Η εταιρεία επιβεβαίωσε την πρόβλεψή της για το EBITDA ύψους 37 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Ο δανικός γίγαντας, που θεωρείται ευρέως ως βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο, ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 10,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο, πάνω από τις συναινετικές προβλέψεις των αναλυτών για 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια και αύξηση περίπου 60% σε σχέση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο πριν.
Η εταιρεία επιβεβαίωσε την πρόβλεψή της για το EBITDA ύψους 37 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Soren Skou είπε ότι τα «εξαιρετικά αποτελέσματα» φέτος οφείλονται στη συνεχή άνοδο των ναύλων των θαλάσσιων μεταφορών, αλλά είναι σαφές ότι έχουν κορυφωθεί και θα αρχίσουν να ομαλοποιούνται το τέταρτο τρίμηνο εν μέσω πτώσης της ζήτησης και χαλάρωσης της συμφόρησης της αλυσίδας εφοδιασμού . Ο Skou επισήμανε ότι τα κέρδη από τις ωκεανικές δραστηριότητες της Maersk θα μειωθούν τους επόμενους μήνες.
Πρόβλεψη για επιβράδυνση της οικονομίας
«Με τον πόλεμο στην Ουκρανία, την ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη, τον υψηλό πληθωρισμό και την επικείμενη παγκόσμια ύφεση, υπάρχουν πολλά μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα», δήλωσε ο Skou την Τετάρτη.
«Αυτό επιβαρύνει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει την παγκόσμια ζήτηση μεταφορών και logistics. Ενώ αναμένουμε ότι η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας θα οδηγήσει σε μια πιο ήπια αγορά στον Ωκεανό, θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης στο πλαίσιο της επιχείρησής Logistics».
Στην έκθεσή της για το δεύτερο τρίμηνο, η Maersk επισήμανε μια επικείμενη επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων πλοίων εν μέσω αποδυνάμωσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η εταιρεία ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να συρρικνωθεί μεταξύ 2% και 4% το 2022, από την προηγούμενη πρόβλεψη +1% σε -1%, σημειώνοντας ότι οι ναύλοι μειώθηκαν το τρίτο τρίμηνο καθώς η ζήτηση μετριάστηκε και οι κινεζικοί περιορισμοί Covid-19 μειώθηκαν.
Οι μετοχές της Maersk σημείωσαν πτώση 6% κατά τις πρώτες συναλλαγές στην Ευρώπη.
www.worldenergynews.gr