Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Οι ευρωπαίοι ηγέτες ζητούν να μην εφαρμοστούν τα πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες (Reuters)

Οι ευρωπαίοι ηγέτες ζητούν να μην εφαρμοστούν τα πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες (Reuters)
Οι στόχοι της ΕΕ για το 2025 θέτουν ένα όριο εκπομπών CO2 που πρέπει να τηρούν οι κατασκευαστές κατά μέσο όρο σε όλο το στόλο των αυτοκινήτων που πωλούν κατά τη διάρκεια του έτους

Οι ευρωπαίοι ηγέτες των κόμβων κατασκευής αυτοκινήτων Γερμανία, Ιταλία και Τσεχική Δημοκρατία πίεσαν τις Βρυξέλλες την Πέμπτη να άρουν τις οικονομικές κυρώσεις σε αυτοκινητοβιομηχανίες που χάνουν τους στόχους εκπομπών της ΕΕ από το επόμενο έτος, σύμφωνα με όσα αναφέρει το Reuters.

Οι δηλώσεις του Σόλτς

Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς δήλωσε μετά τη σύνοδο κορυφής των ηγετών της ΕΕ ότι δεν έχει νόημα να αυξηθούν οι δυσκολίες του κλάδου και ότι τα πρόστιμα δεν πρέπει να περιορίζουν την ικανότητα των εταιρειών να επενδύουν σε ηλεκτρικά οχήματα (EVs). Συνέχισε λέγοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έβγαζαν νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά οι καταναλωτές δεν μπορούσαν να εξαναγκαστούν να τα αγοράσουν.

Ο Σολτς χαιρέτισε ένα σχέδιο της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για έναρξη ενός «δομημένου διαλόγου» με τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι ηγέτες της ΕΕ συμφώνησαν με την πρότασή του να συζητήσουν το αποτέλεσμα στην επόμενη σύνοδο κορυφής της ΕΕ τον Μάρτιο.

Οι άλλες χώρες

Οι πρωθυπουργοί της Ιταλίας και της Τσεχικής Δημοκρατίας σχεδίαζαν επίσης την Πέμπτη να παροτρύνουν τη Φον ντερ Λάιεν να άρει τα πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες που χάνουν στόχους για το CO2, δήλωσαν διπλωμάτες της ΕΕ.

Η Γαλλία προσχώρησε και αυτή στην αντίθεση στα πρόστιμα αυτή την εβδομάδα. Κυβερνητικό έγγραφο ανέφερε ότι το Παρίσι δεν ήθελε να αποδυναμώσει τους στόχους του CO2, αλλά υποστήριξε μια λύση για την αποφυγή κυρώσεων στις αυτοκινητοβιομηχανίες το επόμενο έτος.

Η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Σλοβακία έχουν επίσης προτρέψει την ΕΕ να επανεξετάσει τις πολιτικές της για τη μείωση του CO2 για τα αυτοκίνητα. Μόνο μερικές χώρες, όπως η Σουηδία που βρίσκεται η Volvo, έχουν ταχθεί υπέρ της διατήρησης των προστίμων.

Οι στόχοι της ΕΕ για το 2025 θέτουν ένα όριο εκπομπών CO2 που πρέπει να τηρούν οι κατασκευαστές κατά μέσο όρο σε όλο το στόλο των αυτοκινήτων που πωλούν κατά τη διάρκεια του έτους. Μια πτώση στις πωλήσεις EV θα μπορούσε να αυξήσει τις μέσες εκπομπές του στόλου ενός κατασκευαστή, με αποτέλεσμα να χάσει τον στόχο του CO2.

Οι συνέπειες για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε κυρώσεις για την απώλεια των στόχων, σύμφωνα με εκτιμήσεις της βιομηχανίας, με τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της περιοχής Volkswagen να είναι η πιο επηρεασμένη.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προειδοποιήσει για κλείσιμο εργοστασίων και χιλιάδες απώλειες θέσεων εργασίας, καθώς αγωνίζονται με την αδύναμη ζήτηση, τον κινεζικό ανταγωνισμό και τις χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

 www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης