Εκτός από τα χαμηλά ναύλα, οι προκλήσεις για τη ναυτιλία είναι η ακριβή χρηματοδότηση και τα... φθηνά καύσιμα
Οι προσδοκίες για την εμπορική ναυτιλία… βουλιάζουν μέρα με την ημέρα, σύμφωνα με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Karatzas Marine Advisors & Co, Βασίλη Καρατζά.
Όπως επεσήμανε σε ομιλία του σε ναυτιλιακό συνέδριο στα νησιά Καϊμάν, οι ναυτιλιακές εταιρείες εκτός από την κατάρρευση των ναύλων έχουν να αντιμετωπίσει ακόμη δύο τεράστιες προκλήσεις, την χρηματοδότησή τους και παραδόξως τις χαμηλές τιμές των καυσίμων.
Ο κ. Καρατζάς, η εταιρεία του οποίου με έδρα τη Νέα Υόρκη λειτουργεί ως επιχειρηματικός και χρηματοδοτικός σύμβουλος στο χώρο της ναυτιλίας, τονίζει ότι όσο ο δανεισμός του ναυτικής βιομηχανίας γίνεται όλο και πιο δαπανηρός και οι ανησυχίες σχετικά με το ρυθμιστικό καθεστώς και τις απαρχαιωμένες πλέον τεχνολογίες στον κλάδο αυξάνονται, η ναυτιλία δεν αποτελεί πια -απ’ όποια άποψη κι αν το δει κανείς- μία από τις ελκυστικές επιχειρήσεις.
Υπογραμμίζει δε, ότι κατά ειρωνικό τρόπο, μια σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος, είναι το χαμηλό κόστος των καυσίμων.
Όπως εξηγεί «πριν την κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου, το κόστος των καυσίμων ήταν το υψηλότερο για τα πλοία, τα οποία για εξοικονόμηση έπλεαν με χαμηλές ταχύτητες.
Τώρα που το κόστος είναι εξαιρετικά χαμηλό, επιταχύνουν φθάνοντας συντομότερα στον προορισμό τους».
Ωστόσο, όπως τονίζει «από πλεονέκτημα μετατρέπεται σήμερα σε μειονέκτημα, καθώς εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης εμπορικών πλοίων και της μεγάλης προσφοράς, τα πλοία παραμένουν άδεια, δεμένα στα λιμάνια, περιμένοντας το επόμενο φορτίο, με κόστος για την εταιρεία».
Ακόμη σημειώνει, ότι η αδύναμη ναυτιλιακή δραστηριότητα επηρεάζει επίσης τη μακροβιότητα των πλοίων.
Όπως λέει, αν και ο χρόνος ζωής των εμπορικών πλοίων είναι τα 25 χρόνια, σήμερα αποσύρονται και διατίθενται για παλιοσίδερα ακόμη και πολύ νεότερα πλοία, καθώς δεν συμφέρει τους πλοιοκτήτες τους να τα συντηρούν, όπως συνέβαινε το 2008, όταν η αγορά των εμπορευματικών μεταφορών ήταν πολύ ισχυρή.
Ακόμη όμως κι αν κάποιος θέλει να αγοράσει καινούργια πλοία σήμερα, θα δυσκολευτεί πάρα πολύ, εκτός αν πρόκειται για τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου, όπως λέει.
Επισημαίνει ωστόσο, ότι ακόμη και γι’ αυτές η χρηματοδότηση πλέον δεν είναι εύκολη, καθώς οι τράπεζες που παραδοσιακά χρηματοδοτούσαν τη ναυτιλία, κλείνουν και αυτές που εξακολουθούν να δανειοδοτούν εφοπλιστικές εταιρείες, βρίσκονται κάτω από την πίεση των τραπεζικών ρυθμιστικών κανόνων.
www.worldenergynews.gr
Όπως επεσήμανε σε ομιλία του σε ναυτιλιακό συνέδριο στα νησιά Καϊμάν, οι ναυτιλιακές εταιρείες εκτός από την κατάρρευση των ναύλων έχουν να αντιμετωπίσει ακόμη δύο τεράστιες προκλήσεις, την χρηματοδότησή τους και παραδόξως τις χαμηλές τιμές των καυσίμων.
Ο κ. Καρατζάς, η εταιρεία του οποίου με έδρα τη Νέα Υόρκη λειτουργεί ως επιχειρηματικός και χρηματοδοτικός σύμβουλος στο χώρο της ναυτιλίας, τονίζει ότι όσο ο δανεισμός του ναυτικής βιομηχανίας γίνεται όλο και πιο δαπανηρός και οι ανησυχίες σχετικά με το ρυθμιστικό καθεστώς και τις απαρχαιωμένες πλέον τεχνολογίες στον κλάδο αυξάνονται, η ναυτιλία δεν αποτελεί πια -απ’ όποια άποψη κι αν το δει κανείς- μία από τις ελκυστικές επιχειρήσεις.
Υπογραμμίζει δε, ότι κατά ειρωνικό τρόπο, μια σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος, είναι το χαμηλό κόστος των καυσίμων.
Όπως εξηγεί «πριν την κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου, το κόστος των καυσίμων ήταν το υψηλότερο για τα πλοία, τα οποία για εξοικονόμηση έπλεαν με χαμηλές ταχύτητες.
Τώρα που το κόστος είναι εξαιρετικά χαμηλό, επιταχύνουν φθάνοντας συντομότερα στον προορισμό τους».
Ωστόσο, όπως τονίζει «από πλεονέκτημα μετατρέπεται σήμερα σε μειονέκτημα, καθώς εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης εμπορικών πλοίων και της μεγάλης προσφοράς, τα πλοία παραμένουν άδεια, δεμένα στα λιμάνια, περιμένοντας το επόμενο φορτίο, με κόστος για την εταιρεία».
Ακόμη σημειώνει, ότι η αδύναμη ναυτιλιακή δραστηριότητα επηρεάζει επίσης τη μακροβιότητα των πλοίων.
Όπως λέει, αν και ο χρόνος ζωής των εμπορικών πλοίων είναι τα 25 χρόνια, σήμερα αποσύρονται και διατίθενται για παλιοσίδερα ακόμη και πολύ νεότερα πλοία, καθώς δεν συμφέρει τους πλοιοκτήτες τους να τα συντηρούν, όπως συνέβαινε το 2008, όταν η αγορά των εμπορευματικών μεταφορών ήταν πολύ ισχυρή.
Ακόμη όμως κι αν κάποιος θέλει να αγοράσει καινούργια πλοία σήμερα, θα δυσκολευτεί πάρα πολύ, εκτός αν πρόκειται για τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου, όπως λέει.
Επισημαίνει ωστόσο, ότι ακόμη και γι’ αυτές η χρηματοδότηση πλέον δεν είναι εύκολη, καθώς οι τράπεζες που παραδοσιακά χρηματοδοτούσαν τη ναυτιλία, κλείνουν και αυτές που εξακολουθούν να δανειοδοτούν εφοπλιστικές εταιρείες, βρίσκονται κάτω από την πίεση των τραπεζικών ρυθμιστικών κανόνων.
www.worldenergynews.gr