«Η αγορά έχει τους κανόνες της και η θέση του κράτους είναι να ρυθμίζει τους κανόνες. Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα μας» τόνισε ο υφυπουργός Οικονομίας
Επενδυτικό ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί «από Γερμανούς, Ολλανδούς, αλλά και άλλους, για τα γεωθερμικά πεδία της Θράκης» όπως ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας, σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνική εκπομπή στο «Κανάλι Ένα» του Πειραιά.
«Το να καταφέρουμε να πάρουμε αυτή την τεχνογνωσία, να γίνουν επενδύσεις, να δημιουργηθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας, είναι το κέρδος μας» τόνισε, προσθέτοντας ότι πρέπει να αξιοποιήσουμε τα κεφάλαια των ξένων επενδυτών για την ανάπτυξη της χώρας.
«Η αγορά έχει τους κανόνες της και η θέση του κράτους είναι να ρυθμίζει τους κανόνες. Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα μας» πρόσθεσε ο υφυπουργός.
Αναφερόμενος στις ιδιωτικές επενδύσεις, τόνισε ότι είναι πολλές αυτές που έχουν σημασία για τη χώρα, ωστόσο ειδικά η επένδυση της Cosco στον Πειραιά, μαζί με τα ναυπηγεία -εφόσον επιλυθεί το ζήτημα της ναυπηγοεπισκευής- μπορούν ν΄ αλλάξουν την μοίρα της χώρας.
Είμαστε ευρωπαϊκή δύναμη, τόνισε κ. Πιτσιόρλας και πρέπει να αξιοποιήσουμε την ιστορία μας και την θέση μας, ενώ υπογράμμισε ότι ο Πειραιάς αναπτύσσεται και μπορεί να γίνει η εμπροσθοφυλακή στην ανάπτυξη της χώρας.
Μιλώντας για τις πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν προκειμένου να αξιοποιηθούν οι ευκαιρίες που εμφανίζονται από τις αλλαγές στην διεθνή οικονομική και πολιτική κατάσταση, έφερε ως παράδειγμα την πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, της Cosco και του λιμένα της Σαγκάης, που στόχο έχει την αύξηση των εισερχόμενων φορτίων από την Κίνα στην Ευρώπη, καθιστώντας τον Πειραιά ως ένα από τα βασικότερα σημεία εμπορικής διασύνδεσης της Ασίας με τη Δύση.
Ο Πειραιάς αλλάζει θέση στον παγκόσμιο χάρτη τόνισε ο κ. Πιτσιόρλας, σημειώνοντας ότι αυτό πρέπει να μεταφραστεί σε πολιτική, αλλά και σε έργα: «Υποδομές που θα ανταποκρίνονται στην ανάπτυξη του λιμανιού, γεγονός που δεν είναι υπεύθυνη μόνο η κυβέρνηση, αλλά το σύνολο των πολιτικών - κοινωνικών δυνάμεων, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη για τον Πειραιά».
Για την επένδυση στο Ελληνικό σημείωσε ότι ξεπεράστηκε και το πρόβλημα της αρχαιολογίας και προχωρούν οι διαδικασίες.
Ναυπηγεία
Ειδικότερα για το Πέραμα, τόνισε ότι υπάρχει δέσμευση για επενδύσεις στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη από την Cosco, όπως επίσης υπάρχει αναμονή για την επίλυση του ζητήματος των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, τα οποία χαρακτήρισε σύγχρονα και με μεγάλες δυνατότητες στη κατασκευή πλοίων.
Αναφερόμενος στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, υπογράμμισε ότι πρόκειται για επένδυση «μπλοκαρισμένη από παντού» καθώς είναι σε εξέλιξη διαιτησία και η σημερινή ιδιοκτησία έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο την υπόθεση.
Ο υφυπουργός εξέφρασε την βεβαιότητα ότι θα υπάρξουν σημαντικές, θετικές εξελίξεις για τον Σκαραμαγκά εντός του καλοκαιριού, παρά το γεγονός ότι η ιδιοκτήτρια εταιρεία έχει προσφύγει εναντίον του Δημοσίου διεκδικώντας αποζημίωση 1,5 δισ. ευρώ.
«Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να κινήσει διαδικασία για να τεθούν τα ναυπηγεία σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, με σκοπό την αναδιοργάνωση και την επαναλειτουργία τους με σύγχρονους όρους. Η σημερινή ιδιοκτησία τα έχει εγκαταλείψει από το 2011 και συντηρούνται λόγω του Πολεμικού Ναυτικού» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Πιτσιόρλας, προσθέτοντας ότι «δεν είναι δυνατόν οι Έλληνες εφοπλιστές να έχουν τον μεγαλύτερο ιδιόκτητο στόλος παγκοσμίως, να έχουμε κίνηση σε λιμάνι κρουαζιέρα- ακτοπλοΐα και να μην επισκευάζονται τα πλοία εδώ». Καταλήγοντας είπε: «Χρειάζεται ένα συμβόλαιο μεταξύ όλων των εμπλεκομένων πλευρών, προκειμένου όλοι να κερδίσουμε από αυτή την ιστορία. Χρειαζόμαστε μία συμφωνία που θα λύνει όλα τα προβλήματα που οδήγησαν στη σημερινή απραξία».
