Ναυτιλία

Moore Stephens: Θετικός για 3ο συνεχή τρίμηνο ο δείκτης εμπιστοσύνης στον ναυτιλιακό κλάδο

Moore Stephens: Θετικός για 3ο συνεχή τρίμηνο ο δείκτης εμπιστοσύνης στον ναυτιλιακό κλάδο
Η αισιοδοξία συνέπεσε και με ανοδική κίνηση του βασικού δείκτη της ναυλαγοράς ξηρού χύδην φορτίου, όπως και με βελτίωση των ναύλων στα δεξαμενόπλοια.
Ανοδικά κινήθηκε για τρίτο συνεχή τρίμηνο ο δείκτης εμπιστοσύνης για την πορεία του ελληνικού ναυτιλιακού κλάδου, σύμφωνα με την εταιρεία ελεγκτών Moore Stephens.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον δείκτη που καταρτίζει ανά τρίμηνο η Moore Stephens με τη χρήση ερωτηματολογίου μεταξύ πλοιοκτητών, ναυλωτών, brokers, στελεχών ναυτιλιακών εταιρειών και διαχειριστών, τον Νοέμβριο ο μέσος βαθμός εμπιστοσύνης απ’ όλους τους συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν στο 5,6 με άριστα το 10.
Πρόκειται για την υψηλότερη βαθμολογία από τον Αύγουστο του 2015.
Όλες οι κύριες κατηγορίες ερωτώμενων για την πορεία της ναυτιλίας ήταν πιο θετικές τον Νοέμβριο, απ’ ό,τι τον προηγούμενο Αύγουστο, όταν η συνολική βαθμολογία ήταν 5,4.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο βαθμός εμπιστοσύνης των ναυλωτών αυξήθηκε κατά 2 μονάδες στο 6,8, το υψηλότερο επίπεδο από τότε που ξεκίνησε η έρευνα για τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Επίσης, ο βαθμός εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών αυξήθηκε από το 5,3 στο 5,4, των ναυλομεσιτών από το 4,5 στο 5,6 και των διαχειριστών από το 6 στο 6,4.
Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στην έρευνα, η αγορά ξεκόλλησε πλέον από το κάτω μέρος του κύκλου, παρά το γεγονός ότι υπάρχει ακόμη ανησυχία για την υπερπροσφορά πλοίων.
Σημειώνεται, ότι η αισιοδοξία αυτή συνέπεσε και με ανοδική κίνηση του βασικού δείκτη της ναυλαγοράς ξηρού χύδην φορτίου, όπως και με βελτίωση των ναύλων στα δεξαμενόπλοια.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως, ότι τις τελευταίες ημέρες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dray Index (BDI), υποχώρησε και πάλι κάτω από τις 1.000 μονάδες.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν και οι απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα της Moore Stephens, για το ποια θεωρούν ως πιο σημαντική πηγή χρηματοδότησης, όσον αφορά την εγκατάσταση στα πλοία του συστήματος διαχείρισης έρματος (BWM).
Συνολικά, το 21% των ερωτηθέντων θεωρεί, ότι τα ίδια κεφάλαια των εφοπλιστών θα είναι η βασική πηγή χρηματοδότησης, το 19% θεωρεί την τραπεζική χρηματοδότηση, το 15% τους κατασκευαστές των συστημάτων BWM, το 12% τα ναυπηγεία και το 10% τα άλλα μη τραπεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης