Κατά 85% έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες για την εγκατάσταση ενός τρίτου φωτοβολταϊκού συστήματος που θα παράγει το 11% της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας του τερματικού σταθμού στο λιμάνι της Βαλένθια.
Όπως μεταδίδει το offshore-energy.biz, η εγκατάσταση αυτή θα παράγει 2.353 MWh/έτος, δηλαδή το 3% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνουν οι αποβάθρες της Βαλένθια και θα ξεκινήσει να λειτουργεί στο τέλος του έτους, αρχές Δεκεμβρίου.
Στόχος η πράσινη ενέργεια
Στους σκοπούς αυτού του project είναι να δημιουργηθεί ένα λιμάνι ουδέτερο ως προς τις εκπομπές άνθρακα, με το εν λόγω πάρκο να αποτελεί το κλειδί για την μετατροπή του λιμανιού σε ένα αμιγώς πράσινο asset.
«Τα ηλιακά πάνελ καταλαμβάνουν επιφάνεια 6.420 τετραγωνικών μέτρων και έχουν κλίση 30% για να κάνουν την καλύτερη χρήση του ήλιου» σημείωσε αρμόδιο στέλεχος.
Το φωτοβολταϊκό project είναι ένα από τους δυο σταθμούς που εγκαθίστανται στο λιμάνι της Βαλένθια και θα του δώσουν τη δυνατότητα να καταγράψει σημαντική πρόοδο στην αυτοτροφοδότηση πράσινης ενέργειας. Μάλιστα, η PAV (Λιμενική Αρχή της Βαλένθια) ξεκίνησε επίσης την κατασκευή ενός άλλου ηλιακού πάρκου στην οροφή της αποθήκης οχημάτων Valencia Terminal Europa. Μεταξύ των δύο, θα παραχθεί το 14% της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται από την τοποθεσία. Το Valenciaport πραγματοποιεί επίσης πιλοτική δοκιμή για την εγκατάσταση περισσότερων ηλιακών συλλεκτών σε τρίτη τοποθεσία. Τα δύο πρώτα έργα χρηματοδοτούνται από τα κονδύλια Next Generation της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Σχέδιο Ανάκαμψης, Μετασχηματισμού και Ανθεκτικότητας της Ισπανικής Κυβέρνησης.
«Χορός» ΑΠΕ
Παράλληλα, εκτός από ηλιακά έργα, υπάρχουν και άλλες πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας όπως αιολική, ηλιακή, βιομάζα, βιοαέριο, κυματική και παλιρροιακή ενέργεια και υδρογόνο.
Πρόσφατα, το λιμάνι ξεκίνησε τη χρήση υδρογόνου σε τερματικές λειτουργίες, λαμβάνοντας το πρώτο φορτίο υδρογόνου στην αποβάθρα Xità. Στα σχέδια της μεταμόρφωσης του λιμανιού, είναι η επέκταση σιδηροδρομικών συνδέσεων και η κατασκευή δύο ηλεκτρικών υποσταθμών για να συνδεθεί με το ηλεκτρικό δίκτυο ή τη χρήση υδρογόνου στη λιμενική δραστηριότητα.
Το σχέδιο απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές θα συμβάλει στον στρατηγικό στόχο να είναι ένα λιμάνι ουδέτερο ως προς τις εκπομπές έως το 2030, είκοσι χρόνια νωρίτερα από τους στόχους που θέτει το Ευρωπαϊκό Πράσινο Σύμφωνο, σύμφωνα με την Λιμενική Αρχή της Βαλένθια (PAV).
www.worldenergynews.gr