Απολύτως εφικτή η επέκταση του Turkish Steam προς την Ελλάδα και την Ευρώπη, με σεβασμό στις αρχές της Ε.Ε.
Σε αναζήτηση ιδιώτη εταίρου για την εισαγωγή της χρήσης του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα και μεγάλα νησιά όπως η Κρήτη και η Ρόδος, βρίσκεται η ΔΕΠΑ η οποία έχει ήδη προχωρήσει στη σύναψη σχετικού συμφώνου συνεργασίας με τη ΔΕΗ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Θεόδωρος Κιτσάκος μιλώντας σήμερα στο 4ο Ελληνορωσικό Φόρουμ, απηύθηνε πρόσκληση σε ιδιωτικές εταιρίες να συμμετάσχουν στο κοινό σχήμα που ετοιμάζουν η ΔΕΠΑ και η ΔΕΗ για τη δημιουργία των υποδομών μεταφοράς – αεριοποίησης LNG και τη διάθεση του σε περιοχές της χώρας όπου δεν υπάρχει δίκτυο αερίου.
«Ψάχνουμε και ιδιώτη εταίρο για αυτό το εγχείρημα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κιτσάκος και πρόσθεσε: «Απευθύνω πρόσκληση. Η ιδέα είναι να χρησιμοποιηθεί το LNG και να παραχθεί καθαρότερη ενέργεια στα νησιά, με ταυτόχρονη κάλυψη των πόλεων με αέριο».
Στόχος της ΔΕΠΑ σύμφωνα με τον κ. Κιτσάκο είναι να φτάσει το φυσικό αέριο όπου είναι εφικτό στην περιφέρεια ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής, να καταπολεμηθεί η ανεργία και η ενεργειακή φτώχεια.
Οι διεθνείς διασυνέσεις
Τόνισε μάλιστα ότι «το σχέδιο επέκτασης του δικτύου έχει περάσει στο πακέτο Γιούνκερ, έχει εγκριθεί από τις Βρυξέλλες και διεκδικούμε με στοιχεία και άψογες μελέτες την υλοποίησή του. Οι τρεις περιφέρειες είναι η Αν. Μακεδονία-Θράκη, όπου είμαστε έτοιμοι και ξεκινάει, ακολουθεί η κεντρική Ελλάδα-Ευβοια και η Κεντρική Μακεδονία. Σήμερα η αγορά στην Ελλάδα είναι της τάξης των 3,6 δις. κ.μ., και προβλέπεται επέκταση της ζήτησης κατά 0,6 δις. κ.μ., δηλαδή αύξηση 20%».
Μάλιστα ο κ. Κιτσάκος σημείωσε ότι η αναβάθμιση της εγχώριας αγοράς θα συμβάλλει στην υλοποίηση των διεθνών σχεδίων στα οποία συμμετέχει η χώρα και χαρακτήρισε λάθος το γεγονός ότι η ΔΕΠΑ δεν συμμετέχει στον ΤΑΡ.
Σε ότι αφορά τον Νότιο Αγωγό, δηλαδή την επέκταση του Turkish Steam προς την Ελλάδα και την Ευρώπη, ο κ. Κιτσάκος αναφέρθηκε στο τριμερές μνημόνιο συνεργασίας ΔΕΠΑ- Edison – Gazprom και πρόσθεσε ότι έχουν γίνει όλες οι μελέτες, είναι γνωστό το κόστος, αλλά το σχέδιο επικαιροποιείται, καθώς πιθανότατα θα εισέλθει και τέταρτος εταίρος από την Τουρκία. «Το έργο είναι απολύτως βιώσιμο και το προχωρούμε σεβόμενοι τις αρχές της Ε.Ε. καθώς υπάρχουν λεπτές ισορροπίες. Ελπίζουμε να ξεκινήσει μέσα στο 2017 με ολοκλήρωση στο 2019-2020». Επίσης σημείωσε ότι η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με την Gazprom εργάζονται για την αναβίωση του IGI Poseidon, ώστε να συνδέσει το αέριο από την Τουρκία με την Ιταλία και την Ευρώπη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ στάθηκε ιδιαίτερα στον αγωγό East Med που προορίζεται να ενώσει την Ανατολική Μεσόγειο με την Ελλάδα. «Το χαρακτήρισαν φαραωνικό, όμως την περασμένη Τετάρτη είχαμε κλειστό σεμινάριο στα γραφεία της Ε.Ε. όπου διαπιστώθηκε πως το έργο είναι εφικτό, έχει συγκρατημένο προϋπολογισμό και μπορεί να μεταφέρει 16 δις. κ.μ. αλλάζοντας το τοπίο. Ο East Med είναι ο ορισμός αυτού που αποκαλεί η Κομισιόν το νέο μοντέλο αγωγών. Έχει διαφοροποίηση πηγών, έχει διαφοροποίηση όδευσης και διαφοροποίηση αγορών».
