Στην Κίνα παρατηρήθηκε φέτος ασθενέστερη από την αναμενόμενη ζήτηση για καύσιμα, γεγονός που προκάλεσε μείωση των περιθωρίων διύλισης, με αποτέλεσμα πολλά εργοστάσια να αντιμετωπίσουν σοβαρό θέμα βιωσιμότητας
Η πτώση των περιθωρίων διύλισης εν μέσω της υποτονικής ζήτησης καυσίμων στην Κίνα έχει ήδη οδηγήσει στα πρώτα θύματα, καθώς στην επαρχία Shandong, δύο μονάδες που διαχειρίζεται ο χημικός γίγαντας Sinochem έκλεισαν πριν λίγες μέρες.
Σύμφωνα με το Oil Price, η Zhenghe Group Co και η Shandong Huaxing Petrochemical Group Co κήρυξαν πτώχευση αφού οι πιστωτές απέτυχαν να συμφωνήσουν σε σχέδια αναδιάρθρωσης για τα δυο διυλιστήρια.
Ένα τρίτο διυλιστήριο που διαχειρίζεται η Sinochem στην επαρχία Shandong, έδρα των ανεξάρτητων διυλιστηρίων της Κίνας, αναμένεται να ξεκινήσει συναντήσεις με τους πιστωτές αργότερα αυτό το μήνα.
Οι περισσότερες από τις μονάδες επεξεργασίας και στα τρία εργοστάσια βρίσκονται σε αδράνεια εδώ και μήνες, λόγω της κατακόρυφης πτώσης των περιθωρίων κερδών από τη διύλιση που έπληξε ιδιαίτερα σκληρά τα διυλιστήρια στην επαρχία Shandong.
Τα τρία αυτά διυλιστήρια έχουν συνδυασμένη δυναμικότητα επεξεργασίας 300.000 βαρελιών αργού την ημέρα.
Ασθενής ζήτηση
Στην Κίνα παρατηρήθηκε φέτος ασθενέστερη από την αναμενόμενη ζήτηση για καύσιμα, γεγονός που προκάλεσε μείωση των περιθωρίων διύλισης, με αποτέλεσμα πολλά εργοστάσια να αντιμετωπίσουν σοβαρό θέμα βιωσιμότητας.
Η υποτονική ζήτηση φέτος έχει μειώσει την παραγωγή διύλισης πετρελαίου, καθώς τα ανεξάρτητα κινεζικά διυλιστήρια είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στα χαμηλά περιθώρια διύλισης και προτιμούν να μειώνουν την απόδοση των διυλιστηρίων όταν τα περιθώρια και η ζήτηση είναι αδύναμα.
Τα περιθώρια διύλισης σε ολόκληρη την Ασία υποχώρησαν την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου στο χαμηλότερο επίπεδο για αυτή την εποχή του έτους από το 2020, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερους περιορισμούς στους ρυθμούς λειτουργίας των ασιατικών διυλιστηρίων, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας.
Τον Αύγουστο, τα κινεζικά διυλιστήρια εκτιμάται ότι επεξεργάστηκαν περίπου 12,6 εκατομμύρια bpd αργού πετρελαίου, μειωμένα κατά σχεδόν 10% σε σύγκριση με τον Ιούλιο και 17,5% χαμηλότερα σε σύγκριση με τον Αύγουστο του περασμένου έτους, έγραψαν οι στρατηγικοί αναλυτές της ING Warren Patterson και Ewa Manthey σε έκθεση της Δευτέρας.
Οι αριθμοί υποδηλώνουν ότι η ζήτηση πετρελαίου έπεσε κάτω από τα 12,5 εκατομμύρια bpd, καταγράφοντας πτώση μεγαλύτερη του 15% σε ετήσια βάση και στο πιο αδύναμο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2022.
«Οι αριθμοί δείχνουν επίσης ότι τα αποθέματα αργού πετρελαίου στην Κίνα αυξήθηκαν με ρυθμό περίπου 3,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως τον Αύγουστο, η μεγαλύτερη μηνιαία αύξηση των κινεζικών αποθεμάτων αργού πετρελαίου που χρονολογείται από το 2015», σημείωσαν οι αναλυτές της ING.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με το Oil Price, η Zhenghe Group Co και η Shandong Huaxing Petrochemical Group Co κήρυξαν πτώχευση αφού οι πιστωτές απέτυχαν να συμφωνήσουν σε σχέδια αναδιάρθρωσης για τα δυο διυλιστήρια.
Ένα τρίτο διυλιστήριο που διαχειρίζεται η Sinochem στην επαρχία Shandong, έδρα των ανεξάρτητων διυλιστηρίων της Κίνας, αναμένεται να ξεκινήσει συναντήσεις με τους πιστωτές αργότερα αυτό το μήνα.
Οι περισσότερες από τις μονάδες επεξεργασίας και στα τρία εργοστάσια βρίσκονται σε αδράνεια εδώ και μήνες, λόγω της κατακόρυφης πτώσης των περιθωρίων κερδών από τη διύλιση που έπληξε ιδιαίτερα σκληρά τα διυλιστήρια στην επαρχία Shandong.
Τα τρία αυτά διυλιστήρια έχουν συνδυασμένη δυναμικότητα επεξεργασίας 300.000 βαρελιών αργού την ημέρα.
Ασθενής ζήτηση
Στην Κίνα παρατηρήθηκε φέτος ασθενέστερη από την αναμενόμενη ζήτηση για καύσιμα, γεγονός που προκάλεσε μείωση των περιθωρίων διύλισης, με αποτέλεσμα πολλά εργοστάσια να αντιμετωπίσουν σοβαρό θέμα βιωσιμότητας.
Η υποτονική ζήτηση φέτος έχει μειώσει την παραγωγή διύλισης πετρελαίου, καθώς τα ανεξάρτητα κινεζικά διυλιστήρια είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στα χαμηλά περιθώρια διύλισης και προτιμούν να μειώνουν την απόδοση των διυλιστηρίων όταν τα περιθώρια και η ζήτηση είναι αδύναμα.
Τα περιθώρια διύλισης σε ολόκληρη την Ασία υποχώρησαν την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου στο χαμηλότερο επίπεδο για αυτή την εποχή του έτους από το 2020, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερους περιορισμούς στους ρυθμούς λειτουργίας των ασιατικών διυλιστηρίων, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας.
Τον Αύγουστο, τα κινεζικά διυλιστήρια εκτιμάται ότι επεξεργάστηκαν περίπου 12,6 εκατομμύρια bpd αργού πετρελαίου, μειωμένα κατά σχεδόν 10% σε σύγκριση με τον Ιούλιο και 17,5% χαμηλότερα σε σύγκριση με τον Αύγουστο του περασμένου έτους, έγραψαν οι στρατηγικοί αναλυτές της ING Warren Patterson και Ewa Manthey σε έκθεση της Δευτέρας.
Οι αριθμοί υποδηλώνουν ότι η ζήτηση πετρελαίου έπεσε κάτω από τα 12,5 εκατομμύρια bpd, καταγράφοντας πτώση μεγαλύτερη του 15% σε ετήσια βάση και στο πιο αδύναμο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2022.
«Οι αριθμοί δείχνουν επίσης ότι τα αποθέματα αργού πετρελαίου στην Κίνα αυξήθηκαν με ρυθμό περίπου 3,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως τον Αύγουστο, η μεγαλύτερη μηνιαία αύξηση των κινεζικών αποθεμάτων αργού πετρελαίου που χρονολογείται από το 2015», σημείωσαν οι αναλυτές της ING.
www.worldenergynews.gr