Ναυτιλία

Deloitte: Αναγκαίο ένα νέο πλαίσιο για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας

Deloitte: Αναγκαίο ένα νέο πλαίσιο για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
H ναυτιλία στην Ε.Ε. παραμένει ένας ισχυρός κλάδος, προσμετρώντας περισσότερες από 620.000 θέσεις εργασίας συνολικά, και έχοντας παράλληλα το 46,2% του συνολικού μετακινούμενου όγκου εμπορευμάτων παγκοσμίως
Την ανάγκη για αλλαγές στην εφαρμογή φορολογικής και κανονιστικής πολιτικής, έτσι ώστε η ευρωπαϊκή ναυτιλία να παραμείνει ανταγωνιστική, αλλά και να ενισχύσει την θέση της στον παγκόσμιο χάρτη, σημειώνει έρευνα της Deloitte, που διεξήχθη για λογαριασμό της ECSA (Ένωση Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας).
Σύμφωνα με την έρευνα, η ναυτιλία στην Ε.Ε. παραμένει ένας ισχυρός κλάδος, προσμετρώντας περισσότερες από 620.000 θέσεις εργασίας συνολικά, έχοντας παράλληλα το 46,2% του συνολικού μετακινούμενου όγκου εμπορευμάτων παγκοσμίως υπό την διαχείρισή του.
Όπως φαίνεται και από τον τρέχοντα ρυθμό ανάπτυξης που παρουσιάζει, η ευρωπαϊκή ναυτιλία παραμένει ανταγωνιστική, ωστόσο η ανταγωνιστικότητά της σε σχέση με άλλα παγκόσμια ναυτιλιακά κέντρα βρίσκεται υπό πίεση, λόγω της έλλειψης ενός ευέλικτου φορολογικού και κανονιστικού πλαισίου.
Συγκεκριμένα, συγκρίνοντας την ευρωπαϊκή ναυτιλία με 5 διεθνή ναυτιλιακά κέντρα, όπως η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κόνγκ, το Ντουμπάι, η Σαγκάη και το Βανκούβερ, τα οποία  παρουσιάζουν τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης παγκοσμίως, προκύπτει ότι η ναυτιλιακή πολιτική που ακολουθείται στις χώρες της Ε.Ε. παρουσιάζει ελλείμματα σε βασικούς δείκτες ανταγωνιστικότητας, όπως τα φορολογικά και οικονομικά κίνητρα, το κανονιστικό πλαίσιο, η ελκυστικότητα της σημαίας και το νομοθετικό πλαίσιο της ναυτιλιακής δραστηριότητας.
Αναφορικά με τα φορολογικά και οικονομικά κίνητρα, το πλαίσιο που ακολουθείται στην Ε.Ε. είναι λιγότερο ελκυστικό σε σχέση με άλλες αγορές, κυρίως όσον αφορά τα κριτήρια που πρέπει να πληρούνται για την απόκτηση σημαίας κράτους της Ε.Ε., καθώς και την ποσόστωση της σημαίας που έχει θεσπιστεί για τη διατήρηση του tonnage tax.
Στο πλαίσιο της ανάγκης για αλλαγές στην εφαρμογή ναυτιλιακής πολιτικής στην Ε.Ε., ούτως ώστε να ενισχυθεί ο κλάδος της ναυτιλίας, η Deloitte προτείνει μέσω της έρευνάς της συγκεκριμένες τροποποιήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με την Deloitte είναι αναγκαία η εφαρμογή μιας συγκροτημένης ναυτιλιακής πολιτικής, προσανατολισμένης στα παγκόσμια δεδομένα, η οποία θα καθιστά τις ευρωπαϊκές αγορές ελκυστικές για διεθνείς επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Παράλληλα, η εφαρμογή σαφών, ευέλικτων και μακρόβιων κανονισμών θα επιτρέψει στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις να σχεδιάσουν με ασφάλεια τις επόμενες επιχειρηματικές τους κινήσεις.
Σε ό,τι αφορά τα κριτήρια για την απόκτηση σημαίας ευρωπαϊκού κράτους, σύμφωνα με την έρευνα, η Ε.Ε. θα πρέπει να διευκολύνει τις διαδικασίες αποφεύγοντας την επιβολή ποσοστώσεων για τη διατήρηση του tonnage tax (όπως προβλέπεται στις Οδηγίες για τις Κρατικές Ενισχύσεις), καθώς αυτή η προϋπόθεση δεν προβλέπεται σε κανένα άλλο διεθνές ναυτιλιακό κέντρο.
Τέλος, στα πλαίσια της προσέλκυσης περισσότερων πλοίων και ναυτιλιακών εταιρειών η Ε.Ε. θα πρέπει να αποφεύγει την επιβολή κανονισμών οι οποίοι θα υπερβαίνουν αυτούς που έχουν επιβληθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), καθώς και από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO), καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο την ευρωπαϊκή αγορά πιο ανταγωνιστική και ελκυστική.
Πηγή:Ναυτικά Χρονικά

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης