Ο ΙΜΟ στοχεύει στη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από πλοία κατά 50% από τα επίπεδα του 2008 έως το 2050
Το ναυτιλιακό τμήμα των Ηνωμένων Εθνών ενέκρινε την Τρίτη 17/11/2020 μέτρα για την ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης στα πλοία στο πλαίσιο των προσπαθειών μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα της βιομηχανίας, δήλωσε εκπρόσωπος του ΟΗΕ.
Οι χώρες ενέκριναν τους πρόσθετους κανονισμούς για τη μείωση της έντασης άνθρακα των εμπορικών πλοίων κατά την τηλεσυνεδρίαση της επιτροπής προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος (MEPC) βραχίονα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).
Οι πράσινοι όμιλοι αντιτάχθηκαν στην έγκριση, λέγοντας ότι θα επιτρέψει στο μερίδιο του ναυτιλιακού τομέα να συνεχίσει να αυξάνει τις εκπομπές την επόμενη δεκαετία, όταν ο περιορισμός της υπερθέρμανσης του πλανήτη θα πρέπει να μειωθεί σε λιγότερο από 2 βαθμούς Κελσίου, σύμφωνα με τη συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα του 2015, η οποία απαιτεί περιορισμό των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG ).
«Ο ΙΜΟ αποφάσισε ότι οι εκπομπές μπορούν να συνεχίσουν να αυξάνονται για τουλάχιστον 10 χρόνια. Ο εφησυχασμός τους είναι εκπληκτικός », είπε ο John Maggs του Clean Shipping Coalition.
Τα μέτρα, που στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των υπαρχόντων πλοίων, προστίθενται στους ήδη συμφωνημένους κανονισμούς ενεργειακής απόδοσης για νέα σκάφη και στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των διεθνών μεταφορών κατά 40% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008.
Ο ΙΜΟ ανακοίνωσε ότι στοχεύει στη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από πλοία κατά 50% από τα επίπεδα του 2008 έως το 2050, αλλά βρίσκεται υπό πίεση για επιτάχυνση της δράσης.
Οι ναυτιλιακοί αξιωματούχοι δήλωσαν επίσης ότι η βιομηχανία πρέπει να δράσει τώρα για να επιτύχει τους στόχους του 2050.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim δήλωσε τη Δευτέρα στην αρχή της συνεδρίασης του MEPC ότι «είναι ύψιστης σημασίας ο ΙΜΟ να συνεχίσει να επιτυγχάνει την εφαρμογή της αρχικής στρατηγικής για το GHG με συγκεκριμένα μέτρα».
Περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης.
Οι εκπομπές άνθρακα από τη ναυτιλία κατά την εξαετή περίοδο έως το 2018 αντιπροσώπευαν το 2,9% του παγκόσμιου CO2, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του ΙΜΟ τον Αύγουστο. Η επόμενη σύνοδος του MEPC, που έχει προγραμματιστεί για τον Ιούνιο του 2021, αναμένεται να υιοθετήσει επίσημα τα νέα μέτρα.
www.worldenergynews.gr
Οι χώρες ενέκριναν τους πρόσθετους κανονισμούς για τη μείωση της έντασης άνθρακα των εμπορικών πλοίων κατά την τηλεσυνεδρίαση της επιτροπής προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος (MEPC) βραχίονα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).
Οι πράσινοι όμιλοι αντιτάχθηκαν στην έγκριση, λέγοντας ότι θα επιτρέψει στο μερίδιο του ναυτιλιακού τομέα να συνεχίσει να αυξάνει τις εκπομπές την επόμενη δεκαετία, όταν ο περιορισμός της υπερθέρμανσης του πλανήτη θα πρέπει να μειωθεί σε λιγότερο από 2 βαθμούς Κελσίου, σύμφωνα με τη συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα του 2015, η οποία απαιτεί περιορισμό των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG ).
«Ο ΙΜΟ αποφάσισε ότι οι εκπομπές μπορούν να συνεχίσουν να αυξάνονται για τουλάχιστον 10 χρόνια. Ο εφησυχασμός τους είναι εκπληκτικός », είπε ο John Maggs του Clean Shipping Coalition.
Τα μέτρα, που στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των υπαρχόντων πλοίων, προστίθενται στους ήδη συμφωνημένους κανονισμούς ενεργειακής απόδοσης για νέα σκάφη και στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των διεθνών μεταφορών κατά 40% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008.
Ο ΙΜΟ ανακοίνωσε ότι στοχεύει στη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από πλοία κατά 50% από τα επίπεδα του 2008 έως το 2050, αλλά βρίσκεται υπό πίεση για επιτάχυνση της δράσης.
Οι ναυτιλιακοί αξιωματούχοι δήλωσαν επίσης ότι η βιομηχανία πρέπει να δράσει τώρα για να επιτύχει τους στόχους του 2050.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim δήλωσε τη Δευτέρα στην αρχή της συνεδρίασης του MEPC ότι «είναι ύψιστης σημασίας ο ΙΜΟ να συνεχίσει να επιτυγχάνει την εφαρμογή της αρχικής στρατηγικής για το GHG με συγκεκριμένα μέτρα».
Περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης.
Οι εκπομπές άνθρακα από τη ναυτιλία κατά την εξαετή περίοδο έως το 2018 αντιπροσώπευαν το 2,9% του παγκόσμιου CO2, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του ΙΜΟ τον Αύγουστο. Η επόμενη σύνοδος του MEPC, που έχει προγραμματιστεί για τον Ιούνιο του 2021, αναμένεται να υιοθετήσει επίσημα τα νέα μέτρα.
www.worldenergynews.gr