Η διαπραγμάτευση
Μεταξύ των θεμάτων που τέθηκαν στον υφυπουργό ήταν και το θέμα της διαπραγμάτευσης, για την οποία ο κ. Πιτσιόρλας τόνισε ότι είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα θα συμμετάσχει σε Eurogroup με τα συμφωνηθέντα να έχουν εκπληρωθεί, επομένως η κυβέρνηση ζητά το αυτονόητο, δηλαδή οι εταίροι να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. «Θα πάμε να κερδίσουμε το μέγιστο» σημείωσε ο ίδιος.
Δήλωσε την πεποίθησή του ότι η κυβέρνηση θα βγάλει τη χώρα από την κρίση και μάλιστα υποστήριξε ότι η διαπραγμάτευση θα κλείσει καλύτερα από αυτό που περιμένει η αντιπολίτευση.
«Το γεγονός ότι όλοι συζητούν για το ελληνικό χρέος είναι επιτυχία και είναι σημαντικό ότι και η Γερμανία και η Γαλλία βάλανε στο κέντρο των συζητήσεων το δυσκολότερο θέμα της Ελλάδας και θα πείσουμε και το Σόϊμπλε επειδή έχουμε δίκιο» συμπλήρωσε ο ίδιος.
Τέλος, ανέφερε ότι μόλις κλείσει η διαπραγμάτευση θα ανακοινωθεί το αναπτυξιακό σχέδιο της χώρας για τα επόμενα χρόνια, για το οποίο ήδη το υπουργείο Οικονομίας έχει κάνει μία πρώτη σύσκεψη με όλους τους περιφερειάρχες και θα συνεχίσει το διάλογο με όλους τους φορείς της Οικονομίας για να επιτευχθεί μία «εθνική στρατηγική».
«Έχουμε τεράστιες δυνατότητες σαν χώρα, περιμένουμε 30 εκατομμύρια τουρίστες και να μην μπορούμε να προσανατολίσουμε την αγροτική μας παραγωγή προς αυτή την κατεύθυνση;» σχολίασε ο υφυπουργός.
www.worldenergynews.gr
«Το να καταφέρουμε να πάρουμε αυτή την τεχνογνωσία, να γίνουν επενδύσεις, να δημιουργηθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας, είναι το κέρδος μας» τόνισε, προσθέτοντας ότι πρέπει να αξιοποιήσουμε τα κεφάλαια των ξένων επενδυτών για την ανάπτυξη της χώρας.
«Η αγορά έχει τους κανόνες της και η θέση του κράτους είναι να ρυθμίζει τους κανόνες. Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα μας» πρόσθεσε ο υφυπουργός.
Αναφερόμενος στις ιδιωτικές επενδύσεις, τόνισε ότι είναι πολλές αυτές που έχουν σημασία για τη χώρα, ωστόσο ειδικά η επένδυση της Cosco στον Πειραιά, μαζί με τα ναυπηγεία -εφόσον επιλυθεί το ζήτημα της ναυπηγοεπισκευής- μπορούν ν΄ αλλάξουν την μοίρα της χώρας.
Είμαστε ευρωπαϊκή δύναμη, τόνισε κ. Πιτσιόρλας και πρέπει να αξιοποιήσουμε την ιστορία μας και την θέση μας, ενώ υπογράμμισε ότι ο Πειραιάς αναπτύσσεται και μπορεί να γίνει η εμπροσθοφυλακή στην ανάπτυξη της χώρας.
Μιλώντας για τις πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν προκειμένου να αξιοποιηθούν οι ευκαιρίες που εμφανίζονται από τις αλλαγές στην διεθνή οικονομική και πολιτική κατάσταση, έφερε ως παράδειγμα την πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, της Cosco και του λιμένα της Σαγκάης, που στόχο έχει την αύξηση των εισερχόμενων φορτίων από την Κίνα στην Ευρώπη, καθιστώντας τον Πειραιά ως ένα από τα βασικότερα σημεία εμπορικής διασύνδεσης της Ασίας με τη Δύση.