Σχετικά με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB, ο κ. Κιτσάκος είπε πως «είναι η είσοδος για τον κάθετο διάδρομο Αιγαίου-Βαλτικής. Ελπίζουμε με την προσπάθεια που γίνεται να μπουν και άλλες εταιρείες και να υλοποιήσουμε το έργο ως το καλοκαίρι του 2019».
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Θεόδωρος Κιτσάκος μιλώντας σήμερα στο 4ο Ελληνορωσικό Φόρουμ, απηύθηνε πρόσκληση σε ιδιωτικές εταιρίες να συμμετάσχουν στο κοινό σχήμα που ετοιμάζουν η ΔΕΠΑ και η ΔΕΗ για τη δημιουργία των υποδομών μεταφοράς – αεριοποίησης LNG και τη διάθεση του σε περιοχές της χώρας όπου δεν υπάρχει δίκτυο αερίου.
«Ψάχνουμε και ιδιώτη εταίρο για αυτό το εγχείρημα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κιτσάκος και πρόσθεσε: «Απευθύνω πρόσκληση. Η ιδέα είναι να χρησιμοποιηθεί το LNG και να παραχθεί καθαρότερη ενέργεια στα νησιά, με ταυτόχρονη κάλυψη των πόλεων με αέριο».
Στόχος της ΔΕΠΑ σύμφωνα με τον κ. Κιτσάκο είναι να φτάσει το φυσικό αέριο όπου είναι εφικτό στην περιφέρεια ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής, να καταπολεμηθεί η ανεργία και η ενεργειακή φτώχεια.
Οι διεθνείς διασυνέσεις
Τόνισε μάλιστα ότι «το σχέδιο επέκτασης του δικτύου έχει περάσει στο πακέτο Γιούνκερ, έχει εγκριθεί από τις Βρυξέλλες και διεκδικούμε με στοιχεία και άψογες μελέτες την υλοποίησή του. Οι τρεις περιφέρειες είναι η Αν. Μακεδονία-Θράκη, όπου είμαστε έτοιμοι και ξεκινάει, ακολουθεί η κεντρική Ελλάδα-Ευβοια και η Κεντρική Μακεδονία. Σήμερα η αγορά στην Ελλάδα είναι της τάξης των 3,6 δις. κ.μ., και προβλέπεται επέκταση της ζήτησης κατά 0,6 δις. κ.μ., δηλαδή αύξηση 20%».
Μάλιστα ο κ. Κιτσάκος σημείωσε ότι η αναβάθμιση της εγχώριας αγοράς θα συμβάλλει στην υλοποίηση των διεθνών σχεδίων στα οποία συμμετέχει η χώρα και χαρακτήρισε λάθος το γεγονός ότι η ΔΕΠΑ δεν συμμετέχει στον ΤΑΡ.
Σε ότι αφορά τον Νότιο Αγωγό, δηλαδή την επέκταση του Turkish Steam προς την Ελλάδα και την Ευρώπη, ο κ. Κιτσάκος αναφέρθηκε στο τριμερές μνημόνιο συνεργασίας ΔΕΠΑ- Edison – Gazprom και πρόσθεσε ότι έχουν γίνει όλες οι μελέτες, είναι γνωστό το κόστος, αλλά το σχέδιο επικαιροποιείται, καθώς πιθανότατα θα εισέλθει και τέταρτος εταίρος από την Τουρκία. «Το έργο είναι απολύτως βιώσιμο και το προχωρούμε σεβόμενοι τις αρχές της Ε.Ε. καθώς υπάρχουν λεπτές ισορροπίες. Ελπίζουμε να ξεκινήσει μέσα στο 2017 με ολοκλήρωση στο 2019-2020». Επίσης σημείωσε ότι η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με την Gazprom εργάζονται για την αναβίωση του IGI Poseidon, ώστε να συνδέσει το αέριο από την Τουρκία με την Ιταλία και την Ευρώπη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ στάθηκε ιδιαίτερα στον αγωγό East Med που προορίζεται να ενώσει την Ανατολική Μεσόγειο με την Ελλάδα. «Το χαρακτήρισαν φαραωνικό, όμως την περασμένη Τετάρτη είχαμε κλειστό σεμινάριο στα γραφεία της Ε.Ε. όπου διαπιστώθηκε πως το έργο είναι εφικτό, έχει συγκρατημένο προϋπολογισμό και μπορεί να μεταφέρει 16 δις. κ.μ. αλλάζοντας το τοπίο. Ο East Med είναι ο ορισμός αυτού που αποκαλεί η Κομισιόν το νέο μοντέλο αγωγών. Έχει διαφοροποίηση πηγών, έχει διαφοροποίηση όδευσης και διαφοροποίηση αγορών».
Σχετικά με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB, ο κ. Κιτσάκος είπε πως «είναι η είσοδος για τον κάθετο διάδρομο Αιγαίου-Βαλτικής. Ελπίζουμε με την προσπάθεια που γίνεται να μπουν και άλλες εταιρείες και να υλοποιήσουμε το έργο ως το καλοκαίρι του 2019».