Ο κολοσσός διαμόρφωσε τις προβλέψεις του με βάση δύο σενάρια που αφορούν στις κλιματικές πολιτικές παγκοσμίως
Σύμφωνα με το Oil Price, στην τελευταία έκδοση των ετήσιων ενεργειακών προοπτικών της, η BP δημοσίευσε σχετική μελέτη για την εξέλιξη του παγκόσμιου ενεργειακού συστήματος έως το 2050.
Ο κολοσσός διαμόρφωσε τις προβλέψεις του με βάση δύο σενάρια που αφορούν στις κλιματικές πολιτικές παγκοσμίως.
Τα δυο σενάρια
Το σενάριο Current Trajectory βασίζεται στις τρέχουσες πολιτικές για το κλίμα και τις δεσμεύσεις για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή, ενώ το σενάριο Net Zero υποθέτει ότι ο κόσμος θα τηρήσει τη συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα του 2015 για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 95% έως το 2050.
Η BP προβλέπει λοιπόν ότι η ζήτηση πετρελαίου θα κορυφωθεί έως το 2025 σε περίπου 102 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) με βάση και τα δύο σενάρια.
Ωστόσο, ο ρυθμός μείωσης στη συνέχεια θα καθοριστεί κυρίως από τον ρυθμό μείωσης της χρήσης πετρελαίου στις οδικές μεταφορές.
Σύμφωνα με το πρώτο σενάριο, η BP βλέπει ότι η κατανάλωση πετρελαίου θα μειωθεί σταδιακά σε περίπου 75 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως το 2050. Η πτώση είναι, ωστόσο, πολύ πιο έντονη στο σενάριο Net Zero, με τη ζήτηση να μειώνεται σε μόλις 25-30 εκατ. bpd έως το 2050.
Τι λέει για Κίνα
Όσον αφορά τη γενική ζήτηση ενέργειας, στο σενάριο Current Trajectory, η BP προέβλεψε ότι η πρωτογενής ζήτηση ενέργειας θα συνεχίσει να αυξάνεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030, εν μέσω της συνεχιζόμενης αύξησης της κατανάλωσης ενέργειας στις αναδυόμενες οικονομίες, εκτός της Κίνας, η οποία θα αντισταθμιστεί σε γενικές γραμμές από τη μείωση στις ανεπτυγμένες οικονομίες και τελικά στην Κίνα. Σε αυτό το σενάριο, η παγκόσμια ζήτηση ενέργειας θα είναι μόνο 5% υψηλότερη από ό,τι το 2022.
Αντίθετα, το σενάριο Net Zero βλέπει την ενεργειακή ζήτηση να κορυφώνεται στα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας προτού εισέλθει σε φάση τελικής πτώσης. Σε αυτό το σενάριο, η BP βλέπει τη ζήτηση ενέργειας περίπου 25% χαμηλότερη το 2050 σε σύγκριση με το 2022.
Οι προβλέψεις της BP ευθυγραμμίζονται με εκείνες του Bloomberg, το οποίο πέρυσι προέβλεψε ότι η παγκόσμια ζήτηση για οδικά καύσιμα θα κορυφωθεί το 2027 στα 49 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως λόγω κυρίως της ταχείας υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων.
www.worldenergynews.gr