Τελευταία Νέα

Volkswagen: «Εμβληματική» κατάρρευση για τη Γερμανία με το λουκέτο στα εργοστάσια (Bloomberg)

Volkswagen: «Εμβληματική» κατάρρευση για τη Γερμανία με το λουκέτο στα εργοστάσια (Bloomberg)
«Η Γερμανία πρέπει να παραμείνει χώρα αυτοκινήτων» δήλωσε την Τετάρτη ο υπουργός Εργασίας Hubertus Heil
Τα ανώτερα στελέχη της Volkswagen επανέλαβαν στο χθεσινό meeting με αντιπροσωπεία εργαζομένων (04/9) ότι σχεδιάζουν το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, λέγοντας ότι η πτώση των πωλήσεων έχει πλήξει σκληρά τον όμιλο.

Αρκετές χιλιάδες εργαζόμενοι που φοβούνται για το μέλλον των εργασιών τους διαμαρτυρήθηκαν στα κεντρικά γραφεία της VW πριν από τη συνάντηση της διοίκησης της εταιρείας με τους συνδικαλιστές.

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο Arno Antlitz, οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, δήλωσε ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη εξακολουθούν να βρίσκονται πολύ κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα.

Η εταιρεία, με έδρα το Βόλφσμπουργκ στο δυτικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, ήταν μία από τις εκατοντάδες που άρπαξαν την ευκαιρία να αναλάβουν τα ανατολικά εργοστάσια μετά την επανένωση του κράτους το 1989, συμπεριλαμβανομένου του Zwickau. «Κάθε οικογένεια συνδέεται με κάποιο τρόπο με αυτό το εργοστάσιο της Volkswagen, ακόμη και αν πρόκειται για τον χασάπη», δήλωσε ο Τόμας Κνάμπελ, τοπικός αξιωματούχος του συνδικάτου IG Metall.

Το κλείσιμο μεμονωμένων εργοστασίων είναι καταστροφικό για τις τοπικές κοινότητες - και έχει πολιτικό τίμημα για τον Σολτς.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί περίπου το 4% της συνολικής προστιθέμενης αξίας στις γερμανικές οικονομίες, με ένα επιπλέον 4% όταν λαμβάνονται υπόψη οι συναφείς τομείς, όπως η μεταλλουργία ή η κατασκευή καουτσούκ, σύμφωνα με το Bloomberg Economics.

Για την κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, τα σχέδια για λουκέτο στα εγχώρια εργοστάσιά της σημαίνουν απώλεια περίπου 500.000 πωλήσεων οχημάτων ετησίως, «το ισοδύναμο περίπου δύο εργοστασίων», είπε.

«Η αγορά απλά δεν υπάρχει πλέον», δήλωσε στη συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν περίπου 25.000 υπάλληλοι, ενώ κάποιοι παρακολουθούσαν σε οθόνες έξω.

«Πρέπει να αυξήσουμε την παραγωγικότητα και να μειώσουμε το κόστος. Έχουμε ακόμη ένα χρόνο, ίσως δύο χρόνια, για να αντιστρέψουμε τα πράγματα», πρόσθεσε, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το σχέδιο εξοικονόμησης πόρων.

Τα σχόλια του οικονομικού διευθυντή στο Βόλφσμπουργκ έγιναν δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση-σοκ που της διοίκησης για πρώτη φορά.

Η Volkswagen ανακοίνωσε πέρυσι σχέδια για ένα πρόγραμμα εξοικονόμησης 10 δισεκατομμυρίων ευρώ όπου αναφέρθηκε σε περικοπές στο εργατικό δυναμικό της τα επόμενα χρόνια για τη βελτίωση της κερδοφορίας.

Όμως, ο όμιλος δήλωσε ότι αυτά τα περαιτέρω μέτρα απαιτούνται άμεσα, καθώς τα πρόσφατα αποτελέσματα απογοήτευσαν και δείχνουν ότι δεν υπάρχουν πολλά χρονικά περιθώρια.

Ωστόσο, η κίνηση αυτή για τη μείωση του κόστους σε μια από τις παραδοσιακά πιο δυνατές εταιρείες της Γερμανίας έχει θορυβήσει τους κυβερνητικούς αξιωματούχους και έχει θέσει τη Volkswagen σε πορεία σύγκρουσης με τα συνδικάτα.