Ο Πειραιάς αλλάζει θέση στον παγκόσμιο χάρτη τόνισε ο κ. Πιτσιόρλας, σημειώνοντας ότι αυτό πρέπει να μεταφραστεί σε πολιτική, αλλά και σε έργα: «Υποδομές που θα ανταποκρίνονται στην ανάπτυξη του λιμανιού, γεγονός που δεν είναι υπεύθυνη μόνο η κυβέρνηση, αλλά το σύνολο των πολιτικών - κοινωνικών δυνάμεων, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη για τον Πειραιά».
Για την επένδυση στο Ελληνικό σημείωσε ότι ξεπεράστηκε και το πρόβλημα της αρχαιολογίας και προχωρούν οι διαδικασίες.
Ναυπηγεία
Ειδικότερα για το Πέραμα, τόνισε ότι υπάρχει δέσμευση για επενδύσεις στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη από την Cosco, όπως επίσης υπάρχει αναμονή για την επίλυση του ζητήματος των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, τα οποία χαρακτήρισε σύγχρονα και με μεγάλες δυνατότητες στη κατασκευή πλοίων.
Αναφερόμενος στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, υπογράμμισε ότι πρόκειται για επένδυση «μπλοκαρισμένη από παντού» καθώς είναι σε εξέλιξη διαιτησία και η σημερινή ιδιοκτησία έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο την υπόθεση.
Ο υφυπουργός εξέφρασε την βεβαιότητα ότι θα υπάρξουν σημαντικές, θετικές εξελίξεις για τον Σκαραμαγκά εντός του καλοκαιριού, παρά το γεγονός ότι η ιδιοκτήτρια εταιρεία έχει προσφύγει εναντίον του Δημοσίου διεκδικώντας αποζημίωση 1,5 δισ. ευρώ.
«Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να κινήσει διαδικασία για να τεθούν τα ναυπηγεία σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, με σκοπό την αναδιοργάνωση και την επαναλειτουργία τους με σύγχρονους όρους. Η σημερινή ιδιοκτησία τα έχει εγκαταλείψει από το 2011 και συντηρούνται λόγω του Πολεμικού Ναυτικού» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Πιτσιόρλας, προσθέτοντας ότι «δεν είναι δυνατόν οι Έλληνες εφοπλιστές να έχουν τον μεγαλύτερο ιδιόκτητο στόλος παγκοσμίως, να έχουμε κίνηση σε λιμάνι κρουαζιέρα- ακτοπλοΐα και να μην επισκευάζονται τα πλοία εδώ». Καταλήγοντας είπε: «Χρειάζεται ένα συμβόλαιο μεταξύ όλων των εμπλεκομένων πλευρών, προκειμένου όλοι να κερδίσουμε από αυτή την ιστορία. Χρειαζόμαστε μία συμφωνία που θα λύνει όλα τα προβλήματα που οδήγησαν στη σημερινή απραξία».
Η διαπραγμάτευση
Μεταξύ των θεμάτων που τέθηκαν στον υφυπουργό ήταν και το θέμα της διαπραγμάτευσης, για την οποία ο κ. Πιτσιόρλας τόνισε ότι είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα θα συμμετάσχει σε Eurogroup με τα συμφωνηθέντα να έχουν εκπληρωθεί, επομένως η κυβέρνηση ζητά το αυτονόητο, δηλαδή οι εταίροι να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. «Θα πάμε να κερδίσουμε το μέγιστο» σημείωσε ο ίδιος.
Δήλωσε την πεποίθησή του ότι η κυβέρνηση θα βγάλει τη χώρα από την κρίση και μάλιστα υποστήριξε ότι η διαπραγμάτευση θα κλείσει καλύτερα από αυτό που περιμένει η αντιπολίτευση.
«Το γεγονός ότι όλοι συζητούν για το ελληνικό χρέος είναι επιτυχία και είναι σημαντικό ότι και η Γερμανία και η Γαλλία βάλανε στο κέντρο των συζητήσεων το δυσκολότερο θέμα της Ελλάδας και θα πείσουμε και το Σόϊμπλε επειδή έχουμε δίκιο» συμπλήρωσε ο ίδιος.
Τέλος, ανέφερε ότι μόλις κλείσει η διαπραγμάτευση θα ανακοινωθεί το αναπτυξιακό σχέδιο της χώρας για τα επόμενα χρόνια, για το οποίο ήδη το υπουργείο Οικονομίας έχει κάνει μία πρώτη σύσκεψη με όλους τους περιφερειάρχες και θα συνεχίσει το διάλογο με όλους τους φορείς της Οικονομίας για να επιτευχθεί μία «εθνική στρατηγική».
«Έχουμε τεράστιες δυνατότητες σαν χώρα, περιμένουμε 30 εκατομμύρια τουρίστες και να μην μπορούμε να προσανατολίσουμε την αγροτική μας παραγωγή προς αυτή την κατεύθυνση;» σχολίασε ο υφυπουργός.
www.worldenergynews.gr