Στα διεθνή projects της ΔΕΠΑ περιλαμβάνονται επίσης ο Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου, καθώς και ο αγωγός East Med.
Στις αρχές του 2020 προβλέπεται να είναι έτοιμος ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου (IGB), όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Θόδωρος Κιτσάκος μιλώντας σήμερα (18/5) στο συνέδριο για τις προκλήσεις και επενδυτικές ευκαιρίες στον τομέα της ενέργειας, που πραγματοποιείται στην Αθήνα.
Στα διεθνή projects της ΔΕΠΑ περιλαμβάνονται επίσης ο Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου «που θα μεταφέρει αέριο από τη Ρωσία, την Κασπία, το Ιράν ή το Ιράκ προς την Ευρώπη, με πλήρη σεβασμό της ευρωπαϊκής νομοθεσίας» όπως είπε ο κ. Κιτσάκος, καθώς και ο αγωγός East Med που σχεδιάζεται να μεταφέρει αέριο από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου μέσω Κρήτης και ηπειρωτικής Ελλάδας προς την Ιταλία.
Ο κ. Κιτσάκος χαρακτήρισε το έργο τεχνικά εφικτό, οικονομικά βιώσιμο και εμπορικά ανταγωνιστικό και τόνισε ότι η Ελλάδα μπορεί να αναδειχθεί σε γέφυρα για μεταφορά φυσικού αερίου προς την Ευρώπη, η οποία εκτιμάται ότι θα χρειαστεί επιπλέον 100 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου το 2030.
Στην ελληνική αγορά στόχος της ΔΕΠΑ είναι η αύξηση της χρήσης φυσικού αερίου με τροφοδοσία απομακρυσμένων περιοχών με υγροποιημένο ή συμπιεσμένο αέριο, τροφοδοσία της Κρήτης και μεγάλων νησιών σύμφωνα με σχετικό μνημόνιο που έχει υπογραφεί με τη ΔΕΗ, καθώς και 16 πόλεων ως το 2021.
Στο ίδιο συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Γιάννης Καμπούρης παρουσίασε τα σχέδια για διασύνδεση των Κυκλάδων (η πρώτη φάση αναμένεται να είναι έτοιμη εφέτος και η επόμενη το 2019) και της Κρήτης η οποία θα γίνει σε δύο φάσεις: η «μικρή» διασύνδεση Πελοποννήσου – Χανίων θα λειτουργήσει το 2020 και η «μεγάλη» (Αττικής – Ηρακλείου) το 2023.
www.worldenergynews.gr
Στα διεθνή projects της ΔΕΠΑ περιλαμβάνονται επίσης ο Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου «που θα μεταφέρει αέριο από τη Ρωσία, την Κασπία, το Ιράν ή το Ιράκ προς την Ευρώπη, με πλήρη σεβασμό της ευρωπαϊκής νομοθεσίας» όπως είπε ο κ. Κιτσάκος, καθώς και ο αγωγός East Med που σχεδιάζεται να μεταφέρει αέριο από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου μέσω Κρήτης και ηπειρωτικής Ελλάδας προς την Ιταλία.
Ο κ. Κιτσάκος χαρακτήρισε το έργο τεχνικά εφικτό, οικονομικά βιώσιμο και εμπορικά ανταγωνιστικό και τόνισε ότι η Ελλάδα μπορεί να αναδειχθεί σε γέφυρα για μεταφορά φυσικού αερίου προς την Ευρώπη, η οποία εκτιμάται ότι θα χρειαστεί επιπλέον 100 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου το 2030.
Στην ελληνική αγορά στόχος της ΔΕΠΑ είναι η αύξηση της χρήσης φυσικού αερίου με τροφοδοσία απομακρυσμένων περιοχών με υγροποιημένο ή συμπιεσμένο αέριο, τροφοδοσία της Κρήτης και μεγάλων νησιών σύμφωνα με σχετικό μνημόνιο που έχει υπογραφεί με τη ΔΕΗ, καθώς και 16 πόλεων ως το 2021.
Στο ίδιο συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Γιάννης Καμπούρης παρουσίασε τα σχέδια για διασύνδεση των Κυκλάδων (η πρώτη φάση αναμένεται να είναι έτοιμη εφέτος και η επόμενη το 2019) και της Κρήτης η οποία θα γίνει σε δύο φάσεις: η «μικρή» διασύνδεση Πελοποννήσου – Χανίων θα λειτουργήσει το 2020 και η «μεγάλη» (Αττικής – Ηρακλείου) το 2023.
www.worldenergynews.gr