Στιγμιότυπο_οθόνης_2024-09-05_141849.png

Σκληρή αντίσταση

Η Daniela Cavallo, πρόεδρος του συνδικάτου Εργαζομένων, προειδοποίησε ότι η διοίκηση της VW θα αντιμετωπίσει τη «σθεναρή αντίσταση από το εργατικό δυναμικό», υποσχόμενη ότι δεν θα υπάρξουν κλεισίματα εργοταξίων επί των ημερών της.

Ο όμιλος «δεν βρίσκεται σε δυσκολία εξαιτίας των γερμανικών του εγκαταστάσεων και του κόστους του γερμανικού προσωπικού», αλλά επειδή «το διοικητικό συμβούλιο δεν κάνει τη δουλειά του», δήλωσε στη συνεδρίαση.

«Μας διαλύουν κρυφά», δήλωσε στο AFP ο 59χρονος Axel Wenzlaff, εργαζόεμνος στη VW, εκφράζοντας την ανησυχία του για τον ίδιο και τους συναδέλφους του.

Η ιδέα του πιθανού κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία ήταν «κάτι εντελώς καινούργιο», δήλωσε ένας ακόμα εργαζόμενος, ο 66χρονος Michael Gadow.

«Είναι σίγουρα ανησυχητικό για πολλούς εργαζόμενους που κατά τα άλλα αισθάνονται ότι εργάζονται σε ένα πολύ ασφαλές εργοστάσιο», δήλωσε ο Gadow σχετικά με τις πιθανές μειώσεις του προσωπικού του ομίλου.

Στο Βέλγιο, οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του ομίλου προχώρησαν σε απεργία την Τετάρτη (04/9) λόγω των προειδοποιήσεων για το μέλλον του εργοστασίου.

Αλλά ένα κλείσιμο εργοστασίου στη Γερμανία, όπου η Volkswagen απασχολεί περίπου 300.000 άτομα στις διάφορες θυγατρικές της, είναι ένα πολύ κακό σημάδι για τη βιωσιμότητα της εγχώριας βιομηχανίας.

Μια χώρα αυτοκινήτων

Η Γερμανία βρίσκεται αντιμέτωπη με την πιο κρίσιμη στιγμή στην ιστορία της βιομηχανικής παρακμής της, καθώς ο μεγαλύτερος κατασκευαστής της είναι έτοιμος να "διαβεί τον Ρουβίκωνα" του κλεισίματος εργοστασίων. Η ανακοίνωση της VW είναι κάτι περισσότερο από μια καθυστερημένη αναγνώριση της εμπορικής πραγματικότητας. Είναι ένα πλήγμα στην αυτοεικόνα της χώρας ως αυτοκινητοβιομηχανίας και μιας οικονομίας που ήταν ο μεγαλύτερος εξαγωγέας στον κόσμο στις αρχές του αιώνα.

Το πρόβλημα στη Volkswagen, η οποία έχει δυσκολευτεί με τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα και τον ανταγωνισμό από τους ανταγωνιστές του εξωτερικού, ιδιαίτερα της Κίνας, αποτελεί βαρύ πλήγμα για την κυβέρνηση του καγκελάριου Όλαφ Σολτς σε μια περίοδο που η εγχώρια οικονομία ήδη δυσκολεύεται.

«Η Γερμανία πρέπει να παραμείνει χώρα αυτοκινήτων» δήλωσε την Τετάρτη ο υπουργός Εργασίας Hubertus Heil μετά από συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, όπου οι υπουργοί συμφώνησαν για νέα στήριξη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο υπουργός κάλεσε τη διοίκηση της VW να διασφαλίσει ότι θα βρεθεί μια λογική και κοινωνικά αποδεκτή λύση και ότι η εταιρεία θα παραμείνει ισχυρή.

Ο ίδιος ο Σολτς παρακολουθεί «λεπτομερώς» την κατάσταση, δήλωσε ο εκπρόσωπός του σε συνέντευξη Τύπου, προσθέτοντας ότι ο όμιλος είναι υπεύθυνος για την εξεύρεση λύσης μαζί με τους εργαζόμενους.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης