστών τερματικών σταθμών, των ναυτιλιακών πρακτόρων και των παρόχων ναυτικών υπηρεσιών).

Η συνεργασία αυτή αναμένεται να αυξήσει την αξιοπιστία των πληροφοριών η οποία με τη σειρά της θα συμβάλει στην αποτελεσματικότερη και βιώσιμη λειτουργία του λιμανιού.

Η έγκαιρη ιστιοπλοΐα παρέχει σημαντικά οφέλη τόσο για τις οικολογικές επιπτώσεις όσο και για τα λειτουργικά έξοδα της εσωτερικής ναυτιλίας.

 

Διαπιστώσεις μελέτης του 2022

Μια μελέτη του 2022 που ανατέθηκε από την Παγκόσμια Βιομηχανική Συμμαχία για την Υποστήριξη της Ναυτιλίας Χαμηλών Ανθρακών (Low Carbon GIA) διαπίστωσε ότι η υλοποίηση αφίξεων ακριβώς στην ώρα τις τελευταίες 12 ώρες ενός ταξιδιού μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 4,23%.

Αυτή η έρευνα διεξήχθη ως μέρος της πρωτοβουλίας GreenVoyage2050, ενός έργου συνεργασίας μεταξύ του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και της Νορβηγίας.


Πρόγραμμα GreenVoyage2050

Το Πρόγραμμα GreenVoyage2050 είναι μια πρωτοβουλία του ΙΜΟ που στοχεύει να διασφαλίσει ότι καμία χώρα δεν θα μείνει πίσω στη θαλάσσια απαλλαγή από τον άνθρακα.

Σύμφωνα με τον ΙΜΟ, έχει παίξει καθοριστικό ρόλο σε παγκόσμιο επίπεδο για την υποστήριξη των αναπτυσσόμενων χωρών, συμπεριλαμβανομένων των αναπτυσσόμενων μικρών νησιωτικών κρατών (SIDS) και των λιγότερο ανεπτυγμένων χωρών (ΛΑΧ), προκειμένου να σημειωθεί πρόοδος με την εφαρμογή της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα GHG. Αυτό καλύπτει πιλοτικά έργα επίδειξης για την απεξάρτηση από τον άνθρακα στη θάλασσα και την εξερεύνηση τεχνολογιών στους λιμένες τους και στα πλοία τους.

Το GreenVoyage2050 χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση της Νορβηγίας από την έναρξή του το 2019. Σε συμφωνία που υπεγράφη από τη Νορβηγία και τον ΙΜΟ, επιβεβαιώθηκε η χρηματοδότηση για τη δεύτερη φάση του έργου έως το 2030.

Η κυβέρνηση της Φινλανδίας έχει επίσης δεσμευτεί για χρηματοδότηση ύψους 150.000 ευρώ.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης