Το θαυμαστό έργο της δίωρυγας του Παναμά που ενώνει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό, οδεύει σε πορεία ενεργειακής (πράσινης) μετάβασης.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) έχει παρουσιάσει πρωτοβουλίες υπό ανάπτυξη οι οποίες θα βοηθήσουν τις χώρες που βρίσκονται στο συγκεκριμένο μέρος να πετύχουν το στόχο να γίνουν μια θαλάσσια διαδρομή ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα έως το 2050.
Ζητήματα που συζητήθηκαν στο φόρουμ
Σε πρόσφατο φόρουμ στον Παναμά, η Ilya Espino de Marotta (αναπληρώτρια διαχειρίστρια της Διώρυγας του Παναμά) επιβεβαίωσε τη δέσμευση της πλωτής οδού για ουδετερότητα άνθρακα και τόνισε την πρωτοβουλία του πράσινου διαδρόμου που θα ενθαρρύνει τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων και θα βελτιώσει τη λειτουργική απόδοση του πλοίου.
Επιπλέον, συζητήθηκαν θέματα όπως η εθνική στρατηγική απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές και οι επενδύσεις σε έργα μείωσης των εκπομπών.
Το φόρουμ τόνισε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ διαφόρων παραγόντων για την επίτευξη πιο υπεύθυνων και αποτελεσματικών θαλάσσιων μεταφορών.
«Η μετάβαση στις βιώσιμες θαλάσσιες μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον της Διώρυγας και του πλανήτη. Δεσμευόμαστε να είμαστε ηγέτες στη βιωσιμότητα και να δημιουργούμε ένα ελκυστικό περιβάλλον για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων», δήλωσε η Espino de Marotta, τονίζοντας το όραμα της πλωτής οδού ως «μια ασφαλή και αξιόπιστη διαδρομή προς ένα πιο πράσινο μέλλον».
Επιτεύγματα της Διώρυγα του Παναμά το 2024
Στα μέσα Οκτωβρίου, η Διώρυγα του Παναμά ορίστηκε επίσης ως «ένα βασικό κομμάτι στο παγκόσμιο εμπόριο» κατά τη διάρκεια ενός φόρουμ στη Νέα Υόρκη.
Ο διαχειριστής του καναλιού Ricaurte Vásquez Morales μίλησε για τα επιτεύγματα που έγιναν το οικονομικό έτος 2024 τα οποία έχουν βελτιώσει την αξιοπιστία και τη βιωσιμότητα αυτής της θαλάσσιας διαδρομής.
Η μείωση του χρόνου αναμονής των σκαφών και οι μηχανισμοί εξοικονόμησης νερού ήταν οι κύριες βελτιώσεις για το οικονομικό έτος 2024 το οποίο χαρακτηρίστηκε από την έλλειψη βροχής, επηρεάζοντας τη λειτουργία του καναλιού.
Κατά το 2024, η πλωτή οδός κατέγραψε 9.944 διελεύσεις και 423 εκατομμύρια τόνους CP/SUAB. Από τις συνολικές διελεύσεις, τα 7.084 ήταν σκάφη μεγέθους Panamax και τα υπόλοιπα 2.852 ήταν σκάφη Neopanamax.
Πλοία εμπορευματοκιβωτίων, χημικών και μεταφοράς χύδην φορτίου διήλθαν μέσω της Διώρυγας του Παναμά κατά τη διάρκεια του FY2024.
www.worldenergynews.gr