Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Αλλαγές στην αγορά καυσίμων προς όφελος των καταναλωτών προτείνει ο ΟΟΣΑ

Αλλαγές στην αγορά καυσίμων προς όφελος των καταναλωτών προτείνει ο ΟΟΣΑ
Προτείνει αλλαγές προς την κατεύθυνση της διευκόλυνσης της αδειοδότησης επιχειρήσεων εμπορίας καυσίμων.
Την περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς χονδρεμπορίου στα καύσιμα και την άρση μιας σειράς αναχρονιστικών εμποδίων, προκειμένου να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός στον κλάδο της εμπορίας καυσίμων προς όφελος του καταναλωτή, προτείνει ο ΟΟΣΑ.
Ειδικότερα, προτείνει αλλαγές προς την κατεύθυνση της διευκόλυνσης της αδειοδότησης επιχειρήσεων εμπορίας καυσίμων.
Συγκεκριμένα, προτείνει τη μείωση του απαιτούμενου αρχικού κεφαλαίου στις 100.000 από 300.000 ευρώ που είναι σήμερα.
Ταυτόχρονα, προτείνει τη μείωση του ελάχιστου ορίου για το μέγεθος δεξαμενών σε 1.500 από 4.500 κ.μ. που είναι σήμερα.
Έτσι, ενθαρρύνεται η είσοδος νέων εταιρειών, πλήττοντας τα ολιγοπώλια στον κλάδο.
Επίσης, εισηγείται την κατάργηση του προνομίου των τεσσάρων εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, που δραστηριοποιούνται στα νησιά με άδεια κατηγορίας ΣΤ', να έχουν το δικαίωμα να δραστηριοποιούνται και στην υπόλοιπη χώρα με τα δικαιώματα της κατηγορίας Α', αλλά χωρίς τις υποχρεώσεις για ελάχιστο κεφάλαιο, δεξαμενές κ.λπ., αυξάνοντας παράλληλα την υποχρέωση ελάχιστου αποθηκευτικού χώρου για τις άδειες κατηγορίας ΣΤ' στα 1.000 κ.μ.
Ακόμη, προτείνει τη θέσπιση υποχρέωσης να καταχωρούνται στην Γενική Γραμματεία Ενέργειας όλοι οι αποθηκευτικοί χώροι.
Αυτή τη στιγμή το θεσμικό πλαίσιο υπερρυθμίζει τους αποθηκευτικούς χώρους, που είναι υποχρεωμένες οι εταιρείες εμπορίας να διατηρούν και αφήνει χωρίς καμία καταγραφή άλλες αποθήκες, που πιθανόν λειτουργούν.
Παράλληλα, εισηγείται αλλαγές στις συμβάσεις των εταιρειών με τους πρατηριούχους καυσίμων.
Μέχρι σήμερα τα πρατήρια καυσίμων επιτρέπεται να συνάπτουν αποκλειστικές συμφωνίες με χονδρεμπόρους με μέγιστη διάρκεια τα 5 έτη, πλην όμως υπήρχε η δυνατότητα παρατάσεων, εφόσον το ακίνητο ανήκε στον χονδρέμπορο.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, πολλοί πρατηριούχοι να βρίσκονται «δεμένοι» με συμβάσεις για τουλάχιστον 20 χρόνια.
Με την πρόταση του ΟΟΣΑ αποσυνδέεται η διάρκεια της αποκλειστικής συμφωνίας με το καθεστώς ιδιοκτησίας του ακινήτου, απελευθερώνοντας τους πρατηριούχους και αναχαιτίζοντας την τάση καθετοποίησης της αγοράς.
Παράλληλα, καθίσταται υποχρεωτική η εγκατάσταση συστημάτων διασφάλισης ποσοτικής και ποιοτικής ακεραιότητας καυσίμων σε όλη την αλυσίδα διακίνησης, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην πάταξη του λαθρεμπορίου